וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: חיזבאללה אחראי למותו של בדר א-דין

גרסת הארגון השיעי להתנקשות בבכיר הזרוע הצבאית באזור דמשק "מגוחכת", לטענת ראש משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות השלום בז'נבה. לטענתו, חיזבאללה האשים את המורדים "במטרה להצדיק את המשך הלחימה"

צילום: רויטרס

ראש משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות השלום בז'נבה, אסעד זועבי, האשים היום (ראשון) את ארגון חיזבאללה במותו של בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, מוסטפא בדר א-דין, בפיצוץ באזור דמשק בסוף השבוע. בריאיון לרשת "אל ג'זירה", טען כי הגרסה שסיפק הארגון "מגוחכת", והוסיף: "חיזבאללה מסר את הגרסה הזאת במטרה לעורר זעם בקרב הציבור ולהצדיק את המשך הלחימה".

לטענת זועבי, ההתנקשות בבדר א-דין הגיעה בתקופה שבה חיזבאללה מתמודד עם קשיים במעורבותו בלחימה בסוריה, ועם קולות הולכים וגוברים בקרב גורמים שיעים בלבנון שיוצאים נגד המשך המעורבות במדינה השכנה. כמו כן, הוסיף זועבי כי הוא לא שולל מעורבות של המשטר הסורי במקרה, להערכתו, על רקע ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, שבה מעורב בדר א-דין.

עוד בוואלה! NEWS:
שבר מתהווה בברית? השבוע העקוב מדם של חיזבאללה ואיראן בסוריה
חיסול "איש הצללים" של חיזבאללה מרחיק את העימות עם ישראל
חיזבאללה: בכיר הארגון שחוסל בסוריה נהרג בהפגזה של המורדים

מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, מערכת וואלה! NEWS
לא שולל מעורבות של המשטר הסורי בהתנקשות. בדר א-דין/מערכת וואלה! NEWS, רשת אל-מנאר

אתמול פרסם חיזבאללה הודעה לפיה בדר א-דין חוסל בהפצצה שמקורה ב"קבוצות כופרות" המזוהות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם פרסם הודעה שבה הכחיש את טענת חיזבאללה, ולפיו הבכיר לא נהרג מאש המורדים. בדר א-דין חוסל בליל יום שישי בשדה התעופה בדמשק, ומוקדם יותר עלו דיווחים בתקשורת הלבנונית לפיהם ישראל היא האחראית להפצצה שבה נהרג.

בהודעת הארגון הראשונית ביום שישי, נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי בדר א-דין, שנחשב ליורשו של עימאד מורנייה, נהרג "כתוצאה מפיצוץ גדול באחד מבסיסינו. מתבצעת חקירה כדי לברר את סיבת הפיצוץ, אם נגרם מתקיפה אווירית, ארטילרית או מפגיעת טיל, ונפרסם את המסקנות בקרוב". כמו כן, נמסר כי כמה בני אדם נוספים נפצעו במקרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלוויית מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל בסוריה, בביירות, לבנון, 13 במאי 2016. רויטרס
"לא אשוב מסוריה אלא שהיד או נושא את דגל הניצחון". הלווייתו של בדר א-דין בביירות, שבת/רויטרס

בהודעה הרשמית מטעם הארגון נמסר כי בדר א-דין נהרג על אדמת סוריה. הארגון לא טען כי ישראל עומדת מאחורי החיסול, אך רמז בהצהרתו על קשר בין החיסול למלחמת האזרחים בסוריה. על פי ההודעה, "בדר א-דין אמר לפני חודשים כי 'לא אשוב מסוריה אלא שהיד או נושא את דגל הניצחון'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully