וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבר בכיר חיזבאללה שחוסל; "בתוך שעות נודיע מי האחראי"

13.5.2016 / 17:47

סגן מזכ"ל הארגון הכריז בהלווייתו של בדר א-דין, שנערכה במעוז חיזבאללה בביירות בירת לבנון, כי אנשיו כבר יודעים מי גרם למותו. על פי ההערכות לא מאשימים את ישראל, אך הסגן הבהיר: "אין לנו אויב מלבדה"

צילום: רויטרס

חיזבאללה יודיע בתוך שעות מי אחראי לפיצוץ שבו נהרג מוסטפא בדר א-דין - כך הכריז היום (שישי) סגנו של מזכ"ל הארגון, נעים קאסם, בהלווייתו של בדר א-דין, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל הלילה. ההלוויה התקיימה ברובע הדאחייה בביירות, שנחשב למעוז הארגון, בנוכחות אלפי בני אדם. הבכיר שחוסל הלילה נקבר ליד עימאד וג'יהאד מורנייה, שני בכירים אחרים בארגון שכבר חוסלו ב-2008 וב-2015.

לפי ההערכות ישראל לא עומדת מאחורי החיסול, אך קאסם בכל זאת התייחס אליה בדבריו. "בשעות הקרובות ולא יאוחר ממחר בבוקר, נמסור את הפרטים על סיבת הפיצו והגורם שעומד מאחוריו, ובהתאם לכך ננקוט צעדים נחרצים. אין לנו אויב מלבד ישראל ומי שעומד לצידה", אמר. עם זאת, הוא סייג מעט. "אנשינו חוקרים את הגורם לפיצוץ ואת נסיבותיו. משום שישנן כמה אפשרויות אנו לא רוצים לחזות כעת את תוצאות החקירות ולהאשים אויב כזה או אחר עד שנהיה בטוחים במאה אחוז".

עוד בנושא:
מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה חוסל בסוריה
"מסוכן יותר ממורנייה": איש הצללים שניהל את המבצעים הגדולים של חיזבאללה
מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה חוסל בסוריה

הלוויית מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל בסוריה, בביירות, לבנון, 13 במאי 2016. רויטרס
נקבר בנוכחות אלפי בני אדם. הלווייתו של בדר א-דין, היום/רויטרס

בדר א-דין נהרג בפיצוץ בסמוך לשדה התעופה של דמשק, ובהודעת הארגון נמסר כי הוא מת "כתוצאה מפיצוץ גדול באחד מבסיסינו". עוד נמסר: "נערכת חקירה כדי לברר את סיבת הפיצוץ, אם נגרם מתקיפה אווירית, ארטילרית או מפגיעת טיל, ונפרסם את המסקנות בקרוב". כמו כן, צוין כי כמה בני אדם נוספים נפצעו במקרה.

בדר א-דין בן ה-55, גיסו ויורשו של עימאד מורנייה, שפעל רבות על אדמת סוריה בשנים האחרונות, שהה ככל הנראה בקרבת הבירה הסורית במסגרת אחת ממשימותיו הצבאיות במדינה. הוא נולד בביירות, והשתתף לפי הודעת חיזבאללה "ברוב המבצעים של ההתנגדות האסלאמית מאז 1982", אז החלה מלחמת לבנון הראשונה. בכיר הארגון נחשב במשך שנים רבות ל"איש צללים", ותמונה עדכנית שלו פורסמה רק הלילה, לאחר ההכרזה על מותו בפיצוץ מסתורי ליד שדה התעופה הבינלאומי של הבירה הסורית

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הלוויית מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל בסוריה, בביירות, לבנון, 13 במאי 2016. רויטרס
עדיין לא ברור מי אחראי לחיסולו. הלווייתו של בדר א-דין, היום/רויטרס
הלווייתו של מוסטפא בדר א-דין, ברובע הדאחייה בביירות בירת לבנון, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, צילום מסך
נקבר ליד שני בכירי הארגון שחוסלו. הלווייתו של בדר א-דין, היום/צילום מסך, רשת אל-מנאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully