וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רופאים ללא גבולות" נגד הוועידה ההומניטרית העולמית: "עלה תאנה"

הארגון שעשרות מהמרכזים הרפואיים שהוא מפעיל באזורי סכסוך הופצצו לאחרונה, ביטל את השתתפותו בוועידה בהמשך החודש, שהיה ממארגניה. "הוועידה תסיר אחריות מהמדינות ותאפשר את המשך ההתעלמות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב: "הפצצת בית החולים בקונדוז - לא פשע מלחמה")

ארגון הסיוע הבינלאומי "רופאים ללא גבולות" הכריז היום (חמישי) על ביטול השתתפותו בוועידה ההומניטרית העולמית (WHS) שצפויה להיערך בהמשך החודש באיסטנבול, טורקיה. בהודעה הרשמית שפרסם הארגון נמסר כי הוועידה, שבה ישתתפו מדינות רבות ונציגי סוכנויות האו"ם, "הפכה לעלה תאנה של כוונות טובות, שמאפשרת את המשך ההתעלמות מההפרות החמורות של זכויות אדם ושל העברת סיוע הומניטרי, בעיקר על ידי מדינות".

בהודעת הארגון צוין כי 75 בתי חולים ומרכזים רפואיים של הארגון הופצצו, "ומעבר לכך, אזרחים נפגעו ונהרגו בעקבות מתקפות חסרות אבחנה בסוריה, בתימן, בדרום סודאן, באפגניסטן ובמקומות נוספים". כמו כן, צוין הטיפול בפליטים ובמהגרים באירופה ובאזורים אחרים, "שהפגין חוסר אנושיות מזעזע".

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב: הפצצת בית החולים באפגניסטן שהרגה עשרות - אינה פשע מלחמה
סוריה: יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים בהפצצות בתי חולים
חודש אחרי הפצצת בית החולים באפגניסטן: מאות הפגינו בז'נבה

בית החולים של "רופאים ללא גבולות" במערת א-נועמאן, אידליב, סוריה, 15 בפברואר 2016. רויטרס
הפצצת בית החולים של "רופאים ללא גבולות" במערת א-נועמאן, סוריה, פברואר/רויטרס

"ועידה הומניטרית, שבה מדינות, סוכנויות האו"ם וארגוני סיוע נפגשים על מנת לדון בנושאים הדחופים האלה מעולם לא הייתה יותר נחוצה, וה-WHS הייתה יכולה להיות ההזדמנות המושלמת", נכתב בהודעה, שבה צוין כי "רופאים ללא גבולות" השתתף באופן פעיל בתכנונה בשנה וחצי האחרונות. עם זאת, לטענת בארגון, הוועידה לא תשפר את המצב ולא תחייב את המדינות הנוכחות בה ליישם את החוקים הנוגעים לסיוע הומניטרי ולקליטת מבקשי מקלט, שלהם התחייבו.

לדברי הארגון, "בעוד הפרות חמורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי ושל זכויות הפליטים ממשיכות על בסיס יומי, המשתתפים בוועידה יתבקשו להסכים על כוונות לא ספציפיות 'לשמר נורמות' ו'לענות לצרכים'. הם יתבקשו להכריז על 'התחייבויות' חדשות ושאפתניות, אך בהשוואת הרמה של ארגוני הסיוע חסרי הכוח וסוכנויות האו"ם לזו של המדינות, הוועידה תסיר אחריות מהמדינות".

הפגנת "רופאים ללא גבולות" בז'נבה, שווייץ, בעקבות הפצצת בית החולים בקונדוז. רויטרס
"גם במלחמה יש חוקים". הפגנה של אנשי סיוע בז'נבה, נובמבר/רויטרס

בסיום ההודעה, יצאו "רופאים ללא גבולות" נגד "מילים שנשמעות טוב" כתחליף לסיוע ממשי. "אנחנו כבר לא יכולים לראות כיצד הוועידה תסייע למגזר ההומניטרי לענות לצרכים האדירים שנגרמו בשל האלימות הנמשכת נגד מטופלים וצוותים רפואיים", כתבו, וציינו בין היתר את קליטת מבקשי המקלט ביוון, מקדוניה ואוסטרליה, הקדחת הצהובה באנגולה והלחימה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. "בכל המצבים האלה, האחריות של המדינות ליצירתם והמענה המוגבל של המערכת ההומניטרית לא יקבלו מענה", הבהיר הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully