וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהב עזים": ראש העיר לונדון לשעבר זכה בתחרות שירה נגד ארדואן

בוריס ג'ונסון, ממובילי המחנה הקורא להיפרדות בריטניה מהאיחוד, חיבר חמשיר שלעג לנשיא טורקיה ברקע העמדתו לדין של קומיקאי גרמני שמואשם בהעלבת ארדואן. "זהו סקנדל", אמר

עריכה: אביב אירגז

(השיר הסאטירי שחיבר קומיקאי גרמני נגד ארדואן)

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר וממובילי המחנה התומך בהיפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, ניצח בתחרות שירה סאטירית שעסקה בנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן - שהתקיימה כאות סולידריות עם קומיקאי גרמני שעומד לדין לאחר שחיבר שיר דומה.

חבר הפרלמנט, שנחשב ליורשו העתידי של ראש הממשלה דייוויד קמרון, זכה על חמשיר שחיבר על ארדואן: "הבחור הצעיר מאנקרה, שאת שיבולת השועל הפראית שלו זרע, עם עזרתה של עיזה, אבל הוא אפילו לא עצר כדי להוקירה". התחרות אורגנה על ידי המגזין "ספקטייטור", שבו עבד בעבר ג'ונסון בתור עורך.

"אם מישהו רוצה להתבדח על סיפור אהבה בין נשיא טורקיה לעיזה, צריך לאפשר לו לעשות זאת בכל מדינה אירופית, כולל בטורקיה", אמר ג'ונסון למגזין. לדבריו, העמדתו לדין של הקומיקאי הגרמני יאן בוהמרמן שהאשים את ארדואן בשירו הסאטירי בפדופיליה ובאכזריות היא "סקנדל". תחת חוק גרמני שנאכף רק לעתים נדירות, ניתן להטיל עד שלוש שנות מאסר למי שמעליב מנהיג מדינה זרה.

ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון במבשלת בירה בעיירה סנט אוסטל, בריטניה, מאי 2016. רויטרס
תומך בחופש הביטוי. בוריס ג'ונסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully