וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב מודאגים מכוונותיה של רוסיה בסוריה: "מזיזים כוחות לחאלב"

21.4.2016 / 17:01

מזכ"ל נאט"ו אמר כי למרות ההצהרות על נסיגה, מוסקבה עדיין שומרת על כוח צבאי משמעותי במדינה. גורם אמריקני מסר כי יש עדויות לכך שרוסיה מציבה ארטילריה באזור חאלב. האופוזיציה תעזוב את ז'נבה בשל המבוי הסתום בשיחות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה עדיין מחזיקה בנוכחות צבאית משמעותית בסוריה כדי לסייע למשטרו של בשאר אסד – כך אמר היום (חמישי) מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. זאת למרות ההכרזה המפתיעה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר, אז הורה על הסגת רוב הכוחות הרוסיים מהמדינה השסועה.

"על אף ההכרזה על הנסיגה החלקית, אנחנו עדיין רואים שרוסיה שומרת על נוכחות צבאית משמעותית לתמיכה במשטר אסד בסוריה", אמר מזכ"ל הברית במסיבת עיתונאים שכינס בטורקיה.

גורמים אמריקניים טוענים כי מטוסי קרב רוסיים תומכים במתקפה של צבא סוריה נגד המורדים באזור חאלב, שהתגברה לאחרונה והעמידה בסכנה את הפסקת האש השברירית בין דמשק לאופוזיציה, שהודיעה כי תעזוב את שיחות השלום בז'נבה עד מחר. סטולטנברג הודה כי המצב בסוריה מתוח, אך הוסיף כי הפסקת האש "נותרה הבסיס הטוב ביותר להגיע לפתרון של שלום למשבר".

לקריאה נוספת בנושא
מתדמור ללונדון: שוחזר שער הניצחון הסורי שהוחרב על ידי דאעש. צפו
האופוזיציה הסורית: "תמה הפסקת האש, שוקלים להפסיק את המו"מ"

מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-25 ממריא משדה התעופה בלטקיה כחלק מנסיגת רוסיה מהמדינה, 16 במרץ 2016. משרד ההגנה הרוסי, מערכת וואלה! NEWS
מטוס קרב רוסי ממריא מלטקיה בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה הרוסי

גם בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר דברים דומים. הוא הביע חשש מהדיווחים ולפיהם מוסקבה מעבירה ציוד צבאי נוסף לסוריה במהלך תדרוך לתקשורת שהעניק בערב הסעודית, שם משתתף אובמה בוועידת פסגה עם מנהיגי האזור. גורם אמריקני מסר היום כי ישנן עדויות לכך שרוסיה מעבירה ארטילריה לאזור חאלב, מהלך שמעורר חשש לגבי כוונותיה.

חרף ההסלמה בלחימה, האו"ם והצלב האדום הצליחו לפנות אתמול כ-500 פצועים מארבע עיירות נצורות במדינה, במבצע הנרחב ביותר מסוגו מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני חמש שנים. מחציתם פונו מזבדאני וממדאיה, שתי עיירות שבגבול סוריה-לבנון המכותרות על ידי חיזבאללה ונאמני אסד. החלק השני פונה מהעיירות השיעיות פועה וכפריא שבמחוז אידליב, שנמצאות במצור של המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully