וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה התכוון לפגוע בנוצרים"

מהמשטרה נמסר כי כוחות גדולים הוזעקו למכללת אומפקה שבאורגון בעקבות הירי, ממנו נפצעו שבעה בני אדם. עדי ראייה מסרו כי היורה, בן 26 שנורה ונהרג, קרא לסטודנטים הנוצריים לעמוד וירה בהם. אובמה: "להחמיר את חוקי החזקת הנשק"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

10 בני אדם נהרגו היום (חמישי) ושבעה נפצעו מירי במכללת אומפקה שבמדינת אורגון בארצות הברית - כך מסרו גורמים במשטרת אורגון וברשויות מחוז דאגלס. החשוד בירי, שזוהה ככריס הרפר מרסר בן ה-26, נהרג בחילופי אש עם כוחות החירום. אביו של אחת הפצועות באירוע אמר לרשת CNN כי בתו אמרה לו שהיורה ביקש מהסטודנטים הנוצריים לעמוד על רגליהם, ומי שעמד נורה.

כ-3,000 סטודנטים לומדים במכללה. בהודעה מטעם כוחות החירום בעיר רוזברג נמסר כי כוחות רבים הוזעקו למכללה, בדרום-מערב המדינה, וחלק מהמבנים פונו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס לאירוע וקרא לחוקק חוקים נוקשים יותר בכל הנוגע להחזקת נשק. "כפי שאמרתי רק לפני כמה חודשים ובכל פעם שאנו רואים מקרים של ירי המוני, התפילות שאנו שולחים למשפחות הקורבנות אינן מספיקות", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אנו המדינה המפותחת היחידה בעולם שבה מתקיימים אירועים כאלה כל כמה חודשים". אובמה אף קרא לאותם האנשים שמשתמשים בנשק למטרות ציד לבחון אם הלוביסטים הפועלים נגד ההגבלות על החזקת נשק פועלים על פי השקפתם.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה: שני שוטרים בטקסס ירו למוות בצעיר מטווח קרוב
ארה"ב: חמוש דקר 2 בני אדם, ירה בשוטר והתבצר במרכול בלואיזיאנה
תיעוד קשה לצפייה: היורה צילם את עצמו במהלך הרצח בווירג'יניה

ירי במכללת אומפקה באורגון, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע/צילום מסך, טוויטר

במסיבת עיתונאים שכינסה מושלת אורגון קייט ברוניס, אישרה כי יש כמה הרוגים ופצועים, אולם סירבה לציין את מניינם המדויק. היא הוסיפה כי תצא לעבר רוזברג ותלווה מקרוב את מאמצי הסיוע לנפגעים. עוד נמסר כי כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק את שטחי המכללה על מנת לוודא כי לא הוטמנו במקום חומרי נפץ.

לפני כחודש, גבר חמוש התבצר במרכול בעיירה סאנסט שבמדינת לואיזיאנה, לאחר שדקר שני אנשים וירה בשוטר. תחילה היה חשש כי הוא מחזיק בבני ערובה, אך מאוחר יותר התברר כי שלושה בני אדם שנכחו במרכול נמלטו. שלושת הפצועים פונו לבית חולים.

(עדכון ראשון: 21:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ירי במכללת אומפקה באורגון, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע/צילום מסך, טוויטר
ירי במכללת אומפקה באורגון, ארה"ב. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully