וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרסת חזירים או יריב מר: ההשערות לגבי הסגן שעשוי לבחור טראמפ

9.5.2016 / 17:45

דרכו של טראמפ לראש המפלגה הרפובליקנית נראית סלולה, והאמריקנים תוהים מי יהיה האדם שירוץ לצדו בבחירות הארציות. בין השמות נמצאים מרקו רוביו הפורש, וסנאטורית מאייווה עם הומור מפוקפק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(ניצחון לטראמפ גם באינדיאנה - קרוז פרש: "נסגר הנתיב לניצחון", ביום חמישי)

רק לפני חודשיים היו דונלד טראמפ ומרקו רוביו יריבים מרים שהחליפו מכות מתחת לחגורה. איל הנדל"ן כינה את הסנטור "קל משקל", "רובוט", וגיחך על הצורך שלו לשתות מים בזמן הופעות פומביות. מנגד, רוביו בצעד מעט נואש רגע לפני שפרש הסיר את הכפפות, לעג לגודל הידיים של טראמפ ואף רמז שהרטיב במכנסיים באחד מהעימותים של המפלגה הרפובליקנית. אבל בפוליטיקה הכול אפשרי והשבוע, כשנשאל המועמד המיועד של המפלגה הרפובליקנית אם ישקול למנות את הסנטור מפלורידה לסגנו, השיב: "זה יכול לקרות. היו לנו שיחות מאוד נחמדות לאחרונה, תמיד היה לנו קשר טוב. הייתה לנו תקופה לא טובה למשך חודש אבל מרקו בחור טוב ונחמד, אני מחבב אותו".

טראמפ משייט בבטחה לעבר מספר הצירים הדרוש על מנת להכריז עליו מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, וככל שהפריימריז הולכים והופכים לאירוע בשביל הפרוטוקול בלבד, אחד הנושאים החמים ביותר על סדר היום של הפוליטיקה האמריקנית הוא מי יכול להיות המועמד של המיליארדר מניו יורק לתפקיד סגן הנשיא ושותפו לקמפיין הארצי לבית הלבן.

עוד בנושא:
אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"
"פוגעני וחסר מודעות": טראמפ ניסה לחגוג עם המקסיקנים - וזכה לביקורות
שלדון אדלסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "הוא טוב לישראל"

מועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, אינדיאנה. מאי 2016. רויטרס
האמריקנים תוהים מי יהיה סגנו. דונלד טראמפ באינדיאנה, השבוע/רויטרס

המיליארדר נדרש לסוגיה בכמה ראיונות בשבוע האחרון, והבהיר כי ירצה למנות לתפקיד פוליטיקאי מנוסה - אדם שמכיר היטב את נבכי הפוליטיקה האמריקנית, ויוכל לחפות על חוסר ניסיונו הן בתחומי החקיקה ועבודת הקונגרס, והן בזירה הפנים מפלגתית. "זה צריך להיות מישהו עם ניסיון פוליטי, שיש לו קשרים קרובים עם הסנאט ועם הקונגרס, שיעזרו לי כך שלא אצטרך לחתום על צווים נשיאותיים כל שעה כמו אובמה. יש לנו מועמדים מעולים, חלק מהם היו איתי על הבמה (כלומר התמודדו בפריימריז - ע"נ) וחלק לא", אמר בראיון לרשת "פוקס ניוז" בתחילת השבוע.

מלבד רוביו נקב טראמפ כמועמד פוטנציאלי לתפקיד הסגן גם בשמו של ג'ון קייסיק, מושל אוהיו שפרש השבוע מהמרוץ, ולא הכחיש שהוא שוקל גם את מועמדותה של סוזנה מרטינז, מושלת ניו מקסיקו שהיא ההיספאנית הראשונה שמכהנת כיו"ר איגוד המושלים הרפובליקני. המועמדות של מרטינז בוודאי תוכל לסייע לטראמפ לנסות ולמשוך את קולות ההיספאנים, לאחר שורת ההערות שלו נגד מהגרים שהרחיקו ממנו רבים מהם. ניו מקסיקו הצביעה בחמש מתוך שש מערכות הבחירות האחרונות למועמד הדמוקרטי, ולליהוק שכזה עשוי להיות משקל בדרך לשינוי מפת האלקטורים.

אבל האם מרטינז, שלכאורה נראית מועמדת נוצצת לתפקיד, כמו גם רוביו או קייסיק, ייענו בחיוב להצעה שכזו? המומחים בארצות הברית מפקפקים בכך. לדברי ג'וש קראוושר, העורך הפוליטי של "נשיונל ג'ורנל", "הדבר החשוב ביותר כשבוחנים את השמות האפשריים הוא מי ירצה לקחת את התפקיד. אם אתה פוליטיקאי רפובליקני עם עתיד מבטיח, נשאלת השאלה אם אתה רוצה לסכן את העתיד שלך במפלגה. אם אתה מרקו רוביו, למשל, האם אתה רוצה לקשור את עצמך לטראמפ ובכך לסגור לעצמך את האפשרות לרוץ לבד ב-2020?".

מרקו רוביו מודיע על פרישה מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית לאחר ההפסד בפלורידה, 16 מרץ 2016. AP
ינשוך שפתיים, ישכח את היריבות וירוץ עם טראמפ? מרקו רוביו, כשהודיע על פרישתו במרץ/AP

בשיחה עם וואלה!NEWS אמר קראוושר כי "האפשרויות ההגיוניות הן לא רבות. צריך להסתכל על מישהו שאין לו עתיד אחרי 2016. כריס כריסטי, לדוגמה, אין לו לאן ללכת למעט למטה, הוא עבר את שיא הקריירה שלו. אין לו מה להפסיד". שם נוסף שבו נקב קראוושר הוא ריק פרי, מושל טקסס לשעבר, שכבר רמז השבוע שהוא מעוניין בתפקיד.

"פרי בטח יהיה ברשימת המועמדים הארוכה, כיוון שהוא לא ירוץ לנשיאות יותר. השאלה הגדולה עבור טראמפ היא מי ישתכנע לקחת את התפקיד, כי רפובליקנים שירצו להשאיר לעצמם אפשרויות לטווח הארוך מסתכנים בכך שהוא עלול להפסיד. פרי אמנם לא מביא תועלת, אבל הוא שם מוכר, והוא היה מושל. לעומתו, לאנשים כמו ג'ון קייסיק או סוזנה מרטינז יש מה לסכן. אתה יכול להיצבע בקשר עם טראמפ וזה (בתוך הממסד המפלגתי - ע"נ) וזה עלול להיות כתם שקשה למחוק. בנוסף לכך, אם אתה שמרן יש לחשוב על הדרך שבה התומכים שלך יקבלו את האדם שאתה רץ לצדו".

בינתיים, הודיע טראמפ כי יכריז על הבחירה שלו לסגן הנשיא בוועידת המפלגה שתיערך בחודש יולי בקליבלנד שבאוהיו, והקים "ועדת איתור" בראשות בן קרסון, הרופא המנתח שהשתתף בפריימריז הרפובליקניים ורק לפני חמישה חודשים היה יציב בסקרים במקום השני. הוא נאלץ לפרוש בשלבים מוקדמים של המרוץ מבלי שניצח באף מדינה. קרסון מתפקד בימים אלה למעשה כצייד הכישרונות של טראמפ, ואמור לשלוף לו מהשרוול שם מפתיע שידהים את האמריקנים.

המועמד הרפובליקני בן קרסון בהודעת פרישתו מהמרוץ. 5 במרץ 2016. רויטרס
עומד בראש "ועדת האיתור" לסגן של טראמפ. בן קרסון בהודעה על פרישתו מהמרוץ, בחודש מרץ/רויטרס
"אני ג'וני ארנסט, ומאז ילדותי סירסתי חזירים בחווה שלנו באיווה. כשאני אהיה בוושינגטון, אני אדע איך לחתוך חזיר"

אחד השמות הללו, שבימים האחרונים עלה לכותרות כאחת מתוך עשרות ספקולציות, הוא ג'וני ארנסט, סנטורית בת 45 ממדינת אייווה. ארנסט נבחרה לראשונה לסנאט בשנת 2014 לאחר קמפיין בלתי נשכח. סרטון הבחירות שלה, שמבטיח לטפל בפוליטיקאים הבזבזנים בוושינגטון, נפתח במילים: "אני ג'וני ארנסט, ומאז ילדותי סירסתי חזירים בחווה שלנו באיווה. כשאני אהיה בוושינגטון, אני אדע איך לחתוך חזיר". בהמשך הקליפ הקצרצר היא מבטיחה לקצץ את החזירות של הממשל ולבטל את רפורמת הבריאות "אובמה קר". הסרטון נחתם באמירה: "וושינגטון מלאה בבזבזנים, בואו נגרום להם לצרוח" - כשברקע נשמעת צעקה של חזיר, רמז למקצוע הילדות שלה.

הסנאטורית מאוהיו ג'וני ארנסט, 28 בינואר 2016. AP
"וושינגטון מלאה בבזבזנים. בואו נגרום להם לצרוח". ג'וני ארנסט, בחודש ינואר/AP

סרטון מקמפיין הבחירות של ארנסט לסנאט, מרץ 2014

ארנסט היא הלוחמת הראשונה שהגיעה לסנאט והאישה הראשונה לכהן כסנאטורית מטעם איווה

מעבר לחוש ההומור המפוקפק שלה, ארנסט שימשה גם סגנית אלוף במשמר הלאומי של איווה, ונשלחה לכווית בזמן מלחמת עיראק. היא הלוחמת הראשונה שהגיעה לסנאט והאישה הראשונה לכהן כסנאטורית מטעם איווה. לקורות החיים הללו עשוי להיות משקל לא מבוטל בקרב מול הילרי קלינטון, במיוחד לנוכח סקר שפורסם השבוע ב- USA TODAY, והעלה כי 66% אחוז מהנשים אמרו כי הן אינן אוהדות את טראמפ ורק 24% אחוז מהן השיבו כי הן רואות אותו באור חיובי.

ביום רביעי השבוע יצאה ארנסט לסיור במפעל שמייצר מעליות להרמת ציוד עבור טנדרים, ומצאה שם סוללת עיתונאים שהתעניינו פחות במנופים ההידראוליים של חברת "טומי ליפט" ויותר בשאלה אם היא בדרכה להיות סגנית הנשיא הבאה של ארצות הברית. "אף אחד לא פנה אליי, אז זה היפותטי כרגע", השיבה ארנסט, מופתעת מכל תשומת הלב, "אבל אני נרגשת בלהתעסק במה שחשוב לאיווה".

הסנאטורית מאוהיו ג'וני ארנסט, מצביעה בבחירות לסנאט בנובמבר 2014. AP
"אף אחד לא פנה אליי". ארנסט מצביעה בבחירות לסנאט בשנת 2014, שבהן התמודדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully