וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל גם מו"מ עם ליברמן": כותרות השבת

נמצאה הקופסה השחורה של מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בדרכו מפריז לקהיר. צעיר ישראלי בן 22 מת בדרכו לארץ לאחר שנפצע בטיול בווייטנאם. טראמפ צפוי לבקר בישראל בחודשיים הקרובים. הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל במקביל משא ומתן עם ליברמן"

"לא הלכתי שבי ולא זחלתי. אם הייתי זוחל, כבר מזמן הייתי בפנים" – כך אמר היום (שבת) יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, באירוע שבתרבות בכפר סבא, בהתייחסות למגעים להצטרפות מפלגתו לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. הוא הבהיר: "לא ידעתי שבמקביל הוא ניהל משא ומתן עם ליברמן" וטען כי "צריך לקחת החלטות כואבות, גם אם הן לא פופולריות. אני יכול לומר שאני ניסיתי".

יו"ר האופוזיציה התייחס לפרישתו של שר הביטחון משה יעלון ואמר: "יעלון הוא איש מרשים והגון מאוד. יש לנו מחלוקת עם הדעות אבל אני מאוד מכבד אותו". לדבריו, יעלון האמין "מתוך עקרונות שמותר למפקדים להביע עמדה. אני חושב שיעלון איש ישר, הגון ואמיץ. סימסתי לו לפני יומיים והודעתי לו שהייתי רוצה לראות אותו עם אורלי לוי במחנה הציוני".

גורמים במצרים: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק

הקופסה השחורה של מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בדרכו מפריז לקהיר בלילה שבין רביעי לחמישי נמצאה – כך מסרו היום גורמים רשמיים במצרים לרשת האמריקנית CBS. על פי הדיווח, שחזר בכמה כלי תקשורת נוספים, היא נמצאה מדרום לאי היווני קרפטוס, באזור שבו נמצאו מוקדם יותר חלק מהריסות המטוס וחלקי גופות. עם זאת, טרם נמסר אישור רשמי לדיווח.

בתוך כך, הרשות הצרפתית לחקירת תאונות, שמעורבת בחקירה הבינלאומית בנוגע להתרסקות טיסה MS804, אישרה היום את הדיווחים האמריקניים מאתמול כי התקבלו התראות על עשן בכמה מוקדים במטוס, ברגעים שלפני ההתרסקות. עם זאת, בצרפת הבהירו כי טרם ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות ממידע זה.

אישה בת 70 נהרגה בתאונת דרכים באזור נצרת עילית

אישה כבת 70 נהרגה היום (שבת) בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 77, ליד ציפורית באזור נצרת עילית. בתאונה נפצעו עוד שני בני אדם, גבר כבן 75 באורח בינוני וגבר בן 46 באורח קל עד בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירה להענקת טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם למרכז הרפואי פוריה טבריה.

"כשהגענו למקום הבחנו בתאונת חזית קשה", סיפר פרמדיק מד"א נזייה סלייח, "הרכבים היו מעוכים ובתוך אחד מכלי הרכב נלכדה אישה כבת 70. היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להעניק טיפול רפואי תוך חילוצה מהרכב אך לצערנו היא הייתה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה בשטח. גבר כבן 75 שהיה גם הוא ברכב נפגע באורח בינוני ופונה כשהוא בהכרה וסובל מפגיעות בגפיים, נהג הרכב השני, גבר בן 46, נפגע בגפיים ולאחר טיפול פונה במצב קל עד בינוני".

צעיר ישראלי נהרג בעקבות פציעה בטיול בווייטנאם

מותו של עוז לוי, צעיר ישראלי בן 22 מבית דגן, נקבע היום בבית החולים תל השומר, לאחר שבשבת שעברה נפצע במהלך טיול בווייטנאם. במשך השבוע האחרון הוא היה מונשם ומורדם בבית חולים מקומי, כשהוא סובל מפציעת ראש. במהלך הלילה הוטס לישראל, אך לא שרד את הטיסה.

לוי נסע לטיול לאחר השחרור מהצבא, נפל במסלול הליכה מגובה של עשרה עד 15 מטרים ונחבל בראשו. חברו שטייל עמו עשה בו פעולות החייאה ופינה אותו בעזרת קטנוע למקום שבו חיכה אמבולנס. אביו, אמו ורופא ישראלי – ד"ר שגיא הרנוף, מומחה בנוירו כירורגיה, נסעו כדי לטפל בו ולהביאו לארץ. הוא הוטס מוייטנאם לבנגקוק בירת תאילנד ומשם לישראל, ובמהלך הטיסה נעשו כמה ניסיונות להחיותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דיווח: דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל במהלך החודשיים הקרובים

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לבקר בישראל במהלך החודשיים הקרובים, בתמיכת המיליארדר היהודי המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, שלדון אדלסון – כך מסרו אמש כמה גורמים בארגונים המקושרים לאדלסון לעיתון הבריטי "גרדיאן". זאת, לאחר שלאחרונה נועד אדלסון עם טראמפ, ומסר כי בכוונתו לתרום כמאה מיליון דולרים על מנת לסייע לו לזכות בבחירות כמועמד הרפובליקני.

לדברי שלושה גורמים שונים, אדלסון סבור כי ביקור של טראמפ בישראל עשוי להועיל לקמפיין הבחירות. הם מסרו כי ההכנות לביקור החלו, אולם טרם נקבע דבר מה באופן ודאי. "אני בטוח ששלדון הציע את הטיול", טען תורם שמרני המקורב לאדלסון. מקורב נוסף לאדלסון ומנהל "הארגון הציוני של אמריקה", מורט קליין, טען כי יועצו של טראמפ לענייני ישראל, ג'ייסון גרינבלט, הודיע לו כבר לפני כמה שבועות כי המועמד הרפובליקני "יגיע לשם לפני הוועידה" הרפובליקנית, ב-18 ביולי.

אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אהוד ברק, התייחס אמש בריאיון לחדשות 10 לאירועים הפוליטיים בשבוע האחרון, ובפרט להתפטרות שר הביטחון משה יעלון. "ציונות חפצת חיים וניצנים של פאשיזם כמו שאנחנו רואים עכשיו בממשלת ישראל, אינם יכולים לחיות בצוותא", אמר ברק.

"אירועים אלה, ששיאם פיטוריו של יעלון, צריכים להיות לכולנו אור אדום למה שמתרחש בממשלה, אולי באחריות מוגברת של העומד בראשה. מעל הדבר הזה מתנופף דגל שחור", הוסיף ברק. "ההסתערות על בית המשפט, חוק ההדחה והחוק המיוחד לישראלים באיו"ש הם רק תחילת הדרך".

לבני: נשיא מצרים הציע תכנית שלום – ונתניהו הכניס לו אצבע בעין

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) כמעט שלא הייתה מעורבת בדרמה הפוליטית האדירה שהתחוללה בישראל בשבוע האחרון. ביום חמישי שעבר נפטר אחיה של לבני, אלי, ממחלת הסרטן. בשעה שהמערכת הפוליטית כולה היטלטלה מספין לשמועה וחוזר חלילה, לבני ישבה שבעה עם משפחתה במושב בית חנניה שבחוף הכרמל. כעת, בריאיון ראשון מאז קריסת המגעים לממשלת אחדות, אומרת לבני כי יש להקים "מחנה גדול שיילחם להחליף את נתניהו, ולא להתעסק בפוליטיקה קטנונית בתוך מפלגת העבודה".

יום לפני שאחיה נפטר, לבני שוחחה עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. הוא הציג לה את המצב בשיחות הקואליציוניות נכון לאותה העת. לבני אמרה לו שמדובר בהצעה לא ראויה, שחובה לדחות אותה. "אני חושבת שזה היה לגיטימי מצד הרצוג לבדוק אם יש הזדמנות לשלום, למהלך מדיני משמעותי. גם אני שואלת את עצמי בכל פעם – האם יכול להיות שיש משהו שאנחנו מפספסים? אבל זו בדיקה שאפשר לעשות בשיחת טלפון אחת. נתניהו יודע בדיוק מה הצעדים הנדרשים כדי לקדם תהליך מדיני. זו שאלה מאד פשוטה: האם הוא מוכן לבצע את הצעדים האלה או לא? ולפי מה שעלה מהמגעים שלו עם הרצוג, התשובה היא לא. חד וברור".

הפגנות אלימות בבגדאד: כוחות הביטחון ירו לעבר אלפי מפגינים

אלפי בני אדם הפגינו אתמול בבגדאד שבעיראק, וחלקם חדרו לתוך "האזור הירוק", אזור הממשל המאובטח שבמרכז העיר, ולבניין הקבינט שבתוכו. באזור זה נמצאים הפרלמנט, בנייני ממשלה ושגרירויות זרות רבות. כוחות הביטחון השתמשו בירי ובגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים.

גורמים במערכת הבריאות במדינה מסרו כי לפחות ארבעה מפגינים נהרגו ו-90 נפצעו. לפי דיווח של רשת BBC 50 בני אדם נפצעו. בנוסף לכך, לפי דיווח של הצבא כמה אנשי ביטחון נדקרו. כמו כן, במהלך הלילה הוטל עוצר בבירה העיראקית, אך הוא כבר הוסר.

טראמפ הבטיח: אאפשר לשאת נשק בבתי ספר בארה"ב אם אבחר

המועמד הרפובליקני המיועד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבטיח הלילה כי אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית הוא יבטל את ההגבלות על נשיאת נשק באזורים מסויימים במדינה. בדברים שנשא בפני ארגון הרובאים הלאומי (NRA), הבטיח טראמפ להגן על התיקון השני לחוקה האמריקנית, המאפשר לכל אדם לשאת נשק, ותקף חזיתית את הילרי קלינטון, אותה כינה "המועמדת הכי אנטי-נשק ואנטי-התיקון השני לחוקה שרצה אי פעם לנשיאות". עוד הוסיף כי קלינטון "רוצה לחסל את התיקון השני לחוקה, היא רוצה לקחת את הנשקים".

"היא מתנהגת כמו דיקטטורית", תקף טראמפ בדברים שנשא בלואיסוויל, קנטאקי. "אני אפטר מאזורים ללא נשק בבתי ספר ובבסיסי צבא. זה ייחתם ביום הראשון שלי בתפקיד. לא יהיו יותר איזורים נקיים מנשק, לא אאכזב אתכם", אמר לקול תשואות הקהל, והוסיף כי אזורים נקיים מנשק מושכים אליהם אנשים הלוקים בנפשם המבצעים ירי חסר אבחנה - מבלי שיש מי שיעצור אותם. "אם היה נשק בצד השני זה לא היה כך".

ארה"ב: המשטרה ירתה באדם שנופף בנשק ליד הבית הלבן

סגר הוטל אמש על הבית הלבן שבוושינגטון, בירת ארצות הברית, לאחר שאדם נורה בידי המשטרה במחסום מחוץ למשכן הנשיא, ככל הנראה לאחר שנופף בכלי נשק. הוא נלקח לבית החולים במצב קשה, ומלבדו אין נפגעים באירוע. המשטרה חסמה את הרחוב הסמוך לאזור הירי וכוחות משטרה רבים הגיעו לשטח וקראו לאנשים ששהו במתחם להיכנס למקום סגור.

הנשיא ברק אובמה היה באותו הזמן במשחק גולף בבסיס חיל האוויר אנדרוז הסמוך לבירה, אך סגן הנשיא ג'ו ביידן שהה במקום. כעבור זמן מה הוסר הסגר ועובדי המתחם שבו לעבודתם.

ניצחון לארדואן: אושרה הסרת חסינות לחברי פרלמנט

הפרלמנט של טורקיה אישר אתמול חוק שיאפשר להסיר את חסינותם של מחוקקים מפני העמדה לדין. באופוזיציה החילונית והכורדים טוענים כי המהלך מכוון נגדם ואילו הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בירך זאת והצהיר כי מדובר ב"רגע היסטורי". השינוי החוקתי התקבל ברוב של 376 חברים מתוך 550 חברי הפרלמנט כך שהוא ייכנס לתוקף ללא צורך במשאל עם.

חברי המפלגה הפרו-כורדית רואים בכך ניסיון של הממשלה לסלק אותם מהפרלמנט, לנוכח ההסלמה בעימות בין מחתרת ה-PKK לכוחות הביטחון לאחר קריסת הפסקת האש בקיץ שעבר. ארדואן מאשים אותם בסיוע לטרור ודורש לשפוט אותם. אישור החוק השנוי במחלוקת צפוי להקל על התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully