וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון חשפה: "אם אבחר, בעלי יהיה אחראי על שיפור הכלכלה"

המועמדת הדמוקרטית חשפה לראשונה פרטים על התפקיד שאותו היא מייעדת לנשיא לשעבר, ביל קלינטון: "יהיה אחראי לשיפור המצב הכלכלי, שכן הוא יודע איך לעשות זאת", אמרה לקהל בעצרת בקנטקי

עריכה: שניר דבוש

(קלינטון מתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, סוף השבוע האחרון)

המועמדת המובילה לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, התייחסה אתמול (ראשון) לתפקיד שאותו ימלא בעלה והנשיא לשעבר ביל קלינטון, אם היא תנצח בבחירות בנובמבר הקרוב. במהלך אירוע בחירות בפורט מיטשל שבקנטקי, אמרה שרת החוץ לשעבר כי בעלה יהיה אחראי לשיפור המצב הכלכלי.

"אני אמנה את בעלי לאחראי לשיפור המצב הכלכלי, שכן, אתם יודעים, הוא יודע איך לעשות זאת", אמרה קלינטון בפני הנוכחים הרבים בעצרת. "הוא יתעסק בעיקר במדינות המתבססות על הפקת פחם, על ערים בפנים המדינה וחלקים אחרים ברחביה שנזנחו לאורך השנים".

במהלך הקמפיין אמרה קלינטון שוב ושוב כי לבעלה יהיה תפקיד בבית הלבן אם היא תיבחר לתפקיד הבכיר ביותר במדינה, אך עד כה היא לא העניקה פרטים רבים על אודות אופי התפקיד.

עוד כתבות בנושא:
אובמה ממשיך בקרב נגד דונלד טראמפ: "בורות זה לא מגניב"
"מה היא חושבת שתמצא?": קלינטון דורשת לחשוף את סודות החייזרים
בכיר רפובליקני: לאיש לא אכפת מהטענות על יחס מבזה לנשים מצד טראמפ

המועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון ובעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון. AP, רויטרס
"ביל מצליח להעלות יותר רעיונות בדקה מכל אדם אחר". הילרי קלינטון ובעלה ביל/רויטרס, AP

אין זה מקרי שקלינטון בחרה להגיד את הדברים בקנטקי. במדינה זו, המורכבת ברובה מלבנים בעלי מעמד הפועלים, הנשיא שכיהן במשך מרבית שנות ה-90 נותר פופולרי ביותר. בביקורה הראשון במדינה מוקדם יותר החודש, היא אמרה דברים דומים וציינה כי "אמרתי לבעלי כי עליו לחזור בו מפרישתו מהחיים הפוליטיים ולהיות אחראי על תחום העבודות והייצור, מפני שהוא מצליח להעלות יותר רעיונות בדקה אחת מכל אדם אחר שאני מכירה".

בימים האחרונים החל המועמד המסתמן לייצוג המפלגה הרפובלית בבחירות, דונלד טראמפ, להגביר את מתקפותיו נגד הנשיא לשעבר, והוא מתמקד בשערוריות המין שבהן היה מעורב. במהלך אירוע בחירות בוושינגטון אמר טראמפ כי "הילרי הרסה את חייהן של הנשים שהיו מעורבות בשערוריות". לדבריו, "היא נישאה לאדם שהיה המתעלל הגדול ביותר בנשים בהיסטוריה הפוליטית. היא נישאה לאדם שהתעלל בנשים רבות". הדברים מגיעים על רקע טענות שליליות רבות שנשמעו לאחרונה בנוגע ליחסו של טראמפ לנשים.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מאי 2016. רויטרס
"קלינטון הוא המתעלל הגדול בנשים בפוליטיקה". טראמפ/רויטרס

על אף תפקידו המיועד, בשישי האחרון התייחס הנשיא לשעבר דווקא לנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והגן על הישגיו בנוגע לניסיונות לפתרונו. "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה", אמר באירוע בחירות במסגרת הקמפיין של אשתו בניו ג'רזי. הוא אף התייחס לטענות על כך שישראל פוגעת באזרחי רצועת עזה, ואמר: "חמאס חכם מאוד. כשהוא מחליט לירות טילים לעבר ישראל הוא מתמקם בבתי חולים, בבתי ספר, באזורים מאוכלסים בצפיפות. הם אומרים שהם מנסים להעמיד את ישראל בעמדה שבה היא לא מגנה על עצמה – או פוגעת בחפים מפשע. הם טובים בזה, הם עושים זאת כבר זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully