וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקליפורניה: שני חשודים נורו למוות; לא נשלל חשד לטרור

3.12.2015 / 5:35

השניים, גבר ואישה שלבשו "בגדי תקיפה", נהרגו בקרב יריות עם המשטרה לא רחוק מהזירה שבה נרצחו 14 בני אדם. מטען חבלה שנמצא במקום נוטרל על ידי חבלנים. "מי יחשוב על דבר כזה, לתקוף מקום כזה?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"יש לנו כמה נפגעים באולם הכינוסים, נפגעים רבים!" – כך דיווח בצעקות אחד השוטרים שהיה בין הראשונים להגיע לזירת הירי אמש (רביעי) במרכז הקהילתי "אינלנד", בסן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס בקליפורניה, ארה"ב, שבו נהרגו לפחות 14 בני אדם. הירי אירע באולם הכנסים של המרכז, שהושכר למחלקה לבריאות הציבור של המחוז לכבוד מסיבה שערכו לעובדים לקראת חג המולד.

שעות ספורות לאחר האירוע דווח כי שני חשודים בירי, גבר ואישה, נורו למוות בקרב יריות שניהלו עם המשטרה לא רחוק מהזירה. אדם נוסף, שנראה כשהוא רץ מהמקום, נעצר, אולם לא ברור מה הקשר שלו לאירוע. כמו כן, במרכז נמצא חפץ חשוד, וחבלני המשטרה פוצצו אותו באופן מבוקר.

ירי במרכז קהילתי בפרבר בלוס אנג'לס, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות החירום בזירה, אתמול/רויטרס

בשלב זה חוקרי הבולשת הפדרלית (ה-FBI) בודקים כמה אפשרויות העומדות כמניע לרצח ההמוני. אחת האפשרויות שנבדקת היא אלימות במקום העבודה ואחרת היא טרור, אולם החוקרים בחרו שלא למסור מידע נוסף בנושא. עם זאת, כמה מקורות מסרו הלילה לרשת NBC כי אחד משלושת היורים זוהה כסעיד פארוק, שרשום כמי שמתגורר בכתובת בעיר הסמוכה רדלנדס, שבה איתרה המשטרה את כלי הרכב שהיה מעורב בתקרית.

כארבע שעות וחצי לאחר האירוע המשטרה החלה לדלוק אחרי מכונית שחורה שנראתה מוקדם יותר עוזבת את זירת הירי. המכונית אותרה כאמור בעיר רדלנדס, אלא שהמרדף הוביל את המשטרה בחזרה לסן ברנרדינו, שם נורו שני החשודים למוות. החוקרים סיפרו כי היורים לבשו "בגדי תקיפה" והיו חמושים ברובים ואקדחים. גלן וילוורת', בעל חנות עיתונים הסמוכה למרכז, סיפר כי הוא סגר את בית העסק, יצא מהמקום עם אקדח, שמע 15 יריות וראה את המכונית נוסעת מהמקום.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
שוטרים במקום הירי/רויטרס

קרובי משפחה חרדים לשלומם של יקירהם חיכו ליד המחסומים שהקיפו את הזירה והמתינו לדיווחים. "אני ממש חושש בנוגע לאחותי", אמר מריו גרדיאס. לדבריו, הוא קיבל הודעת טקסט מאחותו מוקדם יותר. "היא רק אמרה שהיה ירי, שהיא מפחדת, ושהיא מתחבאת בארון עם שני בני אדם נוספים". אביה של אישה שהייתה בתוך הבניין דיווח כי הוא בדיוק שמע שבתו בחיים. "היא בטוחה", אמר וציין שהוא חש בהקלה, אבל הוא עצוב עבור האחרים שלא שרדו את התופת.

מרקוס אגילרה קיבל הודעת טקסט מאשתו שעובדת במקום. "היא שמעה את היריות ובכתה", אמר. המצב הסתבך כאשר הופעלה האזעקה. "כולם היו מבולבלים", הוא אמר. כוחות מיחידת משטרה מיוחדת ללחימה בטרור חילצו לבסוף את אשתו ושני עובדים נוספים. "כשהיא יצאה מהבניין היא אמרה שהיו כמה גופות על הרצפה", ציין.

אחת מהעובדות במרכז שלחה לאביה, טרי פטיט, הודעת טקסט, שבה נכתב: "ירי בעבודה. אנשים נורו". בשיחה עם רשת CNN, הוא סיפר כי בתו סיפרה שהיא נעלה את עצמה במשרד יחד עם כמה מעמיתיה, עד שפונו מהמקום על ידי המשטרה. דייב הול, שבתו האוטיסטית מגיעה באופן קבוע למרכז, אמר לרשת KTLA: "מי יחשוב על דבר כזה, לתקוף במקום כזה?".

כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות ומשוריינים בסמוך למקום הירי/רויטרס

זמן קצר לאחר האירוע כינסו בכירי המשטרה המקומית, ה-FBI וסוכנויות נוספות מסיבת עיתונאים, ואישרו כי פרטי המקרה טרם התבהרו. לטענת מפקד המשטרה, ג'רוד בורגואן, החשודים היו חמושים ברובים. "הם באו מוכנים... הם היו חמושים ברובים, לא אקדחים", אמר לכתבים. "רוב הקורבנות היו מרוכזים באזור אחד של המבנה", הוא ציין. "בנקודה זו אני יודע שאתם הולכים לשאול, 'האם זה אירוע טרור?' אז אני אגיד לכם עכשיו ומיד שאנחנו לא יודעים", אמר לכתבים דייויד בוודיץ', גורם ב-FBI בלוס אנג'לס.

"הירי אירע במרכז הכנסים", סיפרה המנהלת האדמיניסטרטיבית של המקום, לבניה ג'ונסון. היא הוסיפה כי האזעקה בבניין שבו שהתה החלה לפעול ואנשים החלו להתפנות, אך במהרה הגיעה הוראה להישאר בפנים. זמן קצר לאחר מכן הגיעה המשטרה ופינתה את העובדים מהמשרדים שלהם.

נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה. AP
כוחות משטרה סמוך לזירת הירי, הלילה/AP

זמן קצר לאחר הירי הוזעקו כוחות המשטרה המקומית למקום, ודיווחו על הימצאותם של שלושה חמושים בזירה, שככל הנראה הגיעו למקום במדי צבא ועם מסכות מגן. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי היורים נמלטו מהזירה ברכב שטח שחור.

מרכז "אינלנד" מסייע לכ-30 אלף תושבי האזור הסובלים מבעיות התפתחותיות. כ-670 בני אדם עובדים במרכז בשגרה, ומהמשטרה נמסר כי מאות בני אדם נכחו במקום בעת הירי. העובדים פונו מהמקום על ידי כוחות המשטרה וסגר הוטל על האזור. לצד כוחות המשטרה, גם צוותים של הבולשת הפדרלית ושל סוכנויות ביטחון נוספות נמצאות בזירה.

"אני מסרבת לקבל את זה כדבר נורמלי"

פוליטיקאים אמריקנים רבים מיהרו להגיב לאירוע, וחלקם ניצלו את ההזמדנות לחדש את הקריאה לרפורמה בתקנות הנשק במדינה. הנשיא ברק אובמה קיבל תדרוך בנושא, ומהבית הלבן נמסר כי הוא עוקב אחרי המצב. המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות הילרי קלינטון מסרה: "אני מסרבת לקבל את זה כדבר נורמלי. אנחנו חייבים לפעול כעת על מנת להפסיק את מקרי הירי".

"כמובן, מחשבותינו ותפילותינו עם הנפגעים, אך בקשה: עזרו לנו לעצור את זה", צייץ בטוויטר חבר בית הנבחרים טוני קרדנס. הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה דיאן פיינסטיין מסרה: "העבודה שאנו עומדים בפני ירי המוני נוסף לחלוטין שוברת את הלב".

נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה. AP
נושא: כוחות הביטחון בסן ברנדינו שבקליפורניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully