וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל לא הרגה את בדר א-דין, היא פחדנית מדי"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לראשונה למותו המסתורי של בכיר הארגון בדמשק בשבוע שעבר, ואיים כי אם ישראל תפעל נגד אחד מלוחמי הארגון הבכירים "התגובה תהיה קשה וישירה, ותחצה את חוות שבעא"

ספק 500

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שישי) לראשונה לחיסולו בשבוע שעבר של בכיר הארגון מוסטפא בדר א-דין, והדגיש כי "אין כל ראייה" שקושרת את ישראל לתקרית, וכי ארגוני המורדים אחראים לפעולה. מזכ"ל הארגון, שנאומו שודר על גבי מסכים בטקס זיכרון שנערך ברובע הדאחייה שבביירות, ציין כי "ישראל יותר מדי פחדנית כדי להרוג את בדר א-דין". לדבריו, חיזבאללה לא חושש להטיל אחריות על ישראל כאשר זו מבצעת תקיפות ולהגיב על כך.

נסראללה התייחס גם לאפשרות שישראל תפעל נגד אחד מבכירי הארגון, כפי שקרה, על פי פרסומים זרים, במקרה ההתנקשות בג'יהאד מורנייה ברמת גולן בינואר 2015, ואמר כי "אם תשלחו את ידיכם על אחד מלוחמניו, התגובה תהיה קשה וישירה, ותחצה את חוות שבעא".

עוד בוואלה! NEWS:
המפץ הפוליטי הבא בדרך: חזרת יעלון היא רק שאלה של זמן
הקרב על משרד החוץ: לארדן וכץ התחייבות מנתניהו – אך התיק יישאר בידיו
בכיר חמאס: "אם ליברמן גבר, שיתקרב לרצועת עזה"

נסראללה מאיים על חיפה: פגיעת טיל באמוניה היא "פצצת הגרעין" שלנו. צילום מסך
"תגובתנו לחיסול בכיר תחצה את חוות שבעא". נסראללה/צילום מסך

נסראללה ניחם את משפחתו של פעיל חיזבאללה הוותיק, ואמר כי הוא "תרם לגירוש ישראל מהדאחייה, מביירות, מההר ומהחוף". לדבריו, הוא "לחם כתף אל כתף עם תנועת אמל ועם הפלסטינים. הוא היה בעל אומץ, עקשנות ואמביציה ובין ההישגים הגדולים שלו היו הפעולות הצבאית המוצלחות בבניית תשתית ההתנגדות בלבנון בראשית שנות ה-90".

לדברי מנהיג הארגון, הוא התנגד בתחילה ליציאתו של בדר א-דין לסוריה בראש היחידות הצבאיות של חיזבאללה, אולם לבסוף השניים הסכימו כי ישהה במדינה למשך זמן מה כדי שיבנה את מערך הפיקוד של הארגון. "הוא יצא על אף שהזהרתי אותו מהרגישות הביטחונית", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוסטפא בדר א-דין, בכיר חיזבאללה שחוסל, 13 במאי 2016. רשת אל-מנאר, מערכת וואלה! NEWS
"היה בעל אומץ, עקשנות ואמביציה". בדר א-דין/מערכת וואלה! NEWS, רשת אל-מנאר

נסראללה ציין כי חיזבאללה יגביר את נוכחותו בסוריה וישלח בכירים נוספים למדינה המשוסעת. "חיסול של אחד ממנהיגנו לא ימנע מאיתנו ללחום בשדה הקרב", אמר. "הדם היקר הזה יביא אותנו לנוכחות חזקה יותר, רחבה יותר ומתוחכמת יותר".

בדר א-דין, שהיה אחראי על פעילות הארגון בסוריה, חוסל בנסיבות מסתוריות בפיצוץ בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. הארגון השיעי האשים את המורדים, אך האופוזיציה בסוריה הכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully