וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תשלח מטוסי קרב לסוריה; בריטניה תקפה מטרות לראשונה

גורמים איראניים מסרו כי דמשק תאפשר מעבר של מטוסים ממדינות "המעוניינות להשתתף בלוחמה בטרור". הקרמלין בירך על התקיפות הבריטיות. צרפתי ששוחרר משבי דאעש: "התקיפות האוויריות רק עוזרות להם"

צילום: משרד ההגנה הסורי

(תיעוד רוסי: "טורקיה מעורבת בהברחת נפט מדאעש")

איראן תשלח שתי טייסות קרב להשתתף בלחימה בסוריה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים איראניים בכירים לעיתון הכווייתי "א-ראי". לדברי הגורמים, המוצבים בחמ"ל המשותף של צבאות איראן, רוסיה וסוריה, המטוסים האיראניים מהדגם הרוסי סוחוי יוצבו בבסיס תיאז של חיל האוויר הסורי ליד העיר חומס, במערב המדינה.

עוד הוסיפו הגורמים כי רוסיה העבירה לידי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד סוללות של טילי S-300 נגד מטוסים, שיוצבו באזורים שמקווה הצבא הסורי לכבוש מידי המורדים. לאחר הצבת מערכת ההגנה האווירית, צפויות הסוללות לכסות את המרחב האווירי של סוריה כולה. "דמשק תודיע שכל מטוס זר שיחדור למרחב האווירי שלה ללא תיאום עמה ייחשב למטוס עוין ויופל ללא אזהרה", מסרו הגורמים.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה אישרה הרחבת המבצע נגד דאעש ויצאה לתקוף בסוריה
דאעש מאיים בסרטון חדש על רוסיה: "מרגל רוסי" הוצא להורג
רוסיה מאיימת לחשוף "ראיות חדשות" על תמיכת טורקיה בדאעש

מטוסי קרב בריטים ממריאים מקפריסין לתקיפה בסוריה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
מטוסי "טורנדו" בריטיים בבסיס בקפריסין, היום/רויטרס
מטוסי קרב בריטים ממריאים מקפריסין לתקיפה בסוריה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
חיל האוויר הבריטי תקף שמונה מטרות במזרח סוריה. הבסיס הבריטי בקפריסין, היום/רויטרס

עם זאת, הגורמים הבהירו כי סוריה תאפשר "נתיב בטוח" בשטחה עבור מטוסים של מדינות "המעוניינות להשתתף בלוחמה בטרור", בשיתוף עם הצבא הסורי. זאת, בצל הצטרפותן לאחרונה של בריטניה, רוסיה וצרפת לתקיפות האוויריות בשטחי סוריה, במסגרת המאבק הבינלאומי בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כמו כן, מסרו הגורמים כי כ-4,000 לוחמי קרקע איראניים פועלים כעת בסוריה, לצד הכוחות הנאמנים לאסד ולוחמים של הארגון הלבנוני חיזבאללה.

בתוך כך, מטוסי קרב בריטיים תקפו הבוקר מטרות במזרח סוריה, שעות ספורות לאחר שהפרלמנט בלונדון אישר את הרחבת המעורבות הצבאית של בריטניה בסוריה. שר ההגנה מייקל פאלון מסר לרשת BBC כי הותקפו שמונה מטרות בשדות הנפט עומאר שבשליטת דאעש. מטוסי "טורנדו" של חיל האוויר הבריטי יצאו מהבסיס הבריטי באקרוטירי, קפריסין.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר הבוקר כי רוסיה מברכת על הצטרפות בריטניה לתקיפות. "אנו ממשיכים לקדם בברכה כל פעילות שנועדה להילחם בטרור, במסגרת המאבק נגד 'המדינה האיסלאמית'. כמובן, אנו סבורים שהיעילות יכולה להשתפר באופן משמעותי אם הפעולות ייעשו בתיאום ובמסגרת קואליציה מאוחדת".

ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, עם הגעתו לשיחות עם מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, נובמבר 2015. AP
"המבצע הרוסי פוגם במאמצים נגד דאעש". דאווטאולו/AP

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אמר היום כי אנקרה "עושה הכול" על מנת לשלוט בגבולה עם סוריה, והוסיף כי יוקמו מחסומים בגבול שבין המדינה לשטחים בסוריה שתחת שליטת דאעש. ראש הממשלה הוסיף כי טורקיה פועלת לצד השותפות בקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לשם הרחקת לוחמי "המדינה האיסלאמית" מאזור הגבול.

לטענתו, המבצע הרוסי בסוריה "פוגם במאמצים" להרחקת דאעש מהגבול, ואף טען כי טענות מוסקבה בדבר מעורבות טורקית ברכישת נפט מדאעש הן "תעמולה שמזכירה את התקופה הסובייטית". היום ייפגשו שרי החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, וטורקיה, מבלוט צ'בושואלו, בשולי ועידת הארגון האירופי לביטחון ולשיתוף פעולה, OSCE, בבלגרד.

"אנחנו רק מתדלקים את אויבינו". צפו בדבריו של השבוי הצרפתי:

מוקדם יותר השבוע קרא העיתונאי הצרפתי ניקולס אנין, שהוחזק בידי דאעש בסוריה במשך עשרה חודשים ושוחרר לפני כשנה וחצי, למדינות העולם להפסיק את התקיפות האווירית בסוריה. לטענתו, זו "מלכודת" שרק מיטיבה עם דאעש ודוחפת את התושבים המיואשים לידי הארגון האיסלאמיסטי. "המנצח במלחמה בזאת לא יהיה הצד עם הנשק החדיש ביותר, היקר ביותר או המתוחכם ביותר, אלא זה שיצליח לגייס את העם", הוסיף בסרטון שפורסם בחשבון היוטיוב של "הקמפיין למען סוריה".

"ברגע שלאנשים יש תקווה בפתרון מדיני, 'המדינה האיסלאמית' פשוט תתמוטט", הוסיף. "למה אנו עושים כל כך הרבה טעויות? למה יש כל כך הרבה מקרים של אי-הבנה באזור? אנחנו רק מתדלקים את אויבינו, את הסבל ואת האסון של המקומיים". לטענתו, הקיצוניות צמחה כתוצאה מהפסיביות של הקהילה הבינלאומית, שלא סייעה לעם הסורי ש"זעק וקרא לחופש" בניסיון ההפיכה בשנת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully