וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממשיך בקרב נגד דונלד טראמפ: "בורות זה לא מגניב"

16.5.2016 / 8:46

המתיחות בין הנשיא המכהן למועמד המיועד מטעם המפלגה הרפובליקנית ממשיכה להתפתח. בטקס סיום של סטודנטים בניו ג'רזי, הבהיר אובמה: "יש זרם של אנטי-אינטלקטואליזם. זו לא מעלה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בקרב על נשיאות ארצות הברית אמורים אמנם להתמודד ראש בראש הילרי קלינטון מול דונלד טראמפ, אבל בינתיים נראה שקרב לא פחות מעניין מתפתח בין המועמד המיועד מטעם המפלגה הרפובליקנית והנשיא המכהן, ברק אובמה. אחרי שבשבוע שעבר קרא אובמה למועמדים להיצמד לסוגיות שעל סדר היום, ביקר את "אווירת הקרקס" של הסיקור התקשורתי ועקץ את טראמפ באמרו כי "זה תפקיד רציני, לא תכנית ריאליטי", הלילה (שני) היה הנשיא בוטה אף יותר, ותקף בחריפות את המיליארדר ואיל הנדל"ן מניו יורק, באמרו כי "בורות היא לא מעלה".

בדברים שנשא בטקס הסיום של סטודנטים מאוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי, אמר אובמה: "עובדות, ראיות, היגיון, לוגיקה והבנה של המדע - אלה דברים טובים. אלו האיכויות שאתם רוצים שיהיו לקובעי המדיניות. באופן מסורתי קידשנו את הדברים הללו, אבל אם תקשיבו לעימותים הפוליטיים כיום, בוודאי תתהו לעצמכם מהיכן הגיע הזרם הזה של אנטי-אינטלקטואליזם". לאחר מכן, הבהיר: "תנו לי להיות הכי ברור שאני יכול: בפוליטיקה וגם בחיים, בורות היא לא מעלה. זה לא מגניב לא לדעת על מה אתה מדבר. זה לא 'לומר את הדברים כמו שהם', זה לא 'לאתגר את הפוליטיקלי קורקט', זה פשוט לא לדעת על מה אתה מדבר".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס סיום לימודים באוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי, מאי 2016. רויטרס
"זה לא 'לאתגר את הפוליטיקלי קורקט', אלא פשוט לא לדעת". אובמה נושא דברים בניו ג'רזי/רויטרס

אובמה אמנם נמנע מלנקוב בשמו של טראמפ בשמו, אבל התייחס ישירות להצעתו של המועמד לאסור כניסת מוסלמים שאינם אזרחי ארצות הברית לתוך שטח המדינה. "לבודד את המוסלמים או לזלזל בהם, לטעון שאולי צריך להתייחס אליהם אחרת כשזה מגיע לכניסה למדינה, זה יגרום לניכור בקרב אותן הקהילות כאן וברחבי העולם, שהן הכי חשובות במאבק נגד הקיצוניים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סוגיית הסגן עדיין באוויר

בינתיים, טראמפ עצמו התייחס הלילה לסיפור גדול אחר במרוץ לנשיאות – שאלת סגנו המיועד במרוץ. לפני כשבועיים עוד אמר כי "יכול לקרות" שיציע את התפקיד לסנטור מרקו רוביו, אך הלילה צייץ בטוויטר כי "מועמדותו של רוביו לא נשקלת".

הציוץ של טראמפ מגיע לאחר שבשבוע שעבר הבהיר רוביו עצמו כי לא יסכים לקבל את התפקיד אם יוצע לו. עוד כתב טראמפ בציוץ, כי "שמו של רוביו, ורוב השמות האחרים שהופיעו בכתבה של 'הוושינגטון פוסט' אינם נכונים". בכך, סתר המועמד הרפובליקני המיועד את דבריו של בן קרסון לעיתון, שהיה חלק מהמרוץ הרפובליקני, פרש, והפך לאחד מגדולי תומכיו של טראמפ וראש ועדת האיתור שלו לתפקיד סגן הנשיא.

קרסון אישר לעיתון כי מלבד רוביו, בין המועמדים לתפקיד גם מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, שהייתה המועמדת לתפקיד סגן הנשיא במרוץ ב-2008. פיילין עצמה התייחסה לרעיון הזה בקרירות מסוימת בימים האחרונים, ואמרה כי היא "לא רוצה להיות נטל על המרוץ של טראמפ לנשיאות". שמות נוספים שאישר קרסון הם מושל אוהיו ג'ון קייסיק והסנטור מטקסס טד קרוז, שניהם פרשו מהמירוץ לפני שבועיים, וכן כריס כריסטי, שהביע תמיכה בטראמפ בחודש מרץ, לאחר שפרש גם הוא מההתמודדות לתפקיד.

לאחר הפרסום בוושינגטון פוסט ביקש קרסון להבהיר את דבריו, ומסר לעיתון: "נקבתם ברשימה של אנשים ואמרתי כן- אני אגיד על כל אחד כן. המועמדות של כולם יכולה להישקל, זה לא אומר שהם ברשימה המצומצמת".

נאום מדיניות החוץ של דונלד טראמפ, וושינגטון. רויטרס
"מועמדותו של רוביו לא נשקלת". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully