וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקות בשפתיים והערות על משקל: יחסו הבעייתי של טראמפ לנשים

"הניו יורק טיימס" מציג בתחקיר ענק את האווירה המתירנית בעסקי המועמד הרפובליקני לנשיאות, הערותיו הפוגעות לנשים ואת הנזקים שהסב לצעירות. זו עשויה להיות עוד מכה לתדמית שלו בקרב נשים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ: "נשים שעוברות הפלה בלתי חוקית צריכות להיענש", בחודש במרץ)

"הוא נישק אותי ישירות על השפתיים. חשבתי לעצמי, 'אלוהים, זה דוחה'. הוא היה נשוי למרלה מייפלס באותה תקופה. אני חושבת שהיו עוד כמה בנות שהוא נישק על השפתיים. אמרתי לעצמי 'וואו, זה לא לעניין בכלל'". זהו תיאור מפי טמפל טגרט, דוגמנית צעירה, של היכרותה עם המועמד היחיד לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ. בשנת 1997, שנה לאחר שרכש את "ארגון מיס יוניברס" שערך תחרויות יופי, היא הייתה בת 21 ונבחרה למיס יוטה. אז, כפי שעולה מתחקיר של "הניו יורק טיימס", נתקלה בדרך משולחת הרסן שבה הרשה לעצמו לנהוג בנשים שסביבו.

המיליארדר מניו יורק טען בתוקף כי הוא נרתע מלנשק זרים על השפתיים, אך טגרט אמרה כי לא מדובר בתקרית יחידה. לדבריה, במסיבה שלאחר התחרות טראמפ ניגש אליה, החמיא לה על הסגנון שלה והזמין אותה לניו יורק כדי לשוחח על עתידה. כשהגיעה לניו יורק ונפגשה איתו במגדל טראמפ, הוא שוב נשק לשפתיה – אקט לא רצוי מבחינתה. לאחר שהתרברב בנוגע לקשריו עם סוכנויות הדוגמנות המובילות, הוא הציע לה לשקר לגבי גילה כדי להתקדם, סיפרה. "אנחנו חייבים להגיד להם שאת בת 17", שחזרה את דבריו. "לדעתו 21 זה מבוגר מדי", הסבירה ואמרה כי סירבה לשקר.

עוד בנושא:
השערורייה החדשה של טראמפ: "מגישת העימות דיממה מכל מקום"
טראמפ: "נשים שעוברות הפלה בלתי-חוקית צריכות להיענש"
טראמפ השמיץ יריבה רפובליקנית: "מי יצביע לפנים האלה?"

דונלד טראמפ וזוכות בתחרויות יופי, שנת 2013. AP
טראמפ וזוכות בתחרויות יופי בשנת 2013/AP

בתחקיר המקיף של "הניו יורק טיימס" מצוטטות נשים רבות שעבדו עם טראמפ או תחת ניהולו ב-40 השנים האחרונות, בנדל"ן, בדוגמנות ובתחרויות יופי; נשים שהיו בנות זוגו או התרועעו עמו באירועים חברתיים; ונשים וגברים שמכירים אותו לאורך שנים רבות, מאז שהיה נער. לפי העיתון, יותר מ-50 ראיונות נערכו בנושא בתקופה של שישה שבועות.

רשמיהם חושפים מחוות רומנטיות מצד טראמפ שלא התקבלו ברצון בצד השני, הערות רבות מאוד לגבי מראן של נשים, תלות בנשים שאפתניות ואווירה מתירנית בסביבת העבודה של מפעליו העסקיים. כל אלה עלו מריאיונות, רישומים משפטיים, מסמכים ועוד. מקרים מסוג אלה אירעו במשרדיו במגדל טראמפ, בבתים ששייכים לו, באתרי בנייה ומאחורי הקלעים של תחרויות יופי. לפי התחקיר, הם היו חסרי חשיבות עבורו, אך השפיעו בצורה ניכרת על הנשים שחוו אותם.

אליסיה מצ'אדו, מיס יוניברס משנת 1996, שטענה שטראמפ גרם לה לאנורקסיה.. AP
הייתה לטראמפ השפעה הרסנית עליה. מצ'אדו לאחר שזכתה בתואר מיס יוניברס בשנת 1996/AP

במקרה אחר תוארה ההשפעה ההרסנית של דברי טראמפ על אישה שפגש. אלישיה מצ'אדו זכתה בתואר מיס יוניברס בשנת 1996, אך זמן קצר לאחר מכן קרה לה דבר שציער אותה אך היה אנושי לחלוטין – היא העלתה במשקל. טראמפ הבחין בשינוי ולא חסך ממנה ביקורת.

"אמרתי לנשיאה של תחרות מיס יוניברס, אישה מתוקה מאוד, שאני צריכה קצת זמן לנוח, להתאמן, לאכול נכון, והיא הסכימה. אנשי התחרות לקחו אותי לניו יורק ושיכנו אותי בבית מלון. ביום למחרת לקחו אותי לחדר כושר – ושם חיכו לי 90 כלי תקשורת. דונלד טראמפ היה שם, ולי לא היה מושג שזה מה שמצפה לי. הייתי על סף דמעות באותו רגע, עם כל המצלמות מסביב. אמרתי 'אני לא רוצה לעשות את זה, אדון טראמפ', והוא השיב: 'לא אכפת לי'".

טראמפ התייחס למקרה והודה כי ניסה לגרום לה לרזות. "בנוגע לכך אני מודה באשמה", אמר, אך לא הביע חרטה בקשר לדרך שבה נעשה הדבר. על מצ'אדו, לעומתו, הייתה לאירוע השפעה מרחיקת לכת. ההשפלה שחשה באותם רגעים הייתה כבדה מנשוא. "אחרי המקרה הזה הייתי חולה. סבלתי מאנורקסיה ומבולימיה במשך חמש שנים. במשך 20 השנים השנים האחרונות ראיתי הרבה פסיכולוגים כדי להילחם בזה".

איוונה זלניקובה, אשתו לשעבר של דונלד טראמפ, אוקטובר 2015. AP
"לא מוכנה שיגידו לי מה לאכול", איוונה זלניקובה/AP

אשתו לשעבר של טראמפ, איוונה זלניקובה, תיארה מקרה שמסביר אולי מה גרם לטראמפ לפתח תפיסה כזו לגבי נשים. בשנת 1970, טראמפ, שהיה אז בן זוגה, הזמין אותה לארוחת ערב עם אחיו והוריו בסנטרל פארק בניו יורק. כשהמלצר הגיע כדי לקחת את ההזמנה, זלניקובה חרגה מההזמנה של בני המשפחה – וביקשה דג במקום סטייק. בריאיון שערך עמה מייקל די-אנטוניו, מחבר "האמת על טראמפ", היא סיפרה שאביו של דונלד, פרד טראמפ, מיהר להעמיד אותה במקומה.

"'פרד אמר למלצר: 'לא, איוונה לא הולכת לאכול דג. היא הולכת לאכול סטייק'. ואני אמרתי, 'לא, אני הולכת לאכול דג'. כשחזרנו הביתה דונלד שאל אותי: 'איוונה, למה הזמנת דג במקום סטייק?'. עניתי, 'כי אני לא מוכנה שיגידו לי לאכול משהו שאני לא רוצה'", סיפרה. טראמפ הגן על אביו. "הוא אמר את זה מתוך אהבה", טען. "הוא אמר את זה רק משום חשב שזה יהיה טוב יותר עבורך".

קולות הבוחרות

טענות לגבי היחס הבעייתי של טראמפ כלפי נשים נשמעו מתחילת הקמפיין שלו. כמה סקרים מראים כי כ-70% מהנשים רואות את טראמפ באור שלילי. ביום שני דווח כי הסקרים האחרונים של רשתות CBS ו-CNN מצביעים על כך שהוא עשוי להפסיד 25% מקולות הנשים להילרי קלינטון הדמוקרטית בבחירות שייערכו בנובמבר.

יתרה מכך, תדמיתו של המועמד היומרני בעיני נשים נעשתה גרועה יותר במהלך הבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית - רוב הנשים ציינו כי הן רואות את טראמפ באור שלילי. למעשה, כמות הנשים שציינו כי הן רואות את טראמפ באור שלילי בסקר של מכון הסקרים YouGov עלה באופן משמעותי – מ-45% בינואר עד כמעט 60% בסוף אפריל. מנגד, הדעות בקרב גברים לגביו לא השתנו כמעט.

(עדכון ראשון: 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully