וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה

1.12.2015 / 3:10

בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים נפצע בקרבות בסוריה – ומת. בריאיון שהעניק בטהראן הוא הזים את השמועה, כשבסביבתו כינו אותה "לוחמה פסיכולוגית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: חיל האוויר הרוסי מפציץ מטרות בסוריה)

גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה, הזים אתמול (שני) את השמועות לגבי פציעתו ומותו בלחימה בסוריה, כשבסביבתו התייחסו לדיווחים על מותו כ"לוחמה פסיכולוגית". בימים האחרונים נפוצו הדיווחים על מותו של סולימאני, כשהארגון הסורי לזכויות אדם סיפר כי נפצע קל בקרבות בין כוחות המשטר הסורי לבין המורדים באזור חאלב.

"מות הקדושים הזה הוא משהו שחיפשתי במישורים ובהרים", אמר סולימאני לאחת מסוכנויות הידיעות באיראן. על פי דיווח סוכנות הידיעות "טסנים", הגנרל אמר את הדברים במשרדו בטהראן. מארגון האופוזיציה האיראני מוג'הדין חלק נמסר כי סולימאני סבל מפציעות שטחיות כתוצאה משהות באזור הקרב בחאלב, וכי הוא אושפז בבירת איראן.

עוד בוואלה! NEWS:
המדען שסייע לסובייטים: המרגל מרקוס קלינגברג מת בגיל 97
מאות מטרים מאיטליה: מעוז דאעש החדש שמאיים על אירופה
לאחר המתקפה בפריז: ארה"ב מגבירה את הפיקוח אחר מתן ויזה למדינה

קאסם סולימאני עם מנהיג איראן עלי חמינאי – טהראן, 27 במרץ 2015. AP
משחק תפקיד חשוב בלחימה בעיראק ובסוריה. סולימאני/AP

כמפקד כוח "קודס", סולימאני משחק תפקיד חשוב בלחימה בעיראק ובסוריה, והוא מבצע את פקודותיו הישירות של המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, עלי חמינאי. הוא לקח חלק בארגון המיליציות העיראקיות ללחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לאחר שהאחרון כבש חלקים גדולים מעיראק בשנה שעברה. כמו כן, הוא נחשב לאחראי לאסטרטגיה שסייעה לנשיא סוריה, בשאר אסד, להשיג יתרון יחסי מול כוחות המורדים הפועלים בארצו.

איראן היא בעלת בריתו העיקרית של אסד וסיפקה לו תמיכה כלכלית וצבאית רבה במהלך ארבע וחצי שנות מלחמת האזרחים. כמו כן, ביקורו של סולימאני במוסקבה בחודש יולי נחשב כצעד הראשון בתכנון התערבותו של הצבא הרוסי במערכה בסוריה, ויש הרואים בפעילותו מול הקרמלין את תחילת יצירתה של ברית רוסית-איראנית התומכת באסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully