וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה חוסל בסוריה

מוסטפא בדר א-דין, יורשו של עימאד מורניה, נהרג בתקיפה אווירית סמוך לשדה התעופה בדמשק. חיזבאללה מסרב להאשים את ישראל בחיסול של מי שעמד מאחורי רצח חרירי ושקוע עד צוואר בסכסוכים בסוריה ובלבנון

עריכה: אביב אירגז

מוסטפא בדר א-דין, שנחשב כמי שעומד בראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה וירש את עימאד מורנייה, חוסל בפיצוץ סמוך לשדה התעופה של דמשק - כך אישר הארגון בהודעה רשמית הלילה (שישי). בהודעת הארגון נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי בדר א-דין נהרג "כתוצאה מפיצוץ גדול באחד מבסיסינו. מתבצעת חקירה כדי לברר את סיבת הפיצוץ, אם נגרם מתקיפה אווירית, ארטילרית או מפגיעת טיל, ונפרסם את המסקנות בקרוב". כמו כן, נמסר כי כמה בני אדם נוספים נפצעו במקרה.

א-דין, גיסו של מורנייה, שפעל רבות על אדמת סוריה בשנים האחרונות, שהה ככל הנראה בקרבת הבירה הסורית במסגרת אחת ממשימותיו הצבאיות במדינה. תחילה דיווח ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי הוא נהרג בהפצצה אווירית ישראלית, אולם בהמשך הדיווח הוסר. בעיתון "א-ראי" דווח מפי גורם בחיזבאללה כי "זו הייתה התנקשות ישראלית". בישראל לא מגיבים בשלב זה באופן רשמי לחיסול, אולם נרמז כי אין מדובר בפעולה ישראלית.

בהודעה הרשמית מטעם הארגון נמסר כי בדר א-דין נהרג על אדמת סוריה. הארגון אינו טוען כי ישראל עומדת מאחורי החיסול, אך רומז בהצהרתו על קשר בין החיסול למלחמת האזרחים בסוריה. על פי ההודעה, "בדר א-דין אמר לפני חודשים כי 'לא אשוב מסוריה אלא שאהיד או נושא את דגל הניצחון'".

בהודעה נאמר כי "המפקד הג'יהאדי הגדול שב היום שאהיד הנושא את נס הניצחון, שאותו הניף בג'יהאד העיקש שניהל מול הקבוצות הכופרות בסוריה (האופוזיציה הסורית), המהוות את חוד החנית של התכנית האמריקנית ציונית באזור". בהמשך ההודעה סופר כי בדר א-דין, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון שנהרג על אדמת סוריה, מצטרף לרשימה ארוכה של שהידים כמו עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שנהרג בפברואר 2008 מפיצוץ מטען שהוטמן במשענת מושב רכבו.

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בבגדאד; דאעש קיבל אחריות
ארה"ב: חיסלנו בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק
"צוחקים על חרירי": הפדיחה של הבכיר הלבנוני בבחירות בביירות

המפקד הצבאי של חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין. רשת אל-מנאר, אתר רשמי
חיזבאללה אישרו את מותו. מוסטפא בדר א-דין/אתר רשמי, רשת אל-מנאר

בדר א-דין, המכונה אליאס סאב, הורשע על ידי בית הדין הבינלאומי ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי. הוא הואשם כי עמד בראש ההתארגנות שהביאה לחיסולו של חרירי בפברואר 2005, והיה מבוקש בארצות הברית ובערב הסעודית. באדר א-דין הוא בן דודו וגיסו של עימאד מורנייה. ישנה גם סברה כי באדר א-דין הוא האחראי לרצח שליט כווית בעזרת מכונית תופת בשנת 1985. א-דין היה מעורב גם בהברחות של אמצעי לחימה מסוריה ללבנון ונרמז כי היה לו גם חלק בפרויקטים של סחר בסמים שמנהל חיזבאללה.

לאחר חיסולו של מורנייה בשנת 2008 על אדמת סוריה, התחלק כוחו הרב של הארגון בין שלוש דמויות מרכזיות: פואד שוכר, מוסטפא באדר א-דין וטלאל חמיה. מעמדו של בכיר חיזבאללה ח'ליל ח'ארב פחת משמעותית בשנים האחרונות. השלישיה ניסתה למלא את החלל שנותר אחרי החיסול, בעיקר תוך הנעת תהליכי חובקי עולם לחיזוק חיזבאללה בגיוס כספים, כוח אדם, אמצעי לחימה ובניית תשתיות.

(עדכון ראשון: 4:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully