וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הבטיח: אאפשר לשאת נשק בבתי ספר בארה"ב אם אבחר

21.5.2016 / 3:30

בנאומו בפני ארגון הרובאים האמריקני אמר כי "ייפטר מאזורים ללא נשק בבתי ספר ובבסיסי צבא ביום הראשון בתפקיד", וקרא לקלינטון "דיקטטורית". בטרם נאומו הודיע הארגון על תמיכתו במועמדות טראמפ לנשיאות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בתחילת השנה: אובמה הכריז על תכנית לפיקוח על נשק - ופרץ בבכי)

המועמד הרפובליקני המיועד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבטיח הלילה (שבת) כי אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית הוא יבטל את ההגבלות על נשיאת נשק באזורים מסויימים במדינה.

בדברים שנשא בפני ארגון הרובאים הלאומי (NRA), הבטיח טראמפ להגן על התיקון השני לחוקה האמריקנית, המאפשר לכל אדם לשאת נשק, ותקף חזיתית את הילרי קלינטון, אותה כינה "המועמדת הכי אנטי-נשק ואנטי-התיקון השני לחוקה שרצה אי פעם לנשיאות". עוד הוסיף כי קלינטון "רוצה לחסל את התיקון השני לחוקה, היא רוצה לקחת את הנשקים".

"היא מתנהגת כמו דיקטטורית", תקף טראמפ בדברים שנשא בלואיסוויל, קנטאקי. "אני אפטר מאזורים ללא נשק בבתי ספר ובבסיסי צבא. זה ייחתם ביום הראשון שלי בתפקיד. לא יהיו יותר איזורים נקיים מנשק, לא אאכזב אתכם", אמר לקול תשואות הקהל, והוסיף כי אזורים נקיים מנשק מושכים אליהם אנשים הלוקים בנפשם המבצעים ירי חסר אבחנה - מבלי שיש מי שיעצור אותם. "אם היה נשק בצד השני זה לא היה כך".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה
"אלוהים לא פותר את זה": הירי ההמוני מתגבר, והרפובליקנים חוטפים
לאחר הטבח בקליפורניה: ניו יורק טיימס מתגייס למאבק ב"מגפת הנשק"

דונלד טראמפ, וושינגטון. במאי 2016. רויטרס
"זה לא היה חלק מהנאום שלי". טראמפ/רויטרס

ב"וושינגטון פוסט" פנו למנהלי הקמפיין של טראמפ עם סדרת שאלות בנושא, בהן "האם ניתן יהיה להכניס נשק לכל בתי הספר החל מיסודי?" ו"איך בדיוק יפעל המנגנון שיאפשר את נשיאת הנשק?" - אך לא קיבלו תשובה.

בנאומו, אמר טראמפ כי לא תכנן לדבר על הנושא. "אני לא יודע. התחלתי להשתמש קצת בטרלפרומפטרים, זה לא רע. אתה אף פעם לא מסתבך כשאתה משמש בטלפרומפטר. הבעיה היא שזה קל מדי. יש לנו נשיא שמתמש בטלפרומטר. צריך שיהיו לנו נאומים ללא טלפרומפטר כשאנחנו רצים לנשיאות, ככה אפשר לגלות יותר על האדם, אחרת אתה לא מגלה שום דבר".

לפני תחילת נאומו, הודיע ארגון הרובאים הלאומי, אחד הארגונים החזקים ובעלי הממון וההשפעה הגדולים בארצות הברית, על תמיכה רשמית במועמדות טראמפ לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully