וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס לא שולל אפשרות שירוץ עם קלינטון – בתור הסגן שלה

9.5.2016 / 7:41

הסנאטור, שאיבד סיכוי מעשי לזכות בפריימריז הדמוקרטיים, סיפק תשובה מתחמקת כשנשאל אם יסכים לרוץ לצד שרת החוץ לשעבר, אך הבהיר: "אנחנו מתמקדים בזכייה במועמדות הדמוקרטית"

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

(קרוז פורש לאחר הבחירות באינדיאנה, בשבוע שעבר)

הסנאטור ברני סנדרס לא שולל את האפשרות כי ירוץ לנשיאות לצד הילרי קלינטון בתור הסגן שלה. הלילה (שני) הוא נשאל בראיון לרשת CNN אם יסכים לשקול להיות עמיתה למרוץ של שרת החוץ לשעבר אם תנצח אותו במרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית, והתחמק ממתן תשובה ישירה: "אנחנו מתמקדים בחמשת השבועות הקרובים בזכייה במועמדות הדמוקרטית", השיב לעיתונאי וולף בליצר. "אם זה לא יקרה נילחם ככל יכולתנו בזמן הוועידה כדי להבטיח פלטפורמה פרוגרסיבית שבה יתמוך הציבור האמריקני, ולאחר מכן, בהחלט, קלינטון ואני נוכל לשבת ולראות לאן ממשיכים משם".

בליצר לא ויתר ושאל את סנדרס "מה יקרה אם היא תציע לך בימים הקרובים לפרוש בתמורה לתפקיד סגן הנשיא?". הסנאטור הסוציאליסט שוב לא נתן תשובה ישירה, אך לא דחה זאת: "זו שאלה היפותטית שלא תישאל. נותרו תשע מדינות, יש לנו סיכוי טוב לזכות במערב וירג'יניה, בקנטקי, באורגון ובקליפורניה. אנחנו נילחם על כל קול בתשע המדינות האלה, בזה אנחנו מתמקדים עכשיו".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
טראמפ מפתיע: "להעלות מסים לעשירים, להגדיל את שכר המינימום"
מפוטין באהבה: למה בקרמלין רוצים דווקא את טראמפ בבית הלבן?
היועץ הבכיר של אובמה חושף: כך "מכרנו" את הסכם הגרעין לעולם

ברני סנדרס בנאום לאחר תבוסה בשלוש מדינות בבחירות המקדימות, אפריל 2016. רויטרס
"נילחם ככל יכולתנו בזמן הוועידה". סנדרס/רויטרס

הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית יימשכו עד ה-14 ביוני, ובמהלכן יחולקו 933 צירים נוספים. ואולם, מבחינה מספרית לסנדרס אין סיכוי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, משום שחסרים לו 970 צירים על מנת להגיע לרף התמיכה הדרוש כדי להבטיח את המועמדות. הסנאטור היהודי מוורמונט כבר הבהיר בכמה הזדמנויות כי יישאר בכל מקרה במרוץ עד תומו.

לאחר מכן, בוועידת המפלגה שתיערך בחודש יולי בפילדלפיה, ינסה לשכנע את "צירי העל", אותם בכירי מפלגה שיכולים להצביע כרצונם ולא לפי תוצאות הפריימריז, לשנות את הודעות התמיכה המוקדמות שלהם בקלינטון, ולעבור ולתמוך בו. לשיטתו, עליהם לתמוך בו משום שיש לו סיכויים טובים יותר לנצח את דונלד טראמפ מאשר לקלינטון. הסיכויים שמהלך שכזה יצליח שואפים לאפס.

קלינטון: "מכבדת את הבחירות של סנדרס"

קלינטון עצמה התייחסה בסוף השבוע להמשך ההתמודדות של סנדרס ואמרה כי היא מבינה את ההתעקשות שלו להמשיך במרוץ. בריאיון שקיים עמה העיתונאי אנדרסון קופר ברשת CNN אמרה שרת החוץ לשעבר: "יש עוד תחרות מסוימת, ואני מכבדת את הבחירות של סנדרס. יש לי אמפתיה לזה. אני נשארתי עד סוף המרוץ ב-2008 וניצחתי בתשע מתוך 12 המדינות האחרונות, אבל לא יכולתי לסגור את הפער ביני ובין אובמה. הפער כעת ביני ובין סנדרס הוא הרבה יותר רחב ממה שהיה אז. אני מכבדת את מה שסנדרס אמר בשבוע שעבר, שצריך למנוע מטראמפ להיות הנשיא, ואני בונה על זה, כי אני רוצה לאחד את המפלגה. אני רוצה לפנות לתומכים שלו, שבוודאי יש להם יותר במשותף איתי מאשר עם טראמפ".

היא נמנעה מלהתייחס לשאלה את מי תבחר לתפקיד סגנה, ואמרה: "התכונה הכי חשובה היא שמי שזה לא יהיה יוכל להפוך בעצמו לנשיא ברגע. אין תכונה חשובה מזו. אני אקח את זה ברצינות ואמצא מישהו שיהיה שותף טוב עבורי, אבל יותר מזה - שיוכל להיות נשיא טוב לאמריקה".

הילארי קלינטון פוגשת תומכים במערב ויר'יניה. רויטרס
"צריך למנוע מטראמפ להיות הנשיא". קלינטון במערב וירג'יניה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully