וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל במקביל משא ומתן עם ליברמן"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

21.5.2016 / 11:47

יו"ר האופוזיציה התייחס לאי הצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו, וביקש להבהיר: "לא הלכתי שבי ולא זחלתי. אם הייתי זוחל, כבר מזמן הייתי בפנים". יחימוביץ': "אחד השבועות המבישים בהיסטוריה הפוליטית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

"לא הלכתי שבי ולא זחלתי. אם הייתי זוחל, כבר מזמן הייתי בפנים" – כך אמר היום (שבת) יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, באירוע שבתרבות בכפר סבא, בהתייחסות למגעים להצטרפות מפלגתו לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. הוא הבהיר: "לא ידעתי שבמקביל הוא ניהל משא ומתן עם ליברמן" וטען כי "צריך לקחת החלטות כואבות, גם אם הן לא פופולריות. אני יכול לומר שאני ניסיתי".

יו"ר האופוזיציה התייחס לפרישתו של שר הביטחון משה יעלון ואמר: "יעלון הוא איש מרשים והגון מאוד. יש לנו מחלוקת עם הדעות אבל אני מאוד מכבד אותו". לדבריו, יעלון האמין "מתוך עקרונות שמותר למפקדים להביע עמדה. אני חושב שיעלון איש ישר, הגון ואמיץ. סימסתי לו לפני יומיים והודעתי לו שהייתי רוצה לראות אותו עם אורלי לוי במחנה הציוני".

לקריאה נוספת:
המפץ הפוליטי הבא בדרך: חזרת יעלון היא רק שאלה של זמן
אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"
לבני: נשיא מצרים הציע תכנית שלום – ונתניהו הכניס לו אצבע בעין

יצחק הרצוג באירוע "שבתרבות" בכפר סבא, 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
"העולם הערבי היום מבוסס על שורת מנהיגים חדשים". הרצוג, היום/ניב אהרונסון

בהמשך יצא הרצוג נגד "קבוצה שמוכנה לדבר עם ראשי חמאס ועם אחמדינג'אד, אבל לא מוכנה לדבר עם ראש ממשלת ישראל". לדבריו, "צר לי שגורמי שמאל קיצוני אצלי העדיפו ליפול לחוסר האמון, וצר לי שגורמי ימין קיצוני הסיתו את נתניהו למקום אלים", בהתייחסות להצטרפות ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן לממשלה. כשנשאל בנוגע לזהותם של אותם "גורמי שמאל קיצוני", סירב בתחילה לענות, אולם בהמשך ציין את חברי מפלגתו שלי יחימוביץ' ומיקי רוזנטל.

"לבוא ולומר שמי שמדבר עם ראש הממשלה הוא כלב, הולך על ארבע, עושה חתונת דמים, לא מקובל עליי", הוסיף. "לא אמרתי שאין לי טעויות. האמנתי שצריך לעשות ניסיון להגיע איתו לשוקת". עם זאת, הבהיר הרצוג כי "לא היינו רחוקים מהקווים שלי" בהסכם שהתגבש עם הליכוד, וכשל לבסוף. בין היתר, ציין הרצוג כי הוא קיבל זכות וטו על חוקים אנטי-דמוקרטיים והיה אמור לקדם יוזמת שלום אזורית, בשיתוף המדינות הערביות המתונות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה יעלון מודיע על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת, מאי 2016. ראובן קסטרו
"איש ישר, הגון ואמיץ". יעלון, אתמול/ראובן קסטרו

לדברי הרצוג, המהלך שביקש להוביל "היה מבוסס על יסודות אזוריים". הוא הסביר כי "העולם הערבי היום מבוסס על שורת מנהיגים חדשים, פחות מתוסבכים בקשר עם ישראל. הם מוכנים ללכת למהלך דרמטי מול ישראל. זה היה מביא את הפלסטינים לשולחן ונותן להם גיבוי, וגם לישראל". לטענתו, במסגרת המתווה, "ישראל הייתה אמורה להודיע מידית שהיא מוכנה להיענות לאלמנטים מתוך יוזמת השלום הערבית ולפתוח במשא ומתן עם מדינות ערב על יוזמת השלום הערבית.

"נתניהו העדיף בסוף למצמץ", הבהיר הרצוג. "נתניהו מלא פחדים, הוא ברח בסוף". לטענתו של הרצוג, לאחר כישלון המגעים עם ראש הממשלה, "הציבור מבין שאין מה להאמין לנתניהו". כמו כן, הוא שב וטען כי התקיימו מגעים גם עם יחימוביץ', ש"תקפה אותו בתקשורת". לטענתו, היא שברה "כללים הגיוניים וסבירים" של פעילות פוליטית.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה בתמונה עם חבר הכנסת יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
"דבר לא יכסה את הבושה". יחימוביץ' והרצוג/ראובן קסטרו

בתוך כך, בהודעה השבועית של שלי יחימוביץ' לתומכיה שפורסמה היום, כינתה חברת הכנסת את השבוע האחרון "אחד המבישים ביותר בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל". לדבריה, "דבר לא יכסה את הבושה ואת הזנק שנגרמו השבוע, ולא רק למפלגת העבודה אלא לפוליטיקה ולדמוקרטיה בכלל".

בהתייחסות להתפטרותו של שר הביטחון יעלון, טענה: "זה לא מקרי שהאיש הישר הזה מפנה עורף לפוליטיקה כשהיא בשיא הביבים שלה. פרישתו היא יותר מאקט פוליטי. יעלון הוא איש ימין ששימר את הממלכתיות ואת האתוס הצה"לי של צבא חזק ומוסרי כאחד, ובכך גונן על כולנו. ההתנכלויות החוזרות ונשנות של נתניהו לדרכו הממלכתית והשפויה, ריסקו רכיבים שעד לפני שניה היו בליבה של הקונצנזוס הישראלי".

שר הביטחון היוצא משה יעלון הודיע על פרישתו במסיבת עיתונאים בקריה, 20 מאי 2016. ראובן קסטרו
"אין לו מה לחפש במחנה הציוני". יעלון/ראובן קסטרו
"הממשלה הזאת לא מייצגת את רוב הציבור, גם לא את אלו שבחרו בה"

ח"כ מרב מיכאלי טענה כי "יעלון הוא איש ימין. אמנם בממשלה ההזויה והמטורללת הזאת הוא משמיע קול מאוזן ושפוי ששומר על הצבא ומחויב לדמוקרטיה, אבל עדיין איש ימין. אין לו מה לחפש במחנה הציוני". לדבריה, "יש בממשלה הזו גורם נוסף שמייצג את הימין השפוי, משה כחלון, והוא זה שמאפשר את הממשלה המסוכנת והקיצונית הזו. אני קוראת לו לצאת מיד מהממשלה המסוכנת הזאת".

ח"כ קסניה סבטלובה הוסיפה בדברים שאמרה באירוע שבתרבות באור יהודה, כי "עכשיו כשהוסר 'איום' ממשלת האחדות, אני מאחלת לנו שבמושב שמתחיל השבוע נהיה פעלתנים כאופוזיציה לוחמת ועיקשת, בשונה מהשנה החולפת". לדבריה, "הדברים שראינו בשבוע האחרון משקפים את כל מה שהציבור שונא בפוליטיקה".

"זהו הזמן להתחיל לפעול למען הקמת מחנה דמוקרטי ישראלי, שייצג ערכים שהם ההפך מהדרך של ממשלת הימין המסוכנת הזאת, עם הנהגה שתיבחר בחכמה ולא על ידי עסקני מפלגה זו או אחרת", הוסיפה, "יש כאלו שיקראו לכך ערכים של שמאל, יש כאלו שיעדיפו לקרוא לזה מרכז - ההגדרה לא חשובה. הערכים החשובים לנו הם הדמוקרטיה והשלום - ערכים בהם הממשלה הזאת נלחמה עוד לפני הצטרפותו של ליברמן, ובוודאי שעכשיו. הממשלה הזאת לא מייצגת את רוב הציבור, גם לא את אלו שבחרו בה - אנחנו צריכים לייצג אותם".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully