וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התחדשות הקרבות ושיחות השלום: הסורים מצביעים לפרלמנט

באזורים שנותרו בשליטת משטר אסד - כשליש משטח המדינה - יתקיימו הבחירות לפרלמנט, שלפי האופוזיציה אינה לגיטימית. במקביל, המו"מ בחסות האו"ם אמור להימשך, אך הפסקת האש לקראת קריסה

עריכה: יאיר דניאל

בזמן ששיחות השלום אמורות להתחדש, מתקיימות היום (רביעי) בחירות לפרלמנט בסוריה באזורים שנמצאים בשליטת המשטר. ואולם, האופוזיציה טוענת כי מדובר במהלך לא-לגיטימי שיפגע במשא ומתן הצולע ממילא בן הצדדים. הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 שעון מקומי וייסגרו כעבור 12 שעות, אלא אם ועדת הבחירות תחליט להאריך אותן. הבחירות מתקיימות בכשליש משטח המדינה, שבה חיים כ-60% מהאוכלוסייה.

ההצבעה תתרחש במקביל לתחילת הסיבוב השני של שיחות השלום בחסות האו"ם, שמטרתן להביא לסיום המלחמה בת חמש השנים. עתידו של הנשיא בשאר אסד נותר אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בין הממשלה לנציגי המורדים. מפלגת הבעת' השלטת צפויה לשמר את אחיזתה בפרלמנט, אולם כמה מפלגות קטנות נוספות משתתפות אף הן בבחירות.

ההצבעה היום היא הליך הבחירות השני במדינה מאז תחילת המלחמה ב-2011 - ביוני 2014 התקיימו בחירות לנשיאות, אז זכה אסד ברוב גדול. 11,341 איש הגישו את מועמדותם ל-250 מושבי הפרלמנט, אך רק 3,500 מהם נותרו במרוץ. היתר פרשו בטענה "שאין להם סיכוי לנצח".

AP

דובר משרד החוץ של צרפת, רומיין נדאל, גינה היום את הליך הבחירות והודיע כי מדובר ב"העמדת פנים המאורגנת בידי משטר המדכא את אזרחיו". לדבריו, בחירות מסוג זה יכולות להיערך רק לאחר הקמת חוקה חדשה ותהליך של מעבר פוליטי. "צרפת מגנה את הבחירות המבישות", אמר נדאל. "הן נערכות ללא קמפיין מקדים וללא פיקוח בינלאומי".

בניגוד לכך, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי הבחירות נערכות כדי להימנע מריק שלטוני לפני הבחירות שייערכו במסגרת החוקה החדשה. "הצדדים בסוריה יצטרכו להסכים על חוקה חדשה שבה תיקבע הדרך שתבטיח מעבר יציב למערכת חדשה", אמר לברוב. "לפני שזה קורה יש להימנע מריק פוליטי והבחירות הנערכות היום נועדו לשם מטרה זו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. 12 בפברואר 2016.. AP
,יש להימנע מריק פוליטי". לברוב/AP

בשטח, נמשכת הקריסה ההדרגתית של הפסקת האש שהחלה לפני כחודשיים. כוחות המשטר מנהלים קרבות עזים בימים האחרונים עם ארגוני מורדים שונים, בראשם ג'בהת א-נוסרה, בדרום מחוז חאלב. בנוסף לכך, לפי דיווחים שונים, דמשק ומוסקבה מתכננות מבצע משותף לכיבושה של העיר חאלב, שנמצאת כמעט בכיתור מלא על ידי נאמני אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully