וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם לארה"ב ולרוסיה: "הצילו את הפסקת האש הגוססת בסוריה"

28.4.2016 / 11:04

שליח הארגון לסוריה הביע דאגה ממצב השיחות בין המשטר לאופוזיציה לנוכח האלימות הגוברת. הוא קרא לאובמה ולפוטין לכנס פגישה בין מעצמות האזור. לפחות 20 נהרגו בהפצצה על בית חולים בחאלב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, קרא היום (חמישי) להנהגות בארצות הברית וברוסיה להציל את הפסקת האש בסוריה ולהחיות את תהליך השלום בין כוחות צבא אסד לבין המורדים. דה מיסטורה הביע חשש כבד מהתפוררות הפסקת האש בחאלב ובכמה מוקדים נוספים. הוא אמר כי הפסקת האש "בקושי בחיים" וכי "היא יכולה להתמוטט בכל עת". עם זאת, הוא ציין כי הפערים בעמדות המשטר והאופוזיציה בנוגע לשינוי הפוליטי במדינה הולכים ומצטמצמים.

"אני קורא ליוזמה אמריקנית-רוסית דחופה בדרגים הגבוהים ביותר, משום שהמורשת של הנשיא אובמה והנשיא פוטין כרוכה בהצלחה של היוזמה הייחודית שהחלה בצורה טובה ביותר. עליה להסתיים בצורה טובה גם כן", אמר דה מיסטורה במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי על שתי ההנהגות לכנס פגישה בדרג שרים ממעצמות האזור כדי לדון בנושא, והביע תקווה שהמשא ומתן בין הצדדים יתחדש במאי. "אין סיבה ששתי המדינות הללו, שהשקיעו הון פוליטי כה רב בסיפור ההצלחה הזה, ויש להן עניין משותף בכך שסוריה לא תגיע למעגל מלחמה נוסף, לא יצליחו להחיות את מה שכבר יצרו ועדיין חי, אך בקושי".

עוד על סוריה:
אובמה: "שליחת כוחות קרקעיים לסוריה כדי שיפילו את אסד - טעות"
איראן: הצענו לאסד להעביר את משפחתו לשטחנו - אך הוא סירב
במערב מודאגים מכוונותיה של רוסיה בסוריה: "מזיזים כוחות לחאלב"

הריסות בית חולים שהופצץ בידי כוחות צבא אסד בחאלב שבסוריה, 27 באפריל 2016. רויטרס
הריסות בית החולים שהופצץ בחאלב, אמש/רויטרס

בשל ההתגברות בלחימה חרף הפסקת האש שנכנסה לתוקף לפני כחודשיים, כמו גם עיכובים בהעברת סיוע לכוחות המורדים, פרשה הוועדה המרכזית למשא ומתן של האופוזיציה מהשיחות הרשמיות בשבוע שעבר. "כיצד ניתן לקיים שיחות משמעותיות כאשר כל הזמן שומעים חדשות על הפצצות והפגזות?", תמה שליח האו"ם, המשמש מתווך בין הצדדים בשיחות.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

רופא הילדים האחרון בחאלב נהרג בהפצצה

כשנשאל אם בשיחות נידון עתידו של הנשיא בשאר אסד, המצוי במוקד המחלוקת בין הצדדים במשא ומתן, הוא השיב: "לא נכנסנו לשמות של אנשים, אלא דיברנו על איך לשנות את השלטון הנוכחי. עליי לציין כי הרעיון של ממשלה חדשה ומעבר פוליטי, יחד עם חוקה חדשה, זה כבר הרבה בכל הנוגע להכנת הצעדים הבאים". בנוגע להתקדמות בשיחות, הוא פרסם מסמך שבו נכתב כי עמדות הצדדים בנוגע לחזון שלהן לשינוי הפוליטי עדיין מרוחקות זו מזו, אך יש ביניהן מאפיינים משותפים, ובהם העובדה שעל ממשלת המעבר לכלול חברים מהממשלה הנוכחית, מהאופוזיציה, עצמאיים ואחרים.

ביומיים האחרונים חלה התגברות בלחימה במדינת מוכת המלחמה. על פי דה מיסטורה, אזרח סורי נרצח בכל 25 דקות ואחד נפצע בכל 13 דקות. אמש נהרגו לפחות 20 אזרחים בתקיפה של צבא אסד על בית חולים ועל בתי מגורים בחאלב. בין ההרוגים היו גם ילדים ושני רופאים - רופא שיניים רופא ילדים, שהיה האחרון בתחומו שנותר באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully