וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל במהלך החודשיים הקרובים

לאחר שביקורו המתוכנן בוטל עקב ביקורת פומבית שמתח נגדו נתניהו, גורמים המקורבים לשלדון אדלסון טענו כי המיליארדר היהודי מקדם את הגעת טראמפ לארץ לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית. "אני בטוח ששלדון הציע את הנסיעה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ וקלינטון מחליפים מהלומות, אתמול)

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לבקר בישראל במהלך החודשיים הקרובים, בתמיכת המיליארדר היהודי המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, שלדון אדלסון – כך מסרו אמש (שישי) כמה גורמים בארגונים המקושרים לאדלסון לעיתון הבריטי "גרדיאן". זאת, לאחר שלאחרונה נועד אדלסון עם טראמפ, ומסר כי בכוונתו לתרום כמאה מיליון דולרים על מנת לסייע לו לזכות בבחירות כמועמד הרפובליקני.

לדברי שלושה גורמים שונים, אדלסון סבור כי ביקור של טראמפ בישראל עשוי להועיל לקמפיין הבחירות. הם מסרו כי ההכנות לביקור החלו, אולם טרם נקבע דבר מה באופן ודאי. "אני בטוח ששלדון הציע את הטיול", טען תורם שמרני המקורב לאדלסון. מקורב נוסף לאדלסון ומנהל "הארגון הציוני של אמריקה", מורט קליין, טען כי יועצו של טראמפ לענייני ישראל, ג'ייסון גרינבלט, הודיע לו כבר לפני כמה שבועות כי המועמד הרפובליקני "יגיע לשם לפני הוועידה" הרפובליקנית, ב-18 ביולי.

עוד בנושא:
טראמפ הבטיח: אאפשר לשאת נשק בבתי ספר בארה"ב אם אבחר
קלינטון תוקפת את טראמפ על רקע התרסקות המטוס: "מעודד טרור"
טראמפ: "אני התייחסתי באופן נורא לנשים? ביל קלינטון אנס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי ההערכות, המיליארדר היהודי יזם את הביקור. אדלסון וטאמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טראמפ ביטל בעבר ביקור בישראל שהיה אמור להיערך בחודש דצמבר, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחשב אף הוא מקורב לאדלסון, הביע ביקורת פומבית על הצעתו של טראמפ לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית. מאז אמר טראמפ בכמה הזדמנויות כי ירצה לבקר בישראל לאחר שייבחר לנשיאות.

על פי הדיווח, כעת פועלים אדלסון וכמה חברים של "הקואליציה הרפובליקנית היהודית" לארגן ביקור בישראל בתקופה הקרובה, ששיאו יהיה פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, דוברת מטעם מטה הבחירות של טראמפ, הופ היקס, מסרה: "אין תכניות לביקור בשלב זה". היקס אף סירבה להתייחס לדיווחים על מגעים שטרם הושלמו לארגון ביקור כזה.

בתוך כך, איגוד הרובאים הלאומי של ארצות הברית (NRA), אחד מהאיגודים הפרטיים המשפיעים ביותר בפוליטיקה הרפובליקנית והאמריקנית, פרסם אמש הודעת תמיכה רשמית בטראמפ, על אף שהביע בעבר תמיכה על הגבלת מכירת כלי נשק. סגן נשיא ה-NRA, וויין לפייר, הסביר בכינוס השבוע כי אם יריבתו המסתמנת של טראמפ, שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, תיבחר לנשיאות, "אתם יכולים להיפרד לשלום מהרובים שלכם".

טראמפ טען כי הוא היה מופתע מהודעת התמיכה, אולם מסר בתגובה: "אני לא אאכזב אתכם. זכרו זאת, לא אאכזב אתכם". בנאום שנשא, טען המועמד הרפובליקני כי הוא תומך בעמדות ה-NRA, והתגאה בכך ששני בניו, דון ג'וניור ואריק, מחזיקים "כל כך הרבה כלי נשק, שלפעמים אני קצת דואג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully