וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חיסלנו בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק

10.5.2016 / 0:01

דובר הפנטגון הודיע כי בכיר בארגון הקיצוני, שהיה אחרי בין היתר על תכנון הקרבות במערב עיראק, נהרג במתקפה של מטוסי הקואליציה. "בימים אלה מסוכן להיות מנהיג בדאעש", אמר

צילום: רויטרס

אבו והיב, בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נהרג בתקיפת מטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית ליד העיירה א-רטבה, במחוז אנבאר שבמערב עיראק – כך אמר אתמול (שני) פיטר קוק, דובר הפנטגון. לפי ההודעה, התקיפה נערכה ביום שישי האחרון, ובמהלכה נפגע הרכב שבו שהה אבו והיב, המכונה גם שאכיר והיב, יחד עם שלושה חברים נוספים בארגון הקיצוני.

קוק ציין כי אבו והיב הוא בעל תפקיד צבאי בכיר שהופיע בכמה סרטונים שפרסם דאעש ובהם נראו הוצאות להורג. עוד נמסר כי הוא עסק בין היתר בתכנון הקרבות במחוז אנבאר, ועל כן מותו יקשה על הארגון לערוך מתקפות ברחבי המחוז. במהלך השנה פורסמו ידיעות שונות על אודות מותו של אבו והיב, אך עד כה הפנטגון לא אישר את הדיווחים.

עוד כתבות בנושא:
דיווח: "לוחמי קומנדו טורקים תקפו יעדים של דאעש בצפון סוריה"

תמונת ניצחון: תיעוד לוויין חושף את ההרס בעיר ששוחררה מדאעש
בישראל מעריכים: אובמה נערך לרסק את הנהגת דאעש עד תום כהונתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל בעת ששהה ברכב. אבו והיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנהגת דאעש נפגעה קשות בידי הקואליציה וזוהי דוגמא נוספת לכך", אמר קוק. "בימים אלה מסוכן להיות מנהיג בדאעש בעיראק ובסוריה, ומסיבה טובה", הוסיף בגיחוך.

דאעש כבש שטח גדול ממחוז אל-אנבאר בשנת 2014, אך מאז השנה שעברה הצליחו כוחות הביטחון של עיראק לכבוש בחזרה כמה ערים עיירות במחוז. בחודש ינואר שוחררה העיר האסטרטגית רמאדי, בסיוע של כוחות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully