וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סנדרס גבר על קלינטון בבחירות המקדימות במערב וירג'יניה

הסנאטור מוורמונט ניצח את שרת החוץ לשעבר במדינה המחזיקה ב-29 צירים. טראמפ זכה הלילה כצפוי בשתי המדינות. סקר חדש מנבא למיליארדר ניצחון על קלינטון באוהיו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(הקמפיין של הילרי קלינטון נגד דונלד טראמפ)

ברני סנדרדס ניצח הלילה (רביעי) את יריבתו לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון בבחירות המקדימות במערב וירג'יניה. הסנאטור מוורמונט זכה ב-51.4% מהקולות לעומת המועמדת המובילה, שגרפה 36% מהקולות.

בצד הרפובליקני, ניצח דונלד טראמפ, כצפוי, את יריביו על ראשות המפלגה בשתי מדינות. בנברסקה, זכה איל ההון ל-61% מהקולות, ובווירג'ינה המערבית גרף 76% מפתקי המצביעים.

מסקר חדש שהתפרסם אתמול באתר ה"וושינגטון פוסט" עולה כי בקרב במדינת אוהיו בינו ובין המועמדת הדמוקרטית המובילה, צפוי טראמפ לנצח. הסקר נערך באוניברסיטת קוויניפיאק התמקד בשלוש מדינות – אוהיו, פלורידה ופנסילבניה. בראשונה שבהן, כאמור, צפוי טראמפ לגבור על קלינטון ולגרוף 43% מהקולות. המועמדת הדמוקרטית המובילה, שככל הנראה תהיה גם זו שתרוץ לבית הלבן, מדשדשת מאחוריו בסקר עם 39%. עם זאת, כאשר נבדקו סיכוייו של סנדרס מול טראמפ באותה המדינה – הסנאטור היהודי צפוי לגרוף 43% מהקולות, ולהותיר את טראמפ מאחור עם 41% בלבד.

לקריאה נוספת:
מסרסת חזירים או יריב מר: ההשערות לגבי הסגן שעשוי לבחור טראמפ
מפוטין באהבה: למה בקרמלין רוצים דווקא את טראמפ בבית הלבן?
"פוגעני וחסר מודעות": טראמפ ניסה לחגוג עם המקסיקנים - וזכה לביקורות

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס בעצרת תמיכה בעיר סיילם שבאורגון. רויטרס
ניצחון קטן. סנדרס בתמונת ניצחון אחרי הבחירות במערב וירג'יניה, הלילה/רויטרס

בפנסילבניה ובפלורידה הסקר מאיר פנים לקלינטון, שצפויה לנצח בקרב מול טראמפ – אך לפי הנתונים תגבור עליו באחוז בודד ותסיים עם 43% מהקולות. עם זאת, כשמוצב סנדרס כאלטרנטיבה הדמוקרטית במדינות אלה, פער הניצחון מטראמפ גדל לשני אחוזים ואפילו יותר. בפלורידה, הסקר מנבא לסנדרס ניצחון עם 44% מהקולות לעומת 42% לטראמפ, ואילו בפנסילבניה חיוכו של הסנאטור יכול להתרחב אף יותר – והוא צפוי לגבור על המיליארדר עם 47% לעומת 41% בלבד.

עם זאת, באוניברסיטה שבה נערך הסקר הדגישו כמה נקודות חשובות בנוגע לנתונים. ראשית, בניתוח נתוני ההצבעה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2012, נראה כי במדינת אוהיו – שבה מנובא כרגע ניצחון לטראמפ – היה גל הצבעה גדול של אוכלוסייה אפרו-אמריקנית לנשיא הנוכחי, ברק אובמה. המדינה, שמתאפיינת באוכלוסייה גדולה של בני מיעוטים, צפויה אולי להדגים דפוס דומה של הצבעה, אך הפעם נגד טראמפ, המתבטא בגזענות לכל אורך הקמפיין שלו.

הילרי קלינטון המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית בעצרת תמיכה בקנטאקי 11 מאי 2016. רויטרס
עדיין לא הבטיחה את ראשות המפלגה. קלינטון, הלילה/רויטרס

כמו כן, הסקר נערך שישה חודשים לפני הבחירות בעת שסנדרס וקלינטון עדיין מתמודדים זה נגד זה, למרות סיכוייו הקלושים של הראשון לזכות במועמדות מטעם המפלגה הדמוקרטית. מאחר ששניהם אינם נחשבים פופולריים במיוחד באוהיו, ייתכן שכאשר לבוחרים יהיה ברור מיהו המועמד המייצג את המפלגה אחת ולתמיד, דפוסי ההצבעה ישתנו. נוסף על כך, באוניברסיטה הדגישו כי דווקא העובדה שקלינטון מוכרת יותר לבוחרים, שהעדיפו בשעתו את אובמה הדמוקרטי, דווקא יכולה לעבוד לטובתה על אף היותה לבנה ומרוחקת מהם באופן יחסי.


(עדכון ראשון: 04:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully