וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה

מהסקר עלה כי שיעור התמיכה במועמדת הדמוקרטית המובילה הוא 41% וביריבה הרפובליקני – רק אחוז אחד פחות. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר כי על הרפובליקנים להתאחד להבסת קלינטון – רק יום לפני פגישתו עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(טראמפ בהתבטאות מפתיעה: יש להעלות מסים לעשירים, ביום ראשון)

התמיכה במינויו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית גברה וכעת היא כמעט משתווה לתמיכה בהילרי קלינטון – כך לפי סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון הסקרים "איפסוס" שפורסם אתמול (רביעי). נקודת המפנה חלה לפני כשבוע, כשטראמפ נותר המועמד היחיד במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית לאחר שכל מתחריו פרשו. תוצאות הסקר מרמזות על כך שקרב צמוד שעשוי להתנהל בין השניים, שצפויים להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות שייערכו בנובמבר.

בסקר קודם בנושא הפער במספר התומכים בין השניים עמד על 13% לטובת קלינטון. ואולם, בסקר הנוכחי הפער הוא אחוז אחד בלבד, כש-41% מהנשאלים תמכו במועמדת המובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית, בעוד 40% תמכו במיליארדר. 19% הנותרים מגלמים מצביעים שטרם בחרו למי ייתנו את קולם בבחירות שבהן יתמודדו השניים זה מול זה. במשאל השתתפו 1,289 בני אדם והוא נערך מיום שישי עד אתמול. לפי הסוקרים, הממצאים עשויים לסטות בכ-3%.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ארה"ב: סנדרס גבר על קלינטון בבחירות המקדימות במערב וירג'יניה
טראמפ: "אאפשר לראש העיר לונדון להיכנס לארה"ב"; חאן: "הוא בור"
מסרסת חזירים או יריב מר: ההשערות לגבי הסגן שעשוי לבחור טראמפ

מפוצלת הילארי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
צפוי קרב צמוד. קלינטון וטראמפ/רויטרס

מוקדם יותר אמר יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין, כי המפלגה הרפובליקנית צריכה להיות מאוחדת כדי להביס את הילרי קלינטון. הדברים נאמרו לקראת פגישתו עם טראמפ ועם יו"ר הוועידה הרפובליקנית ריינס פריבוס, שתתקיים היום. ראיין הוסיף כי הוא מנסה להיות אופטימי ככל האפשר בבואו לפגישה.

"אנחנו מנסים להיות חיוביים ככל האפשר, להשיג איחוד אמיתי. לאחר פריימריז קשים, יידרשו מאמצים לשם כך. אנחנו מחויבים להשקיע את המאמצים הללו", אמר ראיין, והוסיף כי הוא לא באמת מכיר את טראמפ. עוד הוסיף: "אני רוצה להיות חלק מתהליך האיחוד כדי שנהיה חזקים ככל האפשר בסתיו ונוכל לנצח בבחירות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד להילרי קלינטון".

עם זאת, ראיין טרם הביע תמיכה בטראמפ ואף הזהיר כי איחוי שברי המפלגה המפולגת עשוי לקחת זמן בשל עונת הפריימריז המתישה. אמירה זו מצביעה על כך שיכול להיות כי הפגישה מחר לא תניב תוצאות מידיות. מנגד, מצופה מראיין לרכך את עמדתו לגבי טראמפ לאחר שבשבוע שעבר אמר כי אינו מוכן עדיין לתמוך בו. הייתה זו הצהרה חריגה, שהייתה בה מעין שמירת מרחק מהמועמד היחיד לראשות המפלגה והשארת פרצה לאפשרות כי אולי יתמודד בעצמו בבחירות בשנת 2020.

(עדכון ראשון: 21:49)

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית פול ראיין אפריל 2016. רויטרס
יגיע חיובי לפגישה עם טראמפ. יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully