וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיכום ארה"ב ורוסיה: הלחימה הוקפאה בשני אזורים בסוריה

הפסקת האש הוכרזה בשתי חזיתות מרכזיות במדינה, והיא תימשך 72 שעות בלטקיה ויממה אחת בפרברי דמשק. גורם ביטחוני סורי אמר כי "האמריקנים ביקשו לכלול בהסכם גם את חאלב, אבל הרוסים סירבו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(עשרות הרוגים בתקיפת שכונת מגורים בחאלב, השבוע)

ארצות הברית ורוסיה סיכמו להקפיא את הלחימה בשתי חזיתות מרכזיות בסוריה – כך מסרו אתמול צבאות רוסיה וסוריה. ההסכם נכנס לתוקף הלילה (שבת) בשעה 1:00 והוא כולל את לטקיה, שם תימשך הפסקת האש למשך 72 שעות, ואת פרברי דמשק, שם תיפסק הלחימה למשך יממה. ההסכם אינו כולל את חאלב שבה נהרגו יותר מ-200 אזרחים בשבוע האחרון, ושבה הקרבות עדיין נמשכים.

גורם ביטחוני בדמשק אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "ההכרזה על הפסקת האש באה בעקבות בקשה של האמריקנים והרוסים שנפגשו בז'נבה כדי להרגיע את המצב בדמשק ובלטקיה". לדבריו, "האמריקנים ביקשו לכלול בהסכם גם את חאלב, אבל הרוסים סירבו".

המלחמה על סוריה | כותרות אחרונות:
"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב
האו"ם לארה"ב ולרוסיה: "הצילו את הפסקת האש הגוססת בסוריה"
האופוזיציה הסורית: "תמה הפסקת האש, שוקלים להפסיק את המו"מ"

נושא: הריסות בבית החולים "אל-קודס" בחאלב שבסוריה אחרי תקיפות אוויריות,  28 באפריל 2016. רויטרס
הלחימה בחאלב נמשכת. הריסות בבית חולים שהופצץ בחאלב, השבוע/רויטרס

סוכנות הידיעות הממשלתית של רוסיה RIA ציטטה אתמול גורם דיפלומטי רוסי, שאמר כי וושינגטון ומוסקבה ערבות לכך שהפסקת האש תיושם ושהשקט יישמר על ידי הצדדים. הגנרל סרגיי קורלנקו, מפקד הכוח הרוסי בבסיס חיל האוויר באזור לטקיה, אמר כי בזמן ההקפאה תיאסר לחימה מכל סוג וייאסר השימוש בכל כלי נשק. "אנו קוראים לכל הצדדים המעוניינים לכונן שלום על אדמת סוריה לתמוך ביוזמה הרוסית-אמריקנית ולא לשבש את ההסכם", אמר.

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, נובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

לפני כחודשיים נכנסה לתוקף הפסקת האש בכמה אזורים בסוריה, אך היא לא כללה את אזור דמשק ולטקיה. למרות הפסקת האש, הלחימה המשיכה, ויחד עם עיכובים בהעברת סיוע לכוחות המורדים, פרשה בשבוע שעבר הוועדה המרכזית למשא ומתן של האופוזיציה מהשיחות הרשמיות הנערכות בז'נבה.

שלשום קרא שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, להנהגות בארצות הברית וברוסיה להציל את הפסקת האש בסוריה ולהחיות את תהליך השלום בין כוחות צבא אסד לבין המורדים. דה מיסטורה הביע חשש כבד מהתפוררות הפסקת האש בחאלב ובכמה מוקדים נוספים. הוא אמר כי הפסקת האש "בקושי בחיים" וכי "היא יכולה להתמוטט בכל עת". עם זאת, הוא ציין כי הפערים בעמדות המשטר והאופוזיציה בנוגע לשינוי הפוליטי במדינה הולכים ומצטמצמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully