וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: היו בעיות בתיאום הביטחוני עם רוסיה, אבל הן נפתרו

21.4.2016 / 19:10

בתום פגישתו עם פוטין, אמר ראש הממשלה כי בחודשים אחרונים עלו חיכוכים טבעיים ואם לא מטפלים בהם, הם יכולים לגרום "לבעיות רציניות". לדבריו, נשיא רוסיה לא הביע עמדה לגבי רמת הגולן

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בתום פגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי בחודשים האחרונים עלו בעיות בתיאום הביטחוני בין המדינות סביב פעילותה של מוסקבה בסוריה, אך הן נפתרו.

"במהלך הפגישה, לאור הדברים שהבאתי, הציע הנשיא פוטין שמפקד חיל האוויר (אלוף אמיר אשל, א"א) והמזכיר הצבאי שלי (תת-אלוף אליעזר טולדנו) יפגשו עם שר ההגנה שלו והם יצאו לשם", אמר נתניהו בתדרוך לכתבים. "הם דנו באופן מפורט ויעיל בנושא התיאום בין הצבאות שלנו בכמה נושאים שהיו לאחרונה על הפרק. זה חיוני, אנחנו חייבים לשמור על חופש הפעולה של צה"ל וחיל האוויר במקום החשובים לנו מבחינת הביטחון שלנו. זה הושג".

בתשובה לשאלה האם הפגישה עם פוטין נקבעה מכיוון שחלו בעיות בתיאום הביטחוני עם הרוסים, השיב נתניהו: "עלו בעיות מסוימות לאורך הזמן. מטבע הדברים יש חיכוך, ואם לא מטפלים בזה אז זה יכול להגיע לבעיות רציניות. היה לי חשוב למנוע את זה, לכן טסתי לפני כמה חודשים כבר למוסקבה, ברגע שהכוחות הרוסיים נכנסו לשטח. התיאום הזה דורש תחזוק שוטף של המנהיגים. זה מה שעשינו היום. העובדה שהבאתי לכאן את מפקד חיל האוויר אפשרה לנו לבצע תיקון ותיאום שהם חשובים מאוד".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסקבה רוסיה. אפריל 2016. רויטרס
ייפגשו שוב ביוני. פוטין ונתניהו במוסקבה, היום/רויטרס

בעניין רמת הגולן, נתניהו נשאל כיצד הגיב פוטין לדבריו בתחילת השבוע בנושא הישארותה של ישראל ברמת הגולן. הוא השיב כי "פוטין לא הביע שום עמדה בעניין הזה. יש עמדה רשמית של משרד החוץ הרוסי, אבל בפועל דברים נקלטו ואני חושב שהם גם הובנו. יש עמדות של משרדי חוץ, אבל בסוף אחרי 49 שנים שאנחנו ברמת הגולן, וכשרואים מה קורה בצד השני, אני לא חושב שמישהו חושב שזה ריאלי שישראל תרד מהגולן". לפני הפגישה, ראש הממשלה אמר כי הוא הבהיר לפוטין שמדובר בקו אדום עבור ישראל.

נתניהו אמר כי "בנוסף סיכמנו שנושא הפנסיות שמדאיג ומטריד עשרות אלפי ישראלים שעלו ממדינות חבר העמים, סיכמנו סופית שנחתום על ההסכם הזה בשעה טובה בביקור שאני אעשה כאן ביוני לציין 25 שנים ליחסים עם רוסיה. זו פריצת דרך גדולה ערב חג הפסח. ביקור עם שני הישגים חשובים. אני שמח מאוד שעלה בידי לתקן את העניין הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully