וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה היא חושבת שתמצא?": קלינטון דורשת לחשוף את סודות החייזרים

לרשימת ההבטחות של המועמדת הדמוקרטית נוספה סוגיה חריגה: היא מבטיחה לגלות כל מה שהסוכנויות יודעות על חיים בחלל. מה המומחים חושבים על סיכוייה לגלות את החוצנים שמוחזקים בנבאדה?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הילרי קלינטון, לפני חודש: דונלד טראמפ לא מחובר אל העם האמריקני)

הילרי קלינטון, שרת החוץ לשעבר של ארצות הברית והמועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הוסיפה לאחרונה לשורת ההבטחות לנושאים שתקדם בבית הלבן סוגיה יוצאת דופן. בכמה הופעות בתקשורת הבטיחה קלינטון, שצפויה על פי הסקרים האחרונים למצוא את עצמה בשנה הבאה בחדר הסגלגל כאישה הראשונה בתפקיד הבכיר, להגיע לחקר האמת בכל הנוגע לחוצנים ולמידע שסוכנויות הביטחון האמריקניות מסתירות לכאורה לגבי מפגשים מהסוג השלישי.

בריאיון בתכניתו של ג'ימי קימל בסוף חודש מרץ, התעקשה קלינטון לתקן את המנחה, שהתייחס לעב"מים (עצמים בלתי-מזוהים), והבהירה לו כי המינוח המדויק הוא תאב"ם – או UAP באנגלית – תופעה אווירית בלתי-מזוהה. קימל הזכיר לקלינטון כי בעלה, ביל, כבר חקר את הנושא במהלך כהונתו בבית הלבן, אולם היא הבהירה: "טוב, אז אני הולכת לעשות את זה שוב".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר רפובליקני: לאיש לא אכפת מהטענות על יחס מבזה לנשים מצד טראמפ
חשיפה: ה-CIA העביר מידע שהוביל ללכידת נלסון מנדלה
סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. 3 במאי 2016. AP
מה היא יודעת? קלינטון/AP

למרות התלהבותה של קלינטון סביב הנושא החריג עבור מועמדת מובילה לנשיאות, המומחים חוששים שהסאגה תסתיים באכזבה גדולה. "אני לא ממש בטוח מה היא חושבת שהיא תמצא", טען אתמול ניק פופ, עיתונאי שחקר בעבר עב"מים עבור משרד ההגנה הבריטי, בריאיון לעיתון הבריטי "גרדיאן". הוא הסביר כי בניגוד למאמצי המחקר הבריטיים, שנמשכו עד שנת 2009, "פרויקט ספר כחול" האמריקני הסתיים בשנת 1969.

"אני לא מבין במה היא משחקת", הוסיף פופ. "אני לא יכול לראות קולות שמגיעים מדבר כזה. זה לא איזה סוג של סוגיה שתמשוך מצביעים מתנדנדים, וזו מתנה מושלמת עבור דונלד טראמפ. אפשר כבר לדמיין אותו על דוכן הנואמים, ואומר, 'אני מחויב ליצירת מקומות עבודה לפועלים אמריקנים ולחדש את הכלכלה – ונראה שהיריבה שלי יותר מתעניינת בחייזרים מהחלל החיצון'".

על פי ההערכות, לעניין המיוחד של קלינטון בחקר עב"מים אחראי יו"ר מטה הקמפיין שלה, ג'ון פודסטה, שעבד תחת ביל קלינטון וברק אובמה. על פי "הניו יורק טיימס", הוא עמד בראשו של מועדון מעריצים של תכנית המדע הבדיוני "תיקים באפלה" ושמו חתום על הקדמה לספר שעוסק בעב"מים, שבו טען כי "הגיע הזמן להסיר את הלוט".

דונלד טראמפ מגיע לפגישה עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, וושינגטון, 12 במאי 2016. רויטרס
"נראה שהיריבה שלי יותר מתעניינת בחייזרים מהחלל החיצון". טראמפ/רויטרס

כשסיים את תפקידו תחת ממשלו של אובמה בחודש פברואר 2015, פודסטה כתב בטוויטר: "הכישלון הגדול ביותר שלי לשנת 2014: שוב לא הבטחנו את פרסום תיקי העב"מים". אלא שלדברי פופ, לא קיימים תיקים כאלה ולא חודש פרויקט המחקר בנושא. אמנם היו חקירות ממוקדות כשטייסים זיהו עצמים חשודים, אולם לא היה מאמץ מרוכז בנושא.

"הייתי שמח מאוד לגלות חייזרים", הודה, "העולם היה יכול להיות הרבה יותר מעניין אם באמת הייתה לנו חללית שמורה במחסן כלשהו. אבל מבלי להישמע שחצן מדי, אני מקווה שהייתי שומע על משהו כזה, בהתחשב בסיווג הביטחוני והעיסוק שלי, ומעבר לכך, אני יודע שאני יכול לשמור סודות, אבל בימינו, עם הדלפות, ויקיליקס, סנודן, מנינג ואסנג', הייתי מצפה לראות משהו מוחשי עד כה".

בניגוד לכך, טד רו, מנכ"ל "המרכז האווירי הלאומי לדיווח על תופעות חריגות" (NARCAP), גוף עצמאי שאוסף דיווחים בנושא, טוען כי הממשלה לא מספרת הכול. הוא סיפר שהעיתונאית לסלי קין הגישה בקשת חופש מידע בנוגע לתקרית מסוימת בפנסילבניה. הממשלה סירבה בתחילה, וקין הגיבה בתביעה. אולם לאחר שבית המשפט פסק לטובתה, "המסמכים מעולם לא הופיעו, היא לא קיבלה אותם". לדבריו, "הם טוענים שהם איבדו אותם. אז בהחלט יכולים להיות מסמכים שאנחנו לא מודעים לקיומם".

ביל קלינטון בעצרת לציון 20 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
כבר ניסה. ביל קלינטון/ראובן קסטרו

בכל מקרה, העניין של קלינטון בעב"מים בתקופה האחרונה החזיר את הנושא לשיח, לפחות ברמה מסוימת, עד שדובר הבית הלבן ג'וש ארנסט נאלץ בתדרוך הקבוע שלו לעיתונאים ביום רביעי האחרונים להתחמק משורת שאלות בנוגע ל"אזור 51", בסיס אווירי חשאי בנבאדה, שכביכול קשור לעב"מים ולפעילות חוצנים. שם – לטענת המשוגעים לדבר – שמורה אותה חללית שהגיעה מהחלל החיצון או אף שיירי חוצנים שמצאו את דרכם לכדור הארץ.

עם זאת, רו הביע ספק בנוגע לסיכויי ההצלחה של קלינטון במסעה המוזר לחקר האמת. "אני לא בטוח שלנשיא יש גישה לכל הסוגיות הביטחונית", הסביר, "זה עשוי להיות אחד מהנושאים האלה. היא אולי לעולם לא תדע על הדברים האלה או תשיג גישה אליהם".

וגם אם קלינטון לבסוף תצליח למצוא ראיות לחיים בחלל החיצון, רו הזהיר כי הגילוי עשוי לבוא עם מחיר כבר. "זה עניין רציני מאוד, והרבה מהמוחות הטובים ביותר שלנו, כמו סטיבן הוקינג, טענו כי לחשיפה לציוויליזציה חוצנית יהיו השלכות קטסטרופיות", הוסיף, "זה יכול להיות אירוע ברמה של הכחדה".

(עדכון ראשון: 23:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully