וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש בארה"ב: טראמפ מוביל על קלינטון ב-3% בקרב על הנשיאות

בסקר שפורסם ב"פוקס ניוז" עולה תמונה הפוכה מנתוני אפריל, שהצביעו על רוב לשרת החוץ לשעבר בבחירות אפשריות לבית הלבן בין השניים. בקרב בין סנדרס וטראמפ - דווקא המועמד הדמוקרטי מנצח

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(טראמפ בהתבטאות מפתיעה: יש להעלות מסים לעשירים)

המועמד המסתמן לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, מוביל על המועמדת המובילה מהצד הדמוקרטי הילרי קלינטון ב-3% - כך עולה מסקר של רשת "פוקס ניוז" שפורסם הלילה (רביעי) ומדמה בחירות היפותטיות לבית הלבן בין השניים. על פי הסקר, טראמפ זוכה ל-45% תמיכה ואילו קלינטון זוכה ל-42% בלבד. עם זאת, היתרון של איל ההון הניו יורקי על שרת החוץ לשעבר נמצא בטווח הטעות של הסקר, העומד בעצמו על 3%.

הנתון העולה מהסקר, שבו מנובא לכל הפחות שוויון בין קלינטון וטראמפ, מנוגד לתוצאות הסקר הקודם שערכה הרשת באפריל – ובו המועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית הובילה ב-7% וזכתה ב-48% תמיכה. עוד עולה כי בבחירות בין המועמד למפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס ובין טראמפ, הראשון היה מנצח עם 46% תמיכה לעומת 42% בלבד. גם כאן מדובר בירידה, שכן בסקר הקודם זכה סנדרס ללא פחות מ-53% תמיכה, 14% יותר מטראמפ.

עוד בנושא:
"אני אמרתי בימבו?": טראמפ התפייס עם המנחה שהעליב, אך נותר בשלו
ניצחון זעום לקלינטון בפריימריז בקנטאקי; סנדרס זכה באורגון
קלינטון חשפה: "אם אבחר, בעלי יהיה אחראי על שיפור הכלכלה"

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בלאס וגאס, נבאדה, 24 בפברואר 2016. רויטרס
מוביל - אך לא נתפס אמין במיוחד. טראמפ/רויטרס

הסקר שאל את משתתפיו על מאפיינים שונים של כל מועמד, ובגזרה זו שני המועמדים הצפויים להילחם ראש בראש במרוץ לבית הלבן לא רשמו הישגים מרשימים. כשנשאלו אם טראמפ הוא אדם כן ומעורר אמון, ענו 40% מהמשתתפים בחיוב – ו-57% השיבו בשלילה. בשאלה זהה על קלינטון השיבו 31% בחיוב ולא פחות מ-66% בשלילה.

בשאלה הנוגעת לחוזק ערכיהם המוסריים של המתמודדים, חשבו 37% מהמצביעים כי הדבר מאפיין את איש העסקים ו-57% טענו כי הוא לא מתאפיין בערכים ובמוסר חזקים במיוחד. אך זה לא הכול – 71% מהנשאלים טענו כי המשפט "תגיד כל דבר כדי להיבחר" מתאר את קלינטון, ו-65% חשבו את אותו הדבר על טראמפ.

עם זאת, קלינטון זוכה ליתרון משמעותי של שתי ספרות על פני טראמפ בקרב אוכלוסיית הנשים, האפרו-אמריקנים, ההיספאנים והצעירים מתחת לגיל 35. המיליארדר, לעומתה, זוכה ליתרון משמעותי בקרב גברים, בעלי עסקים עצמאיים, לבנים, אנשים נטולי השכלה אקדמית ואנשים מעל גיל 35.

הילרי קלינטון בפאנל בנושא העצמה נשית של הבנק העולמי, מאי 2014. רויטרס
רוב המצביעים חשבו ש"תגיד כל דבר כדי להיבחר". קלינטון/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully