וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאירו את התינוקת אצל הסבתא – וטבחו: מי הם היורים מקליפורניה?

המניע שהביא את סעיד פארוק ותשפין מאליק לירות בעשרות בני אדם במרכז הקהילתי שבו עבד פארוק טרם התברר וישנן שאלות רבות. החברים "לא חשדו בכלום", אך המשטרה משוכנעת: "הם הגיעו מוכנים"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: טל רזניק

כשאמו של סעיד פארוק שמעה אמש (רביעי) על הירי ההמוני במרכז הקהילתי "אינלנד" בסן ברנרדינו, היא מיהרה להתקשר לבנה. "לא הייתה תשובה", סיפר חוסאם אלוש, מנכ"ל הסניף של "המועצה לקשרים אמריקניים-איסלאמיים" בלוס אנג'לס. בתם הפעוטה, בת שישה חודשים, של פארוק, בן 28, ושל בת זוגו תשפין מאליק, בת 27, הייתה באותה העת בבית סבתה בעיירה רדלנדס. זו כלל לא חשבה – עד שהתחילו להגיע הטלפונים מכלי התקשורת – כי בנה ובת זוגו הם היורים.

אחיה של מאליק, פרחאן חאן, סיפר כי השניים נישאו לפני כשנתיים. אלוש, ששוחח עם הסבתא, סיפר כי הזוג הביא את בתם לאמו של פארוק שעות ספורות לפני הירי, וטענו כי הם צריכים ללכת לרופא. טרם התברר באופן מלא מה קרה בשעות שלאחר מכן, אולם ידוע שפארוק היה באירוע במקום העבודה שלו זה חמש שנים – מרכז "אינלנד" – לקראת חג המולד.

עוד בוואלה! NEWS:
החשודים בירי בקליפורניה - זוג נשוי: "למה שיעשו דבר כזה?"
הטבח בקליפורניה: שני חשודים נורו למוות; לא נשלל חשד לטרור
ארה"ב: 14 הרוגים מירי בפרבר של לוס אנג'לס; מצוד אחר החשודים

כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות בזירת הירי, אתמול/רויטרס

במהלך האירוע, התפתח ויכוח כלשהו ודווח כי פארוק עזב את המקום "בזעם". כששב, יחד עם רעייתו, השניים פתחו באש והביאו למותם של 14 בני אדם ולפציעתם של 17 נוספים. כעבור ארבע וחצי שעות, השניים נהרגו בחילופי אש עם כוחות המשטרה בדרך שבין סן ברנרדינו לרדלנדס, לאחר שנמלטו מהזירה בכלי רכב שטח שחור.

"הייתה חייבת להיות רמה מסוימת של תכנון בפעולה הזאת", הבהיר מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארד בורגואן, "מדובר באנשים שהגיעו מוכנים". השניים היו לבושים בבגדים צבאיים כהים, ונשאו רובים חצי אוטומטיים. מרדית דייוויס, דוברת הלשכה הממשלתית לענייני אלכוהול, טבק, נשק וחומרי נפץ, מסרה כי החוקרים הצליחו להתחקות אחר מקורם של כלי הנשק שבהם נעשה שימוש בירי, והם נרכשו באופן חוקי לפני כשלוש או ארבע שנים.

להערכת הרשויות, השניים תכננו לגרום לנזק חמור יותר. תיק ששייך להם נמצא באולם הכינוסים במרכז הקהילתי, ובתוכו נמצאו שלושה מטעני נפץ מאולתרים, שנוטרלו על ידי כוחות המשטרה. השלט הרחוק שהיה אמור להפעיל את המטענים נמצא בכלי הרכב שבו נהרגו מאוחר יותר פארוק ומאליק. להערכת גורם המקורב לחקירה, תקלה טכנית או המרחק שבו שהו מהמקום לא אפשר להם להפעיל את המטען.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון בפרבר סן ברנרדינו לאחר תקרית הירי  2 בדצמבר 2015. רויטרס
"הייתה חייבת להיות רמה מסוימת של תכנון בפעולה הזאת". זירת האירוע/רויטרס

פארוק נולד במדינת אילינוי. הוריו היגרו לארצות הברית מדרום-מזרח אסיה, ככל הנראה מפקיסטן. פטריק בקארי וכריסטיאן נוואדיקה, שהיו עמיתיו לעבודה של פארוק, סיפרו ל"לוס אנג'לס טיימס" כי הוא היה בחור שקט, שלא נהג לפתוח בשיחות עם אנשים. הוא תואר כאדם גבוה, רזה ומזוקן.

לדברי עמיתיו, הוא היה מוסלמי אדוק, אולם לא הרבה לדבר על הדת. "הוא לא נראה לי קיצוני, לא חשדתי בכלום לגביו", הבהירה גריזלדה רייזינגר, עובדת נוספת. רבים במרכז הקהילתי תיארו אותו כשקט ומנומס, הוסיפו כי הוא לא נהג להתרגז, ואף היה אהוב על ידי רבים.

פארוק נסע לאחרונה לערב הסעודית, שם פגש את מאליק. עמיתו בקארי סיפר כי נראה שהמשפחה "חיה את החלום האמריקני". באתר היכרויות, סיפר פארוק כי הוא "נהנה מעבודה על מכונית וינטג' ומודרניות, קורא ספרות דתית ואוהב לצאת לאכול מדי פעם". הוא העיד על עצמו כאיש משפחה, שנהנה להעביר זמן עם אחותו הצעירה ועם חבריו. פארוק הוסיף כי הוא מגיע ממשפחה מוסלמית עם "ערכים מזרחיים ומערביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully