וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שליחת כוחות קרקעיים לסוריה כדי שיפילו את אסד - טעות"

בריאיון ל-BBC אמר נשיא ארה"ב כי הפתרון למלחמה בסוריה לא יושג רק באמצעים צבאיים. הוא הודה כי דאעש לא יובס עד לסוף כהונתו. "אני לא חושב שיש פתרונות קלים לכך"

עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלל את האפשרות לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה והדגיש כי אמצעים צבאיים לבדם לא יפתרו את בעיותיה של המדינה. בריאיון שהעניק לרשת BBC ופורסם היום (ראשון), אמר אובמה שסיים את ביקורו בבריטניה כי "זאת תהיה טעות עבור ארצות הברית ובריטניה לשלוח כוחות קרקעיים ולהדיח את משטרו של בשאר אסד".

אובמה אף הודה כי הוא לא סבור ש"המדינה האסלאמית" תובס בתשעת החודשים האחרונים שנותרו לכהונתו. ואולם, הוא נשיא ארצות הברית הדגיש: "אנחנו יכולים לצמצם בהדרגתיות את האזור שבו הם פועלים". לדבריו, המצב בסוריה הוא "קורע לב ומסובך". "אני לא חושב שיש פתרונות קלים לכך", אמר.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
איראן: הצענו לאסד להעביר את משפחתו לשטחנו - אך הוא סירב
נתניהו: היו בעיות בתיאום הביטחוני עם רוסיה, אבל הן נפתרו

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בפני צעירים בריטים בלונדון, 23 באפריל 2016. רויטרס
מתנגד למעורבות קרקעית מערבית. אובמה בלונדון, אתמול/רויטרס

אובמה הבהיר כי הקואליציה האמריקנית תמשיך "לתקוף את דאעש במקומות כמו א-רקה ותנסה לבודד את אותם אזורים שמשם נשלחים לוחמים זרים לאירופה". מנגד, הנשיא האמריקני אמר כי על הקהילה הבינלאומית להמשיך ולהפעיל לחץ על כל הצדדים בסכסוך, כולל רוסיה, איראן וארגוני המורדים המתונים, כדי שאלו "ישבו סביב השולחן וינסו להשיג שינוי". הוא הודה כי מדובר במשימה "קשה".

בריאיון הנרחב שהעניק ביקר אובמה גם אותן מדינות שהפרלמנטים שלהן לא אישרו לפעול בסוריה, אך "עדיין" רוצות שארצות הברית תפעל. "אי אפשר לרקוד על שתי חתונות", אמר.

אובמה, כמו גם האו"ם, חושש שהפסקת האש השברירית שהושגה בפברואר בין דמשק לאופוזיציה עומדת בפני קריסה לנוכח התחדשות הקרבות בחלקים נרחבים במדינה. השיחות בין הצדדים בז'נבה אמורות להתחדש בשבוע הבא, אך נציגי המורדים כבר הבהירו כי בשלב זה אין הם רואים טעם בהמשך בשל "הפשעים" של המשטר וחוסר נכונותו להגיע לפשרות, בין היתר סביב עתידו של אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully