וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפחדנים בורחים": אלפים הסתערו על הפרלמנט בעיראק

המפגינים כיתרו את המבנה בבגדאד, ומאות מהם נכנסו ל"אזור הירוק" המוגן. המוחים קראו להחלפת הממשלה בטענות לשחיתות. עקב המהומות הטיל צבא עיראק עוצר על העיר, וחברי פרלמנט נמלטו מה"אזור הירוק" בסירות. המפגינים עזבו לאחר כמה שעות

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

אלפים הסתערו היום (שבת) על הפרלמנט של עיראק בבגדאד במחאה על השחיתות לטענתם בהרכב הממשלה הנוכחית. מאות מתוכם נכנסו ל"אזור הירוק" המוגן וחלקם פלשו לבניין בסיום הצבעה שהתקיימה במקום. לפי דיווח ב"אל-ערביה", בבגדאד הוכרז מצב חירום. המפגינים הם תומכיו של איש הדת המוסלמי-שיעי מוקתדא א-סאדר.

הם התאספו מחוץ לבניין הממשלה והקיפו את הבניינים הסמוכים, בהם שגרירויות זרות. כוחות מיוחדים של המשטרה והמשמר הנשיאותי הרחיקו את המפגינים מלחצות גשר בקרבת מתחם השגרירות האמריקנית, כך אמר גורם המקורב למפגינים. כעבור כמה שעות, הם התפנו ועברו למחות בכיכר מרכזית בעיר.

לפי עדי ראיה, כשחברי הפרלמנט יצאו מהבניין המפגינים קראו לעברם "הנה הפחדנים בורחים". שומר במחסום הוסיף כי לא התקיים חיפוש בכליהם של המפגינים בטרם נכנסו לאזור. בתיעוד של המפגינים, נראים ההמונים, שחצו את נהר החידקל הסמוך, מסתערים על האזור תוך קריאות "שלום" ובעודם מנופפים בדגלי עיראק. חלקם עמדו על חומות בטון בכניסה ל"אזור הירוק" המוגן, בעוד אלפים נשארו מחוץ לשערים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
עקב "הפרובוקציה הרוסית": נאט"ו תציב 4,000 חיילים במזרח אירופה
מפשיטים את הלקוח: הפצצה שטלטלה את חיי הזנות בצרפת
תיעוד: שוטר בארה"ב מכה אישה אזוקה עד שהתמוטטה - ואיש לא מתערב

אלפים הסתערו לעבר הפרלמנט של עיראק בבגדאד, אפריל 2016. רויטרס
ההמונים פורצים לבניין הפרלמנט, היום/רויטרס

ברשת אל-ערביה דווח כי בעקבות ההתפרעות, מונע צבא עיראק את הכניסה לבגדאד ואת היציאה ממנה. בנוסף נסגר גם שדה התעופה בעיר, וחברי פרלמנט נצפו נמלטים מ"האזור הירוק" בסירות לעבר הגדה השנייה של נהר החידקל.

שומר במחסום במקום אמר כי המפגינים לא עברו בידוק בטחוני לפני שנכנסו לאזור. כעשרה חברים במיליציה הנאמנה לא-סאדר בדקו את המפגינים באופן שטחי, כשכוחות הממשל שבדרך כלל מבצעים חיפושים יסודיים למי שנכנס למתחם באמצעות כלבים המאתרים חומרי נפץ – עמדו מנגד, סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. ערוץ טלוויזיה מקומי הראה מפגינים פורצים לתוך הפרלמנט, מצטלמים ושרים, היכן שרגעים קודם לכן התכנסו המחוקקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלפי מפגינים הסתערו על הפרלמנט בבגדאד, בירת עיראק, בדרישה להחליף את הממשלה. 30 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
מאות המפגינים שקוראים להחלפת הממשלה, היום/צילום מסך, טוויטר

תומכי א-סאדר, שלוחמיו שלטו בעבר בחלקים מבגדאד, וסייעו להגן על הבירה מדאעש, מפגינים כבר שבועות באזור, בתגובה לקריאת המנהיג שלהם ללחוץ על הממשלה לרפורמה. ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, מבקש להחליף כמה שרים שנבחרו כדי ליצור איזון בממשלה, בטכנוקרטים – במטרה להילחם בשחיתות, מה שעורר את זעם המפלגות השונות. עבאדי הזהיר שכל עיכוב בהצבעה על כך יזיק למלחמה נגד דאעש, ששולטת בחלקים בצפון ומערב המדינה.

מפגינים דורכים על דגל ארצות הברית מחוץ לפרלמנט בעיראק, 30 באפריל 2016. טויטר, אתר רשמי
מפגינים דורכים על דגל ארצות הברית מחוץ לפרלמנט, היום/אתר רשמי, טויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully