וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "אם ישראל הייתה מחסלת את בדר א-דין, היינו אומרים"

סגן מזכ"ל הארגון הבהיר כי "אין ניצחון ללא הקרבה", וטען כי מות הבכיר "יחזק אותנו". הוא הדגיש כי אם היה מידע לפיו ישראל אחראית להתנקשות, הארגון היה מפרסם אותו "בלי לחשוש מההשלכות"

צילום: רויטרס

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם אמר היום (רביעי) בריאיון לאתר "אל-עהד" כי מותו של בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, מוסטפא בדר א-דין, בפיצוץ באזור דמשק בשבוע שעבר "יחזק אותנו". הוא הוסיף כי "אם היה לנו מידע לפיו ישראל אחראית למותו, היינו אומרים זאת, בלי לחשוש מההשלכות".

קאסם חזר על הודעת חיזבאללה, לפיה ארגוני המורדים הסורים אחראיים למותו של בדר א-דין, והבהיר: "הפרטים לא חשובים. מולנו יוזמה אחת, אמריקנית-ישראלית-סעודית-כופרת, שפועלת בהתאם לאינטרסים של ישראל". הוא הוסיף כי לפי חקירת חיזבאללה, פצצות מרגמה הובילו לפיצוץ שבו נהרג בדר א-דין, בבסיס של חיזבאללה ליד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

עוד בוואלה! NEWS:
לבנון: בית הדין לרצח חרירי דורש הוכחה למותו של רמטכ"ל חיזבאללה
דיווח: בנו של עימאד מורנייה מונה לתפקיד רמטכ"ל חיזבאללה
האופוזיציה הסורית: חיזבאללה אחראי למותו של בדר א-דין

הלווייתו של בכיר חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין בלבנון, 13 במאי 2016. רויטרס
"הביא להישגים גדולים ומשמעותיים". הלווייתו של בדר א-דין בביירות/רויטרס

סגן מזכ"ל הארגון הוסיף כי לבדר א-דין היה תפקיד מרכזי בלחימה נגד "קבוצות הכופרים", והוא פיקד על הפעילות בסוריה במשך תקופה ארוכה. לדבריו, הוא "הביא להישגים גדולים ומשמעותיים". קאסם הוסיף כי "המסע שאליו יצאנו, הוא דרך מות הקדושים או הניצחון, ואין דרך שלישית. אין ניצחון ללא הקרבה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לאתר "אל-עהד", 18 במאי 2016. "אל-עהד", צילום מסך
"מות קדושים או ניצחון - אין דרך שלישית". קאסם, היום/צילום מסך, "אל-עהד"

מוקדם יותר היום דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בית הדין הבינלאומי החוקר את ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי בשנת 2005 דרש מממשלת לבנון למסור לידיו את דוח הפטירה של בדר א-דין. הדרישה נובעת מהיותו של בדר א-דין הנאשם המרכזי ברצח חרירי, ובית הדין מעוניין לשלול את החשש כי מותו מבוים, במטרה לחמוק ממשפט.

נציג התביעה גראם קמרון הצהיר כי "על פניו, נראה כי הדיווחים התקשורתיים בעניין מותו של הנאשם הם דיווחים אמינים. עם זאת, עקב ההשלכות החמורות שיש לעניין זה, אנו דורשים כמובן הוכחה רשמית למותו של בדר א-דין". לדבריו, "אנו מצפים לקבל הוכחה כזאת בקרוב מאוד".

המפקד הצבאי של חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין. רשת אל-מנאר, אתר רשמי
"גרסת חיזבאללה נועדה להצדיק את המשך הלחימה". בדר א-דין/אתר רשמי, רשת אל-מנאר

ביום ראשון טען ראש משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות השלום בז'נבה, אסעד זועבי, כי ארגון חיזבאללה אחראי למותו של בדר א-דין. בריאיון לרשת "אל ג'זירה", טען כי הגרסה שסיפק הארגון "מגוחכת", והוסיף: "חיזבאללה מסר את הגרסה הזאת במטרה לעורר זעם בקרב הציבור ולהצדיק את המשך הלחימה".

לטענת זועבי, ההתנקשות בבדר א-דין הגיעה בתקופה שבה חיזבאללה מתמודד עם קשיים במעורבותו בלחימה בסוריה, ועם קולות הולכים וגוברים בקרב גורמים שיעים בלבנון שיוצאים נגד המשך המעורבות במדינה השכנה. כמו כן, הוסיף זועבי כי הוא לא שולל מעורבות של המשטר הסורי במקרה, להערכתו, על רקע ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, שבה מעורב בדר א-דין.

בהודעה שפרסם חיזבאללה יום קודם לכן, נמסר כי בדר א-דין חוסל בהפצצה שמקורה ב"קבוצות כופרות" המזוהות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם פרסם הודעה שבה הכחיש את טענת חיזבאללה, ולפיו הבכיר לא נהרג מאש המורדים. בדר א-דין חוסל בליל יום שישי בשדה התעופה בדמשק, ומוקדם יותר פורסמו בתקשורת הלבנונית דיווחים לפיהם ישראל היא האחראית להפצצה שבה נהרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully