וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בירי בקליפורניה - זוג נשוי: "למה שיעשו דבר כזה?"

סעיד פארוק ותשפין מאליק, בשנות ה-20 לחייהם, נהרגו בחילופי ירי עם כוחות המשטרה, שעות לאחר הירי במרכז הקהילתי בסן ברנרדינו. גיסו של פארוק: "המשפחה עצובה ובהלם". "נראה כאילו הם חיו את החלום האמריקני"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

גיסו של סעיד פארוק, אחד משני החשודים בירי אמש (רביעי) במרכז הסיוע הקהילתי "אינלנד" שבקליפורניה, אמר היום (חמישי) כי המשפחה "בהלם ממה שקרה". במסיבת עיתונאים שכינסה "המועצה ליחסים אמריקנים-איסלאמיים", במהלכה גינו מנהיגיה את הירי בסן ברנרדינו, ממזרח ללוס אנג'לס, הוסיף פרחאן חאן: "הסיבה שהגעתי לכאן היא להביע את העצב של משפחתי. אין לי מושג למה הוא יעשה דבר כזה. אני בהלם בעצמי".

מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארד בורגואן, אישר כי פארוק, בן 28, עבד בשנים האחרונות במרכז הקהילתי, המסייע לאנשים בעלי מוגבלויות, ואף נכח באירוע שהיה במקום אתמול – לפני שיצא ושב עם חשודה נוספת, תשפין מאליק, בת 27, כשהם חמושים ברובים. על פי ההערכה, היה בין השניים קשר זוגי, ומשפחתו של פארוק טענה כי הם נשואים במשך כשנתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח בקליפורניה: שני חשודים נורו למוות; לא נשלל חשד לטרור
ארה"ב: 14 הרוגים מירי בפרבר של לוס אנג'לס; מצוד אחר החשודים

כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון במהלך הפשיטה על המרכז הקהילתי, אתמול/רויטרס

פארוק ומאליק נהרגו בחילופי ירי עם כוחות המשטרה באזור סן ברנרדינו, לאחר שנמלטו מהזירה ברכב שטח שחור. 14 בני אדם נהרגו ו-17 נוספים נפצעו בירי. הרשויות עדיין מנסות לקבוע את הרקע למקרה, ולא נשללה האפשרות שמדובר בפיגוע טרור. מוקדם יותר, כוחות הביטחון העריכו כי יורה שלישי השתתף בירי, אולם ההערכה העדכנית ביותר היא כי רק שני יורים ביצעו את הירי.

עמיתיו לעבודה של פארוק תיארו אותו בשיחה עם "לוס אנג'לס טיימס" כ"שקט ומנומס", אולם המשטרה מסרה כי הוא עזב את האירוע אתמול "כשהוא נראה כועס במיוחד". עוד סיפרו חבריו לעבודה כי הוא לא נהג לפתוח בשיחות, אך רבים חיבבו אותו. כמו כן, נמסר כי הוא מוסלמי אדוק, אולם לא הרבה לדבר על דת בעבודה.

מכריהם של בני הזוג סיפרו כי הם נפגשו באינטרנט. פטריק בקארי, עמיתו של פארוק למשרד, סיפר כי הוא נסע לאחרונה לערב הסעודית, ושב עם רעייתו. לזוג נולד תינוק ו"נראה שהם חיו את החלום האמריקני", טען. מדובר בטבח ההמוני הקטלני ביותר בארצות הברית מאז הירי בבית הספר היסודי סנדי הוק שבניוטון, קונטיקט, בחודש דצמבר 2012, אז נהרגו 26 בני אדם, בנוסף ליורה. מאפייני המקרה הנוכחי מקשים על הרשויות להעריך מה המניע למעשה. העובדה שיותר מיורה אחד ביצע את הירי, וההכנות שביצעו ככל הנראה החשודים, כולל רכישת נשק, מדים ומסכות מגן, מצביעים על אופי שונה ממקרים אחרים של ירי המוני במדינה.

כארבע שעות וחצי לאחר האירוע המשטרה החלה לדלוק אחרי מכונית שחורה שנראתה מוקדם יותר עוזבת את זירת הירי. המכונית אותרה בעיר רדלנדס, שם מתגורר פארוק, אלא שהמרדף הוביל את המשטרה בחזרה לסן ברנרדינו, שם נורו שני החשודים למוות. החוקרים סיפרו כי היורים לבשו "בגדי תקיפה" והיו חמושים ברובים ואקדחים. גלן וילוורת', בעל חנות עיתונים הסמוכה למרכז, סיפר כי הוא סגר את בית העסק, יצא מהמקום עם אקדח, שמע 15 יריות וראה את המכונית נוסעת מהמקום.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
"היא רק אמרה שהיה ירי, שהיא מפחדת, ושהיא מתחבאת בארון עם שני בני אדם נוספים"/רויטרס

קרובי משפחה חרדים חיכו ליד המחסומים שהקיפו את הזירה והמתינו לדיווחים בנוגע לקרוביהם שהיו במרכז. "אני ממש חושש בנוגע לאחותי", אמר מריו גרדיאס. לדבריו, הוא קיבל הודעת טקסט מאחותו מוקדם יותר. "היא רק אמרה שהיה ירי, שהיא מפחדת, ושהיא מתחבאת בארון עם שני בני אדם נוספים". אביה של אישה שהייתה בתוך הבניין דיווח כי הוא בדיוק שמע שבתו בחיים. "היא בטוחה", אמר וציין שהוא חש הקלה אבל הוא עצוב עבור האחרים שלא שרדו את התופת.

מרכז "אינלנד" מסייע לכ-30 אלף תושבי האזור הסובלים מבעיות התפתחותיות. כ-670 בני אדם עובדים במרכז בשגרה, ומהמשטרה נמסר כי מאות בני אדם נכחו במקום בעת הירי. העובדים פונו מהמקום על ידי כוחות המשטרה וסגר הוטל על האזור. לצד כוחות המשטרה, גם צוותים של הבולשת הפדרלית ושל סוכנויות ביטחון נוספות נמצאות בזירה. במבנה נמצא חפץ חשוד, וחבלני המשטרה פוצצו אותו באופן מבוקר.

זירת הירי מחוץ למרכז סיוע לבעלי מוגבלויות בסן ברנרדינו קליפורניה שבארה"ב, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
"אנחנו חייבים לפעול כעת על מנת להפסיק את מקרי הירי". אזרחים שפונו מזירת הירי, אתמול/רויטרס

פוליטיקאים אמריקנים רבים מיהרו להגיב לאירוע, וחלקם ניצלו את ההזדמנות לחדש את הקריאה לרפורמה בתקנות הנשק במדינה. הנשיא ברק אובמה קיבל תדרוך בנושא, ומהבית הלבן נמסר כי הוא עוקב אחרי המצב. המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות הילרי קלינטון מסרה: "אני מסרבת לקבל את זה כדבר נורמלי. אנחנו חייבים לפעול כעת על מנת להפסיק את מקרי הירי".

טבח בקליפורניה: 14 הרוגים מירי במרכז קהילתי בפרבר של לוס אנג'לס - שני יורים חוסלו. רויטרס
טבח בקליפורניה: 14 הרוגים מירי במרכז קהילתי בפרבר של לוס אנג'לס - שני יורים חוסלו/רויטרס
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה. AP
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה/AP
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה. AP
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה/AP
כוחות ביטחון בפרבר סן ברנרדינו לאחר תקרית הירי  2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות ביטחון בפרבר סן ברנרדינו לאחר תקרית הירי 2 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully