וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מזהיר את אסד: להמשך המלחמה יהיו השלכות

שר החוץ האמריקני התייחס להסלמה בלחימה בחאלב, שם נהרגו מאות בני אדם בימים האחרונים. לדבריו, "הפסקת האש עשויה לקרוס ואני לא חושב שרוסיה רוצה בכך". לברוב: מאמין שהרגיע תורחב

עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הזהיר אמש (שלישי) את נשיא סוריה בשאר אסד כי הישגים צבאיים לא יביאו לסיום מלחמת האזרחים בארצו. קרי, שאמר את הדברים בוושינגטון, הוסיף כי הוא מקווה שהסכם הפסקת פעולות האיבה, שהושג בסוף חודש פברואר, יישמר והזהיר את דמשק מהשלכות אם הוא יקרוס. הוא שב על האולטימטום שלפיו על תקופת המעבר השלטונית להתחיל באוגוסט.

"אם אסד לא ידבוק בכך, יהיו לכך השלכות. אחת מהן עשוי להיות קריסה מוחלטת של הפסקת האש וחזרה למלחמה. אני לא חושב שרוסיה רוצה בכך", אמר. דבריו הגיעו ברקע ההסלמה בלחימה בין נאמניו של אסד למורדים, בעיקר בחאלב. יותר מ-250 איש נהרגו בעיר בעשרת הימים האחרונים. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה אמש נהרגו לפחות 14 בני אדם בירי רקטות של המורדים לעבר אזורים שבשליטת הממשלה, כולל שלושה בבית חולים.

גופת אישה מפונה מבית חולים בחאלב, סוריה, שהופצץ על ידי מורדים, 3 במאי 2016. רויטרס
גופת אישה מפונה מבית חולים בחאלב, היום/רויטרס

לפני דבריו שר קרי, אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי הוא צופה שהרגיעה שעליה הכריזה סוריה תורחב גם לחאלב. לברוב אמר כי ארצו פועלת עם האו"ם ועם ארצות הברית כדי לכלול את העיר שבצפון המדינה ברגיעה שהחלה באזור הבירה דמשק ולטקיה ביום שבת האחרון. ואולם, הוא הזהיר כי ארגוני האופוזיציה יצטרכו לעזוב את האזורים שבהם פועלים ארגוני טרור.

שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה הגיע היום למוסקבה בניסיון להציל את הסכם הפסקת פעולות האיבה, שהשיגו ארצות הברית ורוסיה בסוף חודש פברואר. בתום השיחות שקיים עמו לברוב, אמר שר החוץ של רוסיה כי הוא צופה שהחלטה על צירופה של חאלב לרגיעה "תתקבל בעתיד הקרוב המאוד – אולי אפילו בשעות הקרובות". לדבריו, המטרה היא להרחיב את הרגיעה ו"להפוך אותה לקבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully