וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אאפשר לראש העיר לונדון להיכנס לארה"ב"; חאן: "הוא בור"

10.5.2016 / 16:41

המועמד הרפובליקני המסתמן התייחס לזכייתו של מועמד הלייבור המוסלמי בבחירות לראשות העירייה ברקע קריאתו לאסור כניסת מוסלמים למדינה. "תמיד יש חריגים". חאן תקף אותו: "מחזק את הקיצונים"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ראש עיריית לונדון החדש סדיק חאן תקף היום (שלישי) את "הבורות" של דונלד טראמפ ביחס לאסלאם – זאת אחרי שהמועמד המסתמן לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ציין כי חאן, חבר מפלגת הלייבור ממוצא פקיסטני שהפך לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות בירת בריטניה, יוכל להיכנס לארצות הברית גם אם תכניתו לאסור על כניסת מוסלמים למדינה תיושם.

בשנה שעברה, לאחר הפיגועים בפריז ובקליפורניה, המיליארדר הציע איסור "מוחלט ושלם" על כנית מוסלמים זרים לארצות הברית, "עד שראשי המדינה שלנו יבינו מה לעזאזל קורה". כשנשאל השבוע על ידי הניו יורק טיימס כיצד זה ישפיע על חאן, הוא השיב כי "תמיד יהיו יוצא דופן". ואולם, חאן אמר כי "לא מדובר רק בי, אלא בחבריי, במשפחתי ובכל אחד שמגיע לרקע דומה לשלי, מכל מקום בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא התרשם מההצעה. חאן וטראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף בהצהרה שמסר כי "עמדתו הבורה של דונלד טראמפ ביחס לאסלאם יכולה לגרום לשתי המדינות שלנו להיות בטוחות פחות – זה יכול לגרום לניכור בקרב מוסלמים נתונים ברחבי העולם ולשחק לידיהם של הקיצונים". חאן נבחר בסוף השבוע בפער גדול על יריבו מהמפלגה השמרנית זק גולדסמית', שהאשים אותו במהלך הקמפיין כי הוא השתתף באירועים שבהם נכחו גם גורמים אסלאמיים קיצוניים.

חאן, לשעבר עורך דין שפעל בתחום זכויות האדם וחבר פרלמנט, האשים מצדו את גולדסמית' בניסיון לזרות פחד ולפלג את המצביעים בעיר הרב-תרבותית בת 8.6 מיליון תושבים, יותר ממיליון מהם מוסלמים. ראש עיריית לונדון אמר היום כי טראמפ ותומכיו חושבים כי "הערכים המערביים הליברליים לא עולים בקנה אחד עם האסלאם המתון – לונדון הוכיחה שהוא טועה". טראמפ, בריאיון שהעניק לניו יורק טיימס, אמר מצדו כי הוא "שמח" בעקבות הניצחון וכי הוא מקווה שהוא "יעשה עבודה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully