וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים בהפצצות בתי חולים

בית חולים ובית ספר בעיר אעזאז הסמוכה לגבול הטורקי הותקפו, כמו גם מרכז של "רופאים ללא גבולות" במחוז אידליב. טורקיה, שתוקפת באזור בימים האחרונים, האשימה את חיל האוויר הרוסי בתקיפות, ואילו מוסקבה טענה כי אנקרה "מאיימת על השלום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 14 בני אדם נהרגו היום (שני) ועשרות נפצעו בהפצצת בית חולים לילדים ובית ספר בעיר אעזאז שבצפון סוריה. במקביל, לפחות תשעה בני אדם, כולל ילד אחד, נהרגו בהפצצת בית חולים של ארגון הסיוע הבינלאומי "רופאים ללא גבולות" בעיר מערת א-נועמאן שבמחוז אידליב, גם הוא בצפון המדינה. אעזאז, הסמוכה לגבול הטורקי, נמצאת בשליטת המורדים, ומחוז אידליב מהווה כבר תקופה ארוכה זירה ללחימה בין המיליציות הכורדיות, ארגוני המורדים וכוחות המשטר הסורי.

גורמים רפואיים באעזאז מסרו כי לפחות חמישה טילים פגעו בבית החולים שבמרכז העיר ובבית הספר הסמוך לו, שבו השתכנו אזרחים שנמלטו ממתקפת צבא סוריה באזורים הסמוכים. גורם נוסף בעיר מסר כי מקלט פליטים נוסף בדרומה של אעזאז הופצצה על ידי חיל האוויר הרוסי, שפתח במבצע צבאי במדינה לצד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה
סעודיה במסר לרוסיה: מאמציכם להציל את משטרו של אסד ייכשלו
מנסים להרגיע את המצב: אובמה ופוטין שוחחו על הפסקת האש בסוריה

בית החולים של "רופאים ללא גבולות" במערת א-נועמאן, אידליב, סוריה, 15 בפברואר 2016. רויטרס
תקיפה כל ארבעה ימים בממוצע. הריסות בית החולים של "רופאים ללא גבולות"/רויטרס

"הוצאנו עשרות ילדים מבית החולים, הם מיררו בבכי וזעקו", סיפר עובד בית החולים ג'ומע רחאל. לדבריו, לפחות שני ילדים נהרגו בתקיפה, ועשרות אמבולנסים הובהלו למקום והחלו לפנות את הפצועים לטיפול רפואי מעבר לגבול, בטורקיה.

מ"רופאים ללא גבולות" נמסר כי לפחות שמונה אנשי צוות עדיין נעדרים, לאחר שלפחות ארבעה רקטות פגעו בבית החולים במערת א-נועמאן. מסימיליאנו רבאודנגו, ראש שלוחת הארגון בסוריה, אמר כי "זה נראה כמו מתקפה מכוונת על מוסד רפואי, ואנו מגנים את המתקפה באופן החריף ביותר". לדבריו, "השמדת בית החולים מותירה כ-40 אלף בני אדם המתגוררים באזור ללא גישה לשירותים רפואיים, באזור לחימה פעיל".

לדברי גורמים בארגון, בית החולים הותקף בשתי צרורות של לפחות שתי רקטות בכל פעם, בהפרש של כמה דקות. על פי נתוני "רופאים ללא גבולות", 14 בתי חולים של הארגון, מתוך 150 בסוריה בסך הכול, נפגעו מירי רק מאז תחילת שנת 2014 – פגיעה אחת לארבעה ימים בממוצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בטורקיה האשימו את חיל האוויר הרוסי בתקיפות. ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, הנמצא בביקור בבירת אוקראינה קייב, טען כי טיל בליסטי רוסי פגע במוקדים שהופצצו באעזאז, והוסיף כי "מטרתה של מוסקבה היא להשאיר לקהילה הבינלאומית שתי אפשרויות בלבד בסוריה: הנשיא בשאר אסד או דאעש". עם זאת, הוא הבהיר כי צבא טורקיה ימשיך להגיב לנזילת הירי מאעזאז של המיליציה הכורדית YPG לשטח טורקיה.

דובר משרד החוץ באנקרה טנג'ו בילגיץ' אישר כי גם היום, ביום השלישי ברציפות, טורקיה תקפה מטרות כורדיות באזור צפון סוריה. דאווטאולו הבהיר כי "לא ניתן לאעזאז ליפול לידי YPG". דובר משרד החוץ של טורקיה הוסיף והביע "זעזוע" בתגובה לדבריו של מקבילו האמריקני ג'ון קירבי, שקרא לטורקיה ולכורדים בסוריה להיאבק ב"איום המשותף" של דאעש. לדבריו, טורקיה לא תבקש רשות להילחם נגד "כל ארגון טרור".

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור בקייב, אוקראינה, 15 בפברואר 2016. רויטרס
"לא ניתן לאעזאז ליפול". דאווטאולו, היום בקייב/רויטרס

משרד החוץ במוסקבה, מצדו, מסר היום כי ממשלת רוסיה "מודאגת מאוד" מההפצצות האוויריות של טורקיה נגד עמדות הכורדים בסוריה. בהודעה הרשמית שפורסמה, משרד החוץ כי זאת "פרובוקציה" וטען כי "מעשי התוקפנות של הרשויות הטורקיות מהווים איום על השלום". כמו כן, נמסר כי אנקרה "מסייעת לקבוצות ג'יהאדיסטיות ולשכירי חרב חמושים" לחדור לסוריה, בתואנה של השתתפות במאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
פועלים להבטחת הגישה ההומניטרית לעיר. הריסות כתוצאה מההפצצות הרוסיות בחאלב, אתמול/רויטרס

בתוך כך, צבא טורקיה מסר כי חייל נהרג אמש בעימותים באזור הלחימה סמוך לגבול הסורי. במקביל, שר ההגנה איסמט ילמז הכחיש את הדיווחים כי חיילים טורקים פלשו לסוריה במהלך סוף השבוע האחרון וטען כי אנקרה לא מתכוונת לשלוח כוחות קרקעיים למדינה השכנה. דאווטאולו הצטרף להכחשת הדיווחים על כניסת כוחות לסוריה, על רקע ההצהרות מערב הסעודית ומטורקיה בדבר הכנות למבצע קרקעי משותף, שאליו הכריזה הבוקר קטאר כי היא מוכנה להצטרף.

אמש שוחח סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם ראש הממשלה דאווטאולו, וקרא למנוע את הסלמת המצב. ביידן מסר לדאווטאולו כי ארצות הברית דרשה מהכוחות הכורדים להימנע מהשתלטות על שטחים באזור הגבול הטורקי, ודרש מאנקרה להפגין איפוק בפעילותה הצבאית באזור. על פי הודעת הבית הלבן, השניים הסכימו לפעול יחד להבטיח את הגישה ההומניטרית לחאלב, אולם היום טענה אנקרה כי הכורדים בצפון סוריה חוסמים את הפרוזדור ההומניטרי לעיר.

הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
חאלב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully