וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 14 הרוגים מירי בפרבר של לוס אנג'לס; מצוד אחר החשודים

כוחות המשטרה הוזעקו למרכז סיוע לבעלי מוגבלויות בסן ברנרדינו, שם נפצעו 17 בני אדם נוספים מירי. האזור פונה, וחפץ חשוד נמצא בתוך המבנה. דיווח: היורים, שהגיעו לבושים במדי צבא, נמלטו מהמקום ברכב שטח שחור

צילום: רויטרס

לפחות 14 בני אדם נהרגו אמש (רביעי) ו-17 נוספים נפגעו באירוע ירי בסן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס שבקליפורניה, ארצות הברית. כוחות המשטרה המקומית הוזעקו למקום, ודיווחו על הימצאותם של שלושה חמושים בזירה, שככל הנראה הגיעו למקום במדי צבא ועם מסכות מגן. כעת עוברים הכוחות בין חדרי המבנה, על מנת לאתר את היורים. עם זאת, בכלי התקשורת המקומיים דווח כי היורים נמלטו מהזירה ברכב שטח שחור.

הירי אירע במרכז "אינלנד", המסייע לכ-30 אלף תושבי האזור הסובלים מבעיות התפתחותיות. כ-670 בני אדם עובדים במרכז בשגרה, ומהמשטרה נמסר כי מאות בני אדם נכחו במקום בעת הירי. העובדים פונו מהמקום על ידי כוחות המשטרה וסגר הוטל על האזור. לצד כוחות המשטרה, גם צוותים של הבולשת הפדרלית, FBI, ושל סוכנויות ביטחון נוספות נמצאות בזירה. במבנה נמצא חפץ חשוד, וחבלני המשטרה פוצצו אותו באופן מבוקר.

בכירי המשטרה המקומית, ה-FBI וסוכנויות נוספות כינסו מסיבת עיתונאים, ואישרו כי פרטי המקרה טרם התבהרו. לדבריהם, זהות היורים לא ידועה, וכך גם מיקומם והמניע לאירוע. "לא ניתן לקבוע אם מדובר באירוע טרור", הבהיר בכיר ה-FBI. "עם זאת, אפשר לומר בהחלט שנראה שהם הגיעו מוכנים, ופעלו כאילו היו חדורי מטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
10 הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה התכוון לפגוע בנוצרים"
ארה"ב: חמוש דקר 2 בני אדם, ירה בשוטר והתבצר במרכול בלואיזיאנה
תיעוד קשה לצפייה: היורה צילם את עצמו במהלך הרצח בווירג'יניה

שוטרים בזירת הירי בקליפורניה, דצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע, אתמול/צילום מסך, טוויטר

אחת מהעובדות במרכז שלחה לאביה, טרי פטיט, הודעת טקסט, שבה נכתב: "ירי בעבודה. אנשים נורו". בשיחה עם רשת CNN, הוא סיפר כי בתו סיפרה שהיא נעלה את עצמה במשרד יחד עם כמה מעמיתיה, עד שפונו מהמקום על ידי המשטרה. דייב הול, שבתו האוטיסטית מגיעה באופן קבוע למרכז, אמר לרשת KTLA: "מי יחשוב על דבר כזה, לתקוף מקום כזה?".

פוליטיקאים אמריקנים רבים מיהרו להגיב לאירוע, וחלקם ניצלו את ההזמדנות לחדש את הקריאה לרפורמה בתקנות הנשק במדינה. הנשיא ברק אובמה קיבל תדרוך בנושא, ומהבית הלבן נמסר כי הוא עוקב אחרי המצב. המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות הילרי קלינטון מסרה: "אני מסרבת לקבל את זה כדבר נורמלי. אנחנו חייבים לפעול כעת על מנת להפסיק את מקרי הירי".

"כמובן, מחשבותינו ותפילותינו עם הנפגעים, אך בקשה: עזרו לנו לעצור את זה", צייץ בטוויטר חבר בית הנבחרים טוני קרדנס. הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה דיאן פיינסטיין מסרה: "העבודה שאנו עומדים בפני ירי המוני נוסף לחלוטין שוברת את הלב".

זירת אירוע הירי בקליפורניה, דצמבר 2015. NBC, צילום מסך
זירת האירוע, אתמול/צילום מסך, NBC

האירוע אמש מגיע פחות משבוע לאחר שחמוש הרג שלושה בני אדם ופצע תשעה נוספים, לאחר שפתח בירי במרפאת הפלות בקולורדו. היורה, רוברט לואיס דיר, הודה לאחר מעצרו כי הוא מתנגד להפלות. מתחילת השנה, היו בארצות הברית 351 מקרי ירי המוניים, עם לפחות ארבעה הרוגים - יותר מאירוע ירי אחד ליום בממוצע.

לפני כחודשיים, עשרה בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו מירי במכללת אומפקה שבמדינת אורגון בארצות הברית. החשוד בירי, שזוהה ככריס הרפר מרסר בן ה-26, נהרג בחילופי אש עם כוחות החירום. אביו של אחת הפצועות באירוע אמר לרשת CNN כי בתו אמרה לו שהיורה ביקש מהסטודנטים הנוצריים לעמוד על רגליהם, ומי שעמד נורה.

כחודש לפני כן, גבר חמוש התבצר במרכול בעיירה סאנסט שבמדינת לואיזיאנה, לאחר שדקר שני אנשים וירה בשוטר. תחילה היה חשש כי הוא מחזיק בבני ערובה, אך מאוחר יותר התברר כי שלושה בני אדם שנכחו במרכול נמלטו. שלושת הפצועים פונו לבית חולים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס לאירוע וקרא לחוקק חוקים נוקשים יותר בכל הנוגע להחזקת נשק. "כפי שאמרתי רק לפני כמה חודשים ובכל פעם שאנו רואים מקרים של ירי המוני, התפילות שאנו שולחים למשפחות הקורבנות אינן מספיקות", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אנו המדינה המפותחת היחידה בעולם שבה מתקיימים אירועים כאלה כל כמה חודשים". אובמה אף קרא לאותם האנשים שמשתמשים בנשק למטרות ציד לבחון אם הלוביסטים הפועלים נגד ההגבלות על החזקת נשק פועלים על פי השקפתם.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully