וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כהניסטים, החוצה": עימותים בין שוטרים לח"כים ערבים בהר הבית

13.9.2015 / 14:47

חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי וג'מאל זחאלקה, התעמתו עם כוחות הביטחון באזור מסגד אל-אקצא, לאחר שלטענתם לא ניתן להם לגשת לצעיר שנפצע. המשטרה: אירוע חמור ונטפל בו בהתאם לדין

עריכה: טל רזניק

שעות לאחר העימותים בהר הבית הבוקר (ראשון) וזמן קצר לאחר סיום הביקורים, פרסמה המשטרה הודעה ולפיה צעיר ערבי נראה מתקדם לכיוון מסגד אל-אקצא כשאבן בידו. לאחר שהשוטרים ניגשו אליו ולקחו ממנו את האבן, הוא נפל לרצפה במטרה "לעורר פרובוקציה", לטענת המשטרה. בשלב זה ניגשו קבוצת גברים שהייתה באזור, בהם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, והחלו להתעמת עם כוחות הביטחון.

השוטרים הדפו את הקבוצה ובין הצדדים התפתח דין ודברים. בין היתר, קרא חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה לעבר השוטרים: "אין לכם מקום, צאו החוצה". ח"כ אחמד טיבי טען כי ניפגש לעזור לאדם פצוע וצעק לאחד מהם: "תסתום את הפה". בתגובה, ענה לו אחד השוטרים במקום: "אני מכיר אותו יותר ממך, הוא לא פצוע". טיבי אף נראה מנסה למנוע מכמה שוטרי משמר הגבול (מג"ב) להגיע לאיש דת מוסלמי, ובתגובה אמר אחד מהם כי הוא תקף קצין משטרה. הח"כים קראו לעבר השוטרים: "כהניסטים".

לטענת הח"כים הערבים, עצם נוכחותם של השוטרים בהר הבית מהווה פרובוקציה. מהמשטרה נמסר כי הם רואים בחומרה את האירועים ובכוונתם לטפל בהם בהתאם לדין.

לקריאה נוספת:
עומסי תנועה וסיכוי לגשם: מה שצריך לדעת לקראת ראש השנה
"פגיעה בקידום שופטים שהקלו עם מיידי אבנים - לא דמוקרטי"
בזמן עומס החום: שיבושים חמורים באספקת החשמל לרצועת עזה

חברי כנסת ערבים התעמתו עם שוטרים בהר הבית: "כהניסטים!". ספק 500
"תסתום את הפה". טיבי בעימות עם שוטרי מג"ב, הבוקר/ספק 500

העימותים מגיעים על רקע פריצה של כוחות המשטרה למתחם הר הבית הבוקר, לאחר מהומה שהתפתחה בין צעירים ערבים לשוטרים. לפי המשטרה, המתפרעים, חלקם רעולי פנים, התבצעו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא תוך שהם מקימים מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד ואוספים אבנים וזיקוקים, במטרה להתעמת עם הכוחות.

כוח משטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה אדרי, נכנס לשטח ההר סמוך לשעה 06:45, במטרה לאפשר את תחילת הביקורים במקום בשעה המקובלת. לפי המשטרה, עם כניסתם החלו רעולי הפנים להימלט לתוך המסגד, ליידות אבנים לעבר השוטרים ולירות לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. עוד נמסר כי בכניסה למסגד נתפס ציוד שחשוד כצינורות נפץ. חבלן משטרתי פינה החפצים החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully