וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לפוטין: הגולן הוא קו אדום - וחייב להישאר בשליטתנו

21.4.2016 / 18:42

ראש הממשלה הבהיר את עמדתו בפגישה עם נשיא רוסיה במוסקבה לאחר ההצהרה שנשא בישיבת הממשלה ברמת הגולן, ובה הדגיש כי היא תישאר בידי ישראל "לעד". לדבריו, הושגו הבנות חדשות לחיזוק התיאום הביטחוני בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בפגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי רמת הגולן היא קו אדום מבחינתה של ישראל וכי היא "חייבת להישאר בידיה". נתניהו הוסיף כי ישראל תעשה כל שביכולתה כדי לסכל משלוחי נשק שמקורם באיראן מלהגיע לידי חיזבאללה - שתי בעלות ברית קרובות של מוסקבה.

"לישראל יש קווים אדומים ברורים הנוגעים לביטחון שלנו", אמר נתניהו לפוטין בפתח פגישתם. "דבר ראשון, אנחנו עושים כל מה שביכולתנו כדי לעצור מעברי נשק מתקדם מסוריה ומאיראן מלהגיע לידי חיזבאללה". בתום הפגישה, אמר ראש הממשלה כי נערכה פגישה נפרדת בין מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, שבמהלכה הושגו הבנות חדשות לחיזוק התיאום הביטחוני בסוריה. נתניהו הוסיף כי נושא הפנסיות של העולים מברית המועצות לשעבר ייחתם סופית בביקור נוסף שלו במוסקבה, שייערך בתחילת יוני.

עוד באותו נושא:
מתכננים את העתיד: "סולימאני נפגש עם פוטין לדון על סוריה"
תמונות ראשונות: איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300 שקיבלה מרוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסקבה רוסיה. אפריל 2016. רויטרס
פוטין ונתניהו, היום/רויטרס

הערתו של נתניהו על הגולן הגיעה לאחר הכרזתו מתחילת השבוע שעל הקהילה הבינלאומית להכיר ברמה כשטח ישראלי לכל דבר ועניין. מאז שנתניהו אמר את הדברים הספיקו גרמניה וארצות הברית, שתי מדינות הנחשבות קרובות הרבה יותר לישראל מאשר רוסיה, להסתייג מדבריו של ראש הממשלה ולהבהיר כי מבחינתן הגולן נותר שטח כבוש שעתידו ייקבע במשא ומתן.

במקביל לפגישה בין פוטין לנתניהו, הליגה הערבית התכנסה היום לישיבת חירום בנושא רמת הגולן. בפתח הישיבה שהתקיימה בקהיר אמר מזכ"ל הליגה נביל אל-ערבי כי מדינות ערב צריכות "לנקוט בצעדים מעשיים נגד ישראל". בהודעת הסיכום של הישיבה, גינתה הליגה הערבית את "ניסיונותיה של ישראל לשנות את המצב המשפטי והדמוגרפי של רמת הגולן", וקראה לאו"ם ללחוץ על ישראל למלא את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם הקוראות לה לסגת מכל השטחים שכבשה ב-1967.

(עדכון ראשון: 10:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully