וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לארדואן: אושרה הסרת חסינות לחברי פרלמנט

האופוזיציה החילונית והכורדית במדינה טוענים כי המהלך מכוון נגדם, ומטרתו האמיתית היא סילוקם מהפרלמנט. הנשיא ארדואן, לעומת זאת, בירך על הצעד והכריז על "רגע היסטורי"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
השינוי החוקתי אושר ברוב שמאפשר לוותר על משאל עם. ארדואן/AP

הפרלמנט של טורקיה אישר היום (שישי) חוק שיאפשר להסיר את חסינותם של מחוקקים מפני העמדה לדין. באופוזיציה החילונית והכורדים טוענים כי המהלך מכוון נגדם ואילו הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בירך זאת והצהיר כי מדובר ב"רגע היסטורי". השינוי החוקתי התקבל ברוב של 376 חברים מתוך 550 חברי הפרלמנט כך שהוא ייכנס לתוקף ללא צורך במשאל עם.

חברי המפלגה הפרו-כורדית רואים בכך ניסיון של הממשלה לסלק אותם מהפרלמנט, לנוכח ההסלמה בעימות בין מחתרת ה-PKK לכוחות הביטחון לאחר קריסת הפסקת האש בקיץ שעבר. ארדואן מאשים אותם בסיוע לטרור ודורש לשפוט אותם. אישור החוק השנוי במחלוקת צפוי להקל על התהליך.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נסראללה: "ישראל לא הרגה את בדר א-דין, היא פחדנית מדי"
מצרים: אותרו שרידי מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בדרכו מפריז
"אוהב עזים": ראש העיר לונדון לשעבר זכה בתחרות שירה נגד ארדואן

המפלגה הכורדית: "צעד בלתי-דמוקרטי"

המפלגה הפרו-כרודית בטורקיה (HDP) הודיעה בתגובה כי תפעל כדי למנוע את יישום ההחלטה, וטענה כי מדובר בצעד שאינו דמוקרטי ושנועד להגביר את כוחו של ארדואן. זאת, מאחר שהמהלך עשוי להביא להדחת כל חברי המפלגה מהפרלמנט.

בשבועות האחרונים פרצו עימותים אלימים בפרלמנט בין חברי האופוזיציה לחברי מפלגת הצדק והפיתוח השלטת במהלך דיונים על החוק. היום עזבו מחוקקי מפלגת העם הרפובליקאית מהאופוזיציה את האולם במהלך ההצבעה כאות מחאה. ואולם, ארדואן אמר בנאום טלוויזיוני שנשא מעיירת הולדתו ריזה כי "העם שלי לא רוצה לראות מחוקקים פושעים בפרלמנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully