וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: בית הדין לרצח חרירי דורש הוכחה למותו של רמטכ"ל חיזבאללה

צוות החקירה הבינלאומי דורש מהממשלה בביירות לספק "הוכחות" למותו של באדר א-דין שנהרג בדמשק, בשל חלקו לכאורה בהתנקשות בראש הממשלה לשעבר. גורמים בלבנון: "לא ניתן יהיה ליישם את הבקשה"

צילום: רויטרס

בית הדין הבינלאומי החוקר את ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי בשנת 2005 דרש ממשלת לבנון למסור לידיו את דוח הפטירה של מוסטפא בדר א-דין, בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שנהרג בשבוע שעבר באזור דמשק – כך דווח היום (רביעי) בעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. הדרישה נובעת מהיותו של בדר א-דין הנאשם המרכזי ברצח חרירי, ובית הדין מעוניין לשלול את החשש כי מותו מבוים, במטרה לחמוק ממשפט.

נציג התביעה גראם קמרון הצהיר כי "על פניו, נראה כי הדיווחים התקשורתיים בעניין מותו של הנאשם הם דיווחים אמינים. עם זאת, עקב ההשלכות החמורות שיש לעניין זה, אנו דורשים כמובן הוכחה רשמית למותו של בדר א-דין". לדבריו, "אנו מצפים לקבל הוכחה כזאת בקרוב מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: בנו של עימאד מורנייה מונה לתפקיד רמטכ"ל חיזבאללה
האופוזיציה הסורית: חיזבאללה אחראי למותו של בדר א-דין
חיסול "איש הצללים" של חיזבאללה מרחיק את העימות עם ישראל

הלוויית מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל בסוריה, בביירות, לבנון, 13 במאי 2016. רויטרס
המשפחה הוציאה תעודת פטירה. הלוויתו של בדר א-דין בביירות/רויטרס

הדרישה מצד בית הדין לקבל "הוכחות" למותו של בדר א-דין עשויה לסבך את הפרשה, משום שהוא כבר נקבר, לכאורה, על ידי חיזבאללה בביירות. מקורות המעורים בפרטי הפרשה מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי משפחתו של בכיר הארגון השיעי אמנם הוציאה תעודה פטירה, אולם אם ידרוש בית הדין דגימת DNA שלו, הדבר יהווה בעיה, שכן "יידרשו אמצעים שלא ניתן ליישם מבחינת הצד הלבנוני".

עוד באותו נושא

"מסוכן יותר ממורנייה": איש הצללים שניהל את המבצעים הגדולים של חיזבאללה

לכתבה המלאה
רפיק חרירי. Al-Mostaqbal, Nabil Ismail, AP
חמישה בכירים בחיזבאללה הואשמו בהתנקשות. חרירי/AP, Al-Mostaqbal, Nabil Ismail

בחודש יוני 2011 הוצאו צווי מעצר נגד בדר א-דין וארבעה בכירים נוספים בחיזבאללה באשמת רציחתו של חרירי. משפט הרצח נפתח בינואר 2014 וההליך המשפטי נגד הנאשמים התנהל בהיעדרם. שר המשפטים הלבנוני אשרף ריפי הצהיר בפני התקשורת כי "משרד המשפטים לא קיבל עדיין בקשה רשמית בעניין, אך הוא יטפל באחריות בכל דרישה שתגיע מצד בית הדין, ויספק לו תשובות והבהרות לכל שאלותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully