וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה

בכיר במשרד החוץ במוסקבה הבהיר בתגובה לדיווחים האיראניים כי טרם החלו המגעים בנושא, אולם טהראן הביעה רצון לרכוש את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת. לדבריו, משלוח S-300 לאיראן "יושלם בהקדם האפשרי". מדבדב: "לא נישאר בסוריה לעד"

ספק 500

(לפני כחודש: רוסיה פרסמה תיעוד במערכת הגנה אווירית חדישות)

איראן מעוניינת לרכוש את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 מרוסיה – כך מסר היום (שני) זמיר קבולוב, ראש מחלקת אסיה במשרד החוץ במוסקבה, לסוכנות הידיעות הרוסית רי"א. עם זאת, קבולוב הבהיר כי טרם החלו מגעים בנושא. "אין משא ומתן עם האיראנים על S-400, אבל בעיקרון הם אמרו שהם ישמחו לקבל את המערכת", הבהיר.

זאת בעקבות דיווחים בכלי התקשורת האיראניים על כך שהחלו מגעים בין טהראן למוסקבה בנוגע לרכישת המערכת האסטרטגית. מערכת S-400 רוסית כבר הוצבה בסוריה, במסגרת המעורבות של חיל האוויר הרוסי במדינה בחודשים האחרונים, בשיתוף פעולה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד ועם משמרות המהפכה האיראניים. במקביל, נמסר ממשרד החוץ הרוסי כי העברת מערכת S-300 לאיראן תושלם "בהקדם האפשרי".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה פרסמה תיעוד נדיר מניסוי שיגור טיל S-300. צפו
איראן: "החלה העברת טילי נ"מ S-300", פוטין בביקור היסטורי
רוסיה: נחתם החוזה לאספקת מערכת S-300 לאיראן

החוזה למכירת מערכת S-300 בהיקף של כ-900 מיליון דולרים נחתם עוד בשנת 2007, אולם עוכב במשך כמה שנים בעיקר בשל הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על סחר ביטחוני עם הרשויות האיראניות. לאחר החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, הנשיא ולדימיר פוטין חתם בחודש אפריל 2015 על צו המבטל את האיסור את אספקת המערכת לאיראן.

עלי אכבר ולאיתי, יועצו לענייני חוץ של מנהיג איראן עלי חמינאי. AP
דנו במעורבות המשותפת בסוריה. ולאיתי ופוטין/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיר משרד החוץ קבולוב הוסיף בדבריו כי עלי אכבר ולאיתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון, ביקר בתחילת החודש במוסקבה, ונפגש בין היתר עם הנשיא פוטין, שר ההגנה סרגיי שויגו ובכירים נוספים. במרכז הדיונים בין הצדדים, לדברי קבולוב, המעורבת המשותפת של המדינות במלחמה בסוריה. "אנחנו מרוצים מאוד מהביקור המוצלח", סיכם.

בתוך כך, ראש הממשלה דמיטרי מדבדב אמר היום בריאיון לכתב העת "טיים" כי מוסקבה לא מתכננת להמשיך את נוכחותה הצבאית בסוריה לעד. "אין לנו תכניות לנוכחות ללא קץ בסוריה", אמר. "אנחנו שם עם מטרה מאוד מוגבלת וקונקרטית לחלוטין", הבהיר בתגובה לשאלה אם רוסיה תסייע לאסד להשלים את מטרתו של השתלטות על סוריה כולה.

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, מינכן, 15 בפברואר 2016. רויטרס
"אנחנו שם עם מטרה מאוד מוגבלת וקונקרטית לחלוטין". מדבדב, היום/רויטרס

אמש טען שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, כי מאמציה של רוסיה לא יצליחו להשאיר את אסד בכס השלטון. לדבריו במסיבת עיתונאים בריאד, המאמצים הרוסיים-איראניים "כשלו". אל-ג'ובייר קרא למוסקבה "להפסיק את מבצעיה האוויריים נגד האופוזיציה הסורית המתונה". הוא הבהיר: "זה בלתי אפשרי שאדם שאחראי למותם של 300 אלף חפים מפשע יישאר בשלטון. עזיבתו היא עניין של זמן. במוקדם או במאוחר, המשטר הזה ייפול, ותיפתח הדרך לסוריה חדשה ללא בשאר אסד".

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 בבסיס חיל האוויר הרוסי בלטקיה, סוריה/צילום מסך, טוויטר
מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר
הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
הריסות בחאלב בעקבות ההפצצות של צבא אסד ושל חיל האוויר הרוסי, אתמול/רויטרס
הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016. רויטרס
הריסות מהפצצות בחאלב, סוריה, 14 בפברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully