וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים לא פותר את זה": הירי ההמוני מתגבר, והרפובליקנים חוטפים

לאחר אירוע הירי בקליפורניה, שבו נהרגו 14 בני אדם, ביקרו עיתונים במדינה ופוליטיקאים את פעולות הרפובליקנים למניעת רפורמה בחוקי החזקת הנשק, בעקבות לחץ מארגון הרובאים. "פחדנים שיכולים לשים סוף למקרי הירי מסתתרים מאחורי אמירות שטחיות"

עריכה: ניר חן

"עוד יום, עוד ירי מזעזע באמריקה" – כך פתח היום (חמישי) פרשן העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" את הטור שלו, שהוקדש לטבח ב-14 בני אדם בסן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס. הירי במרכז הקהילתי "אינלנד" משך את תשומת הלב הציבורית – שוב – לדיון השנוי במחלוקת על שינוי חוקי הנשק בארצות הברית.

העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" עורר סערה עם השער שפרסם הבוקר, ועליו נכתב באותיות גדולות: "אלוהים לא פותר את זה". סביב לכותרות, צילומי מסך של פוליטיקאים רפובליקנים בכירים שקראו לציבור "להתפלל" למען הקורבנות. "כשעוד אמריקנים חפים מפשע נותרו להתבוסס בדמם, פחדנים שיכולים באמת לשים סוף למקרי הירי ממשיכים להסתתר מאחורי אמירות שטחיות שלא אומרות דבר", הטיחה כותרת המשנה.

עוד כתבות בנושא:
השאירו את התינוקת אצל הסבתא – וטבחו: מי הם היורים מקליפורניה?
החשודים בירי בקליפורניה - זוג נשוי: "למה שיעשו דבר כזה?"
הטבח בקליפורניה: שני חשודים נורו למוות; לא נשלל חשד לטרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלוהים לא פותר את זה". הכותרת בניו יורק דיילי ניוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיון הער על מדיניות הנשק זכה רק לאחרונה לדלק נוסף, עם הטבח במרפאת פוריות בקולורדו לפני כשבוע. מתחילת השנה, ממוצע מקרי הירי ההמוניים – שבהם נהרגו לפחות ארבעה בני אדם – עומד על יותר מאחד ליום, ומקרים כאלה קרו ב-47 מדינות אמריקניות רק בשנה האחרונה.

בכירים במפלגה הדמוקרטית, ובעיקר המועמדים במרוץ הנשיאותי, מיהרו להדגיש בעקבות המקרה את הצורך לשנות את החקיקה בנושא ולהטיל הגבלות על נשיאת נשק פרטי. הילרי קלינטון, המועמדת המובילה מטעם המפלגה הדמוקרטית, צייצה אמש בחשבון הטוויטר שלה: "אני מסרבת לקבל זאת כדבר נורמלי".

אתמול התבטא הנשיא ברק אובמה, כמו שהוא עושה לאחר כל אירוע ירי המוני, בעד קיום רפורמה בחוקי נשיאת הנשק במדינה, ונגד הרפובליקנים המנסים לחסום רפורמות אלה. "יש לנו רשימה של אנשים שאינם יכולים לעלות על מטוסים בשל חשש למעורבותם בטרור, אך אותם האנשים יכולים להיכנס לחנות בזה הרגע ולרכוש נשק. ברגע זה אין כל דבר שאנו יכולים לעשות כדי למנוע את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טבח בקליפורניה: 14 הרוגים מירי במרכז קהילתי בפרבר של לוס אנג'לס - שני יורים חוסלו. רויטרס
אחד הפצועים באירוע הירי בקליפורניה, אתמול/רויטרס

אובמה התייחס לחוק שאותו חוסמים הרפובליקנים, אשר נועד למנוע מאנשים החשודים בטרור מלקנות כלי נשק. על פי דוח של גוף המבקר את הממשל, בין השנים 2004 ל-2014, אנשים הנמצאים ברשימת החשודים בפעילות טרור רכשו נשק יותר מ-2,043 פעמים. על פי הדוח, ברשימת החשודים במעורבות בטרור ישנם 700 אלף איש, וכשאותם אנשים מנסים לקנות נשק, הם מצליחים לעשות זאת ב-91% מהמקרים.

הסיבה העיקרית לחסימת הרפורמה הוא הלחץ שמפעילים הלוביסטים מאיגוד הרובאים הלאומי של ארצות הברית (NRA). דוגמא נוספת לחוק שלא עבר השנה בקונגרס הנשלט בידי הרפובליקנים, הוא נפילת "החוק לשלילת השימוש בנשק וחומרי נפץ מטרוריסטים מסוכנים". את החוק יזמו הסנאטורית דיאן פיינשטיין הדמוקרטית וחבר בית הנבחרים פיטר קינג, רפובליקני מתון. ה-NRA לא הסכים עם נוסח החוק, ופעל כדי להפילו. הלוביסטים של הארגון השתמשו באותו התירוץ רב השנים, שלפיו "חוקים מסוג זה לא ימנעו מפושעים לרכוש נשק באופן בלתי-חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully