וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להרגיע את המצב: אובמה ופוטין שוחחו על הפסקת האש בסוריה

14.2.2016 / 12:42

בצל ההבנות שהושגו במינכן, שני המנהיגים דנו ביישומן ובצורך לשתף פעולה בנושא. בינתיים, טורקיה ממשיכה להפציץ עמדות של הכורדים בצפון סוריה, חרף בקשתה של וושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בצל ההכרזה בסוף השבוע של רוסיה ולפיה העולם נגרר למלחמה קרה חדשה, שוחח הלילה ולדימיר פוטין עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. לפי הודעה של הקרמלין, שאותה ציטטו הבוקר (ראשון) סוכנויות ידיעות ברוסיה, שני המנהיגים דנו בהבנות שהושגו במינכן על המשבר בסוריה וכן על המלחמה במזרח אוקראינה.

"השניים הביעו תמיכה במאמצים לממש שתי מטרות: הפסקת אש וסיוע הומניטרי", נמסר בהודעה של הקרמלין. עוד נמסר כי שני הנשיאים הסכימו על כך שיש להדק את שיתוף הפעולה בין משרדי ההגנה של שתי המדינות כדי "להילחם בהצלחה ב'מדינה האסלאמית' ובארגוני טרור נוספים". פוטין אף שוח עם אובמה על החשיבות ביצירת חזית מאוחדת נגד טרור.

בלילה שבין חמישי לשישי הגיעו במינכן שרי החוץ של המדינות להבנות על הפסקת אש בסוריה בתוך כשבוע. ג'ון קרי וסרגיי לברוב הביעו תקווה שאכן היא תיושם, אך האחרון היה ספקן לגבי האפשרות שהיא אכן תחזיק מעמד. בין שלל הבעיות שמאפיינות את ההסדר, הן העובדה שאליו לא היו שותפים המשטר בדמשק והאופוזיציה, כמו גם הצהרתו של הנשיא בשאר אסד ולפיו לא יעצור את המלחמה ב"טרוריסטים" בזמן
המשא ומתן שאמור להתחדש עם עצירת הלחימה.

לקריאה נוספת בנושא
הגמגום של אובמה בסוריה עוד יסתיים במלחמה בין רוסיה לסעודיה
בצל המתיחות: טורקיה תקפה יעדים של צבא אסד

הריסות בעיר חאלב, סוריה, 11 בפברואר 2016. AP
הריסות בחאלב, בשבוע שעבר/AP

בינתיים, על הקרקע המשיך צבא טורקיה לתקוף עמדות של הכורדים בצפון סוריה, חרף בקשתה של וושינגטון ממנה לחדול מכך. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו שני לוחמים בקואליציית "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים", שמורכבת מהמיליציה הכורדית בסוריה (YPG) וארגוני מורדים מקומיים נוספים. היא נתמכת על ידי ארצות הברית מהאוויר והיא הצליחה לשחרר שטחים נרחבים בצפון סוריה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

אתמול דרשה מהם אנקרה לסגת מאזורים שהם כבשו בימים האחרונים בצפון חאלב, בחסות המתקפה הנרחבת של חיל האוויר של רוסיה ושל צבא סוריה. בין היתר, כבשו הכורדים את בסיס חיל האוויר במנר מידי מורדים הנתמכים על ידי מדינות המתנגדות לשלטונו של אסד. בטורקיה חוששים מכך שהכורדים יקימו מדינה עצמאית מעבר לגבולם הדרומי והבהירו בתקופה האחרונה לארצות הברית כי הם רואים בהם טרוריסטים, בשל קשריהם עם מחתרת ה-PKK הפועלת בדרום-מזרח המדינה.

ואולם, סלאח מוסלם, אחד מראשיה של ה-PYD, אמר כי לטורקיה אין זכות להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה. הוא ציין כי בסיס חיל האוויר שכבשו הלוחמים הכורדים ובעלי בריתם נשלט על ידי ג'בהת א-נוסרה. מוסלם סירב לדרישתו של ראש הממשלה אחמט דאווטאולו להסיג כוחות מהאזורים בצפון חאלב שנכבשו בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully