וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה"

15.5.2016 / 0:22

באירוע בחירות של אשתו הילרי, התפרץ אדם מהקהל לדברי נשיא ארה"ב לשעבר, ושאל "מה עם עזה?". בתגובה ענה קלינטון כי ניסה לפתור את הסכסוך ואמר כי חמאס מתמקם בבתי חולים כדי לירות על ישראל

עריכה: שניר דבוש

ביל קלינטון, בעלה של המתמודדת המובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון, הגן שלשום (שישי) על הישגיו בנוגע לניסיונות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני – כך דווח באתר "פוליטיקו". "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה", אמר באירוע בחירות במסגרת הקמפיין של אשתו בניו ג'רזי, בתשובה לאדם בקהל שקרא לעברו: "מה עם עזה?".

נשיא ארצות הברית לשעבר אמר על אשתו כי "היא והנשיא מתנועת האחים המוסלמים עצרו את חילופי הירי בין ישראל בחמאס ועזה". בדבריו התכוון למוחמד מורסי שנבחר לתפקיד בשנת 2012 ולתיווך במהלך מבצע "עמוד ענן". "היא אמרה שאדישות אינה אפשרות", אמר האדם מהקהל בחזרה.

בנקודה זו התפרץ האדם מהקהל ואמר כי "בעזה יש בני אדם". קלינטון הסכים עמו, אך הוסיף כי "חמאס חכם מאוד. כשהוא מחליט לירות טילים לעבר ישראל הוא מתמקם בבתי חולים, בבתי ספר, באזורים מאוכלסים בצפיפות. הם אומרים שהם מנסים להעמיד את ישראל בעמדה שבה היא לא מגנה על עצמה – או פוגעת בחפים מפשע. הם טובים בזה, הם עושים זאת כבר זמן רב". את דבריו חתם באזכור מאמציו להעניק לפלסטינים מדינה. "הצעתי להם עסקה, שאותה הם דחו, שהייתה מבטיחה להם את כל עזה", אמר.

עוד בנושא:
סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה
ארה"ב: סנדרס גבר על קלינטון בבחירות המקדימות במערב וירג'יניה
סנדרס לא שולל אפשרות שירוץ עם קלינטון – בתור הסגן שלה

(עדכון ראשון: 23:21)

בלי קלינטון משתתף בקמפיין של אשתו הילרי קלינטון בסן דייגו, קליפורניה ב-4 במאי 2016. רויטרס, רויטרס
ביל קלינטון משתתף בקמפיין למען אשתו בסן דייגו, קליפורניה, בתחילת החודש/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully