וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אני התייחסתי באופן נורא לנשים? ביל קלינטון אנס"

19.5.2016 / 13:10

המועמד המסתמן לייצוג הרפובליקנים בבחירות ענה לשאלה בנוגע לתחקיר על יחסו הבעייתי לנשים. לדבריו, הנשיא לשעבר, שלו חלק מרכזי בקמפיין של יריבתו המסתמנת, אנס את אחת הנשים שהתלוננו נגדו בשנות ה-90. זאת, על אף שהדבר לא הוכח מעולם. "טראמפ תוקף כשהוא פצוע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמד המסתמן לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגביר היום (חמישי) את התקפותיו נגד הנשיא לשעבר ביל קלינטון, המעורב בקמפיין הבחירות של אשתו הילרי - המועמדת המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית. בריאיון שערך אתמול לרשת פוקס אמר כי הנשיא לשעבר אנס את אחת הנשים שהתלוננו נגדו בשנות ה-90. זאת, על אף שהדבר לא הוכח מעולם.

בריאיון טראמפ ענה לשאלות הנוגעות לכתבת התחקיר שפורסמה השבוע בניו יורק טיימס, שמצביע על יחסו הבעייתי כלפי נשים ."אגב, אתה יודע, זה לא הדבר הנורא ביותר, אם מסתכלים על מה שקלינטון עבר עם כל מה שעשה", אמר בקשר לטענות שהושמעו נגדו בידיעה. המראיין, שון הניטי, תהה אם העיתון יראיין את שלוש הנשים שהתלוננו נגד קלינטון על התנהגות מינית בלתי-הולמת. "במקרה אחד דובר על חשיפה, במקרה אחר דובר על מישוש, ליטוף ונגיעה נגד רצון האישה", הדגיש הניטי, ובתגובה אמר טראמפ: "וגם אונס".

בתגובה לדברים אמר דוברו של קלינטון, ניק מריל: "טראמפ עושה את מה שהוא עושה הכי טוב – הוא תוקף כשהוא פצוע וגורר את העם האמריקני דרך הבוץ כדי לזכות ברווחים". לדבריו, "אם זה הקמפיין שהוא רוצה לנהל זוהי הבחירה שלו". טענות על התנהלות בלתי-הולמת, יחסים מחוץ לנישואים ושימוש לרעה במשרתו צצו שוב ושוב לאורך הקריירה הפוליטית של קלינטון עוד לפני שמונה לתפקיד הבכיר ב-1992. טענות נוספות נשמעו במסגרת חקירת יחסיו על המתמחה בבית הלבן מוניקה לווינסקי.

עוד כתבות בנושא:
סקר חדש בארה"ב: טראמפ מוביל על קלינטון ב-3% בקרב על הנשיאות
"אני אמרתי בימבו?": טראמפ התפייס עם המנחה שהעליב, אך נותר בשלו
בתו של טראמפ יוצאת להגנתו: התחקיר על יחסו הבעייתי לנשים - שקרי

בלי קלינטון משתתף בקמפיין של אשתו הילרי קלינטון בסן דייגו, קליפורניה ב-4 במאי 2016. רויטרס, רויטרס
"טראמפ תוקף כשהוא פצוע". קלינטון/רויטרס, רויטרס

בשנת 1998 הסכים קלינטון להסכם פשרה עם המתלוננת פאולה ג'ונס שעמד על 850 אלף דולרים. ג'ונס האשימה אותו בחשיפת איבריו המוצנעים והשמעת אמירות מיניות כשזה כיהן כמושל ארקנסו. בשנת 1999 טענה חואניטה ברואדוויק, אחות במקצועה, שטענה בשנת 1999 כי קלינטון אנס אותה בעת שהיה התובע הכללי של ארקנסו בשנת 1978. קייטלין וילי, מתנדבת בבית הלבן, טענה כי קלינטון ליטף אותה בעת שנפגשה עמו בפרטיות בשנת 1993. קלינטון הכחיש את ההאשמות ותביעות בנושא מעולם לא הוגשו.

טראמפ הבהיר שוב ושוב לאחרונה כי הוא מתכוון להשתמש בהיסטוריה המינית של קלינטון כנושא מפתח בקמפיין. זאת, על רקע הצהרתה האחרונה של הילרי קלינטון לפיה יהיה לבעלה תפקיד משמעותי בממשל. בעצרות אחרונות וברשת החברתית הוא כינה אותה "המתעלל הכי גדול בנשים בהיסטוריה הפוליטית". על הילרי קלינטון אמר כי היא אפשרה למקרים האלה להתרחש. בתגובה אמרה המועמדת כי "אין לה דבר להגיד על הדרך שבה הוא מנהל את הקמפיין". הדברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully