וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עינויים ומחסור במזון": 60 אלף נהרגו בבתי הכלא של אסד

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בחמש שנות מלחמת האזרחים במדינה עשרות אלפי אסירים מתו מעינויים, מתנאים הומניטריים ירודים וממחסור במזון. נתוני הארגון נאספו ממקורות בתוך המשטר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הצצה ל"כלא האימים" של אסד בתדמור, לפני שנה)

לפחות 60 אלף בני אדם נהרגו בבתי הכלא של המשטר הסורי מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה לפני יותר מחמש שנים – כך מסר אתמול (שבת) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, הם מתו מעינויים, מתנאים הומניטריים ירודים וממחסור במזון. לדבריו, הנתונים נאספו ממקורות בתוך המשטר.

בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף ראש הארגון כי מספר ההרוגים הגבוה ביותר נרשם בבית הכלא סידנאיא הידוע לשמצה כמו גם במחנות המעצר של מודיעין חיל האוויר הסורי ומנגנוני הביטחון אלפי אסירים מוחזקים בסידנאיא, אחד מבתי הסוהר הגדולים ביותר במדינה שנמצא כ-30 קילומטרים מצפון לדמשק.

ארגוני זכויות אדם מאשימים את משטרו של בשאר אסד בשימוש בעינויים ובשיטות לא הומניות אחרות בבתי הכלא שבשליטתו. דוח של האו"ם שפורסם בחודש ינואר קבע כי דמשק נוקטת מדיניות של "השמדה" במרכזי המעצר שלה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הוא גיבש רשימה של 14,456 שמות, בהם 110 ילדים, שמתו בבתי הכלא. לפי עבד א-רחמן, כוחות המשטר עצרו חצי מיליון אנשים מאז תחילת ההתקוממות ב-2011.

לקריאה נוספת:
חיזבאללה: "אם ישראל הייתה מחסלת את בדר א-דין, היינו אומרים"
דיווח בסוריה: צבא רוסיה מקים בסיס בעיר העתיקה של תדמור
שבר מתהווה בברית? השבוע העקוב מדם של חיזבאללה ואיראן בסוריה

מורדים סורים בכלא בחלב 24 באוגוסט 2012. AP
מתו מעינויים ומתנאים הומניטריים ירודים. מורדים בכלא סורי/AP

לפי עבד א-רחמן, כוחות המשטר עצרו בסך הכול 500 אלף בני אדם מאז שפרצה המלחמה במדינה ב-2011. בעוד כמה שוחררו ואחרים נהרגו, מצבם של אלפי אסירים אחרים נותר לא ידוע. עבד א-רחמן הוסיף כי "כמה אלפי בני אדם" נהרגו בעודם מוחזקים על ידי ארגוני המורדים ופלגים ג'יהאדיסטיים כמו דאעש.

בתחילת 2014 עריק מהמשטר שכינה את עצמו "קיסר" הבריח מסוריה כ-55 אלף תמונות המתעדות גופות של 11 אלף אסירים שעברו התעללות ועינויים ומתו בבתי כלא סוריים במהלך השנתיים הראשונות ללחימה. מוקדם יותר החודש, מינה שליח האו"ם המיוחד לסוריה סטפן דה מיסטורה את אווה סבובודה לטפל בנושא האסירים.

(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully