וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות בבגדאד: כוחות הביטחון ירו לעבר אלפי מפגינים

המונים חדרו ל"אזור הירוק", אזור הממשל המאובטח בבירה העיראקית. המפגינים השתלטו על בניין הקבינט למשך כמה שעות ועוצר הוטל על העיר. נמסר כי לפחות ארבעה מהם נהרגו ו-90 נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

אלפי בני אדם הפגינו אתמול (שישי) בבגדאד שבעיראק, וחלקם חדרו לתוך "האזור הירוק", אזור הממשל המאובטח שבמרכז העיר, ולבניין הקבינט שבתוכו. באזור זה נמצאים הפרלמנט, בנייני ממשלה ושגרירויות זרות רבות. כוחות הביטחון השתמשו בירי ובגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים.

גורמים במערכת הבריאות במדינה מסרו כי לפחות ארבעה מפגינים נהרגו ו-90 נפצעו. לפי דיווח של רשת BBC 50 בני אדם נפצעו. בנוסף לכך, לפי דיווח של הצבא כמה אנשי ביטחון נדקרו. כמו כן, במהלך הלילה הוטל עוצר בבירה העיראקית, אך הוא כבר הוסר.

המפגינים מחו נגד חוסר הביטחון במדינה ונגד כישלון הממשלה להנהיג רפורמה שתילחם בשחיתות. המונים השתלטו על בניין הקבינט למשך כמה שעות. כמה מהם נופפו בדגלי עיראק וסימנו וי באצבעותיהם, מחווה שמסמלת תמיכה בשלום, ליד הסמל של לשכת העיתונות של ראש הממשלה חיידר עבאדי ובתוך חדר ישיבות במתחם.

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
יום דמים בעיראק: עשרות נהרגו בשלושה פיגועים בבגדאד
"הנאנסת בת ה-9 לא יוצאת לי מהראש": המסע לשיקום שפחות המין של דאעש
עיראק: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בבגדאד; דאעש קיבל אחריות

מפגינים חדרו לאזור הממשלה בבגדאד בירת עיראק, "האזור הירוק", 21 במאי 2016. רויטרס
אדם תומך בחברו שנפצע בעת ההפגנות, אתמול/רויטרס

רוב המפגינים הם שיעים, תומכיו של מוקתדא א-סאדר, מנהיג מפלגת התנועה הסאדרית והמיליציה סראיה א-סלאם. א-סדאר הוא אחד מהדמויות המשפיעות ביותר במדינה, על אף שאינו נושא משרה פוליטית.

"מסתננים ניצלו את העובדה שכוחותינו עסוקים בהכנות לקרב בפלוג'ה, כדי לחדור למוסדות שלטון ולגרום לכאוס", נכתב בהודעה מטעם הצבא, שהזכירה את מאבקו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר פלוג'ה, שנמצאת 50 קילומטר ממערב לבגדאד. פלוג'ה נתונה לשליטת ארגון הטרור יותר משנתיים.

ראש הממשלה עבאדי גינה בנאום שנשא הלילה ושודר בטלוויזיה את החדירה ל"אזור הירוק". "החוק חייב למצות את הדין עם כל עבריין", אמר. "מה שקרה היום, הסתערות על מתקני הממשלה וחבלה ברכוש הציבור, אינו מקובל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים חדרו לאזור הממשלה בבגדאד בירת עיראק, "האזור הירוק", 21 במאי 2016. רויטרס
המונים חדרו ל"אזור הירוק", אזור הממשל המאובטח, אתמול/רויטרס

האירוע הסתיים כשהמפגינים נסוגו לכיכר תחריר שבמרכז בגדאד, אך עדי ראייה טענו כי חמושים בלתי מזוהים פתחו באש לעברם גם בכיכר. הייתה זו התקרית השנייה בתקופה האחרונה שבה מפגינים חדרו לאזור הממשל, כשהראשונה אירעה ב-30 באפריל. אז הסתערו אלפים על בניין הפרלמנט, גם כן במחאה על השחיתות לטענתם בהרכב הממשלה הנוכחית. מאות מתוכם נכנסו ל"אזור הירוק" המוגן. לפי דיווח ב"אל-ערביה", בבגדאד הוכרז מצב חירום. גם אז הפגינו תומכיו של איש הדת המוסלמי-שיעי מוקתדא א-סאדר.

מפגינים שנפגעו מגז מדמיע בהפגנות באזור הממשלה בבגדאד בירת עיראק, "האזור הירוק", 21 במאי 2016. רויטרס
מפגינים שנפגעו מגז מדמיע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully