וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מכחישה: לא מסיגים את כוחותינו מסוריה

גורם דיפלומטי בכיר הבהיר כי "היועצים הצבאיים" האיראניים ממשיכים לפעול לצד כוחותיו של הנשיא אסד. זאת בתגובה לדיווח אמריקני על הסגת הכוחות בשל האבדות הרבות שספגו בלחימה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורם בכיר במשרד החוץ של איראן הבהיר היום (שני) כי כל "היועצים הצבאיים" האיראניים ממשיכים לפעול בסוריה, לצד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הממלכתית "פארס", הכחיש הגורם את הדיווח מיום חמישי האחרון בעיתון האמריקני "בלומברג", שלפיו גורמי מודיעין אמריקניים מסרו כי טהראן החלה להסיג את כוחותיה מסוריה, בשל האבדות הרבות שספגה בלחימה.

בדיווח ב"בלומברג" צוטטו גורמים ביטחוניים מארצות הברית וממדינות נוספות במערב, שטענו כי איראן החלה לאחרונה להסיג את כוחותיה המשתתפים בלחימה בסוריה. על פי הדיווח, גורמים אמריקניים רשמיים סיפרו כי טהראן השיבה בשבועות האחרונים "כמות בלתי מבוטלת" של לוחמי משמרות המהפכה מאזורי הלחימה בסוריה, לאחר מותם של כמה קצינים איראניים בכירים בלחימה.

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: עוזרו של מנהיג דאעש נפצע במתקפה אווירית בגבול סוריה
איראן תשלח מטוסי קרב לסוריה; בריטניה תקפה מטרות לראשונה
נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה

קאסם סולימני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
"לוחמה פסיכולוגית". סולימאני בסוריה/צילום מסך, טוויטר

בחצי השנה האחרונה דווח כי איראן שלחה לסוריה אלפי לוחמים, המכונים בשיח התקשורתי האיראני "יועצים צבאיים", במטרה להשתתף במבצע משותף עם רוסיה ועם משטר אסד לכיבושו מחדש של מחוז אידליב, בצפון-מערב המדינה. על פי דיווחים שונים, כמה קצינים איראניים בכירים נהרגו עד כה בקרבות בסוריה.

לפני כשלושה שבועות אף מסר הארגון הסורי לזכויות אדם כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שהגיע לפקד באופן אישי על המערכה, נפצע קל בלחימה באזור חאלב. אולם בתחילת החודש הזים הגנרל את השמועות. בסביבתו התייחסו לדיווחים על מותו כ"לוחמה פסיכולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully